تکفیر نقطه مقابل هدف پیامبر اسلام(ص) است


رئیس سابق دانشگاه مولانا آزاد هندوستان تأکید کرد: پیامبر اسلام (ص) مبعوث شدند تا کفار به دین اسلام روی آورند، ایشان هیچگاه برای برگرداندن مسلمانان به کفر مبعوث نشدند. پس تکفیر نقطه مقابل هدف پیامبر اسلام (ص) است.  

تکفیر نقطه مقابل هدف پیامبر اسلام(ص) است
به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، شیخ اختر الواسع، قائم مقام سابق وزارت اقلیت های هند و رئیس سابق دانشگاه مولانا آزاد هندوستان، ظهر چهارشنبه 20 مهرماه در مراسم افتتاحیه سی و ششمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی، با اشاره به اینکه اسلام دین اتحاد است، گفت: به همین دلیل است که این کنفرانس که 36 دوره ادامه داشته، بسیار با اهمیت است وباید از مؤسس و میزبان این اجلاس که جمهوری اسلامی ایران است قدردانی شود.

وی افزود: پیامبر اسلام (ص) مبعوث شدند تا کفار به دین اسلام روی آورند، ایشان هیچگاه برای برگرداندن مسلمانان به کفر مبعوث نشدند. پس تکفیر نقطه مقابل هدف پیامبر اسلام (ص) است.

این عالم برجسته هندی ادامه داد: ما اگر این را بپذیریم که حق هر انسانی آن است که هر دینی را انتخاب کند، بسیاری از مسائل حل خواهد شد.

قائم مقام سابق وزارت اقلیت های هند تأکید کرد: ما امروز به اتحاد بین مسلمانان نیاز داریم و مذاهب و ادیان دیگر نیز باید تقریب مذاهب و ادیان را در دستور کار خود قرار دهند. لذا فقط جمهوری اسلامی ایران می تواند این کار را انجام دهد و اگر تقریب ادیان و مذاهب در ایران انجام شود آغاز خوبی در این راه خواهد شد.

وی در پایان از جمهوری اسلامی ایران به دلیل زحماتی که در مسیر ایجاد وحدت برای مسلمانان انجام می دهد قدردانی کرد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403