هاآرتص: قدرت بازدارندگی حزب الله یک حقیقت محض است


هاآرتص: قدرت بازدارندگی حزب الله یک حقیقت محض است

یک روزنامه صهیونیستی قدرت بازدارندگی حزب الله لبنان را عامل ضعف تل آویو دانست.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص در گزارشی ضمن اذعان به ضعف مواضع و تصمیمات رژیم صهیونیستی در خصوص توافق مرز‌های دریایی بین بیروت و تل‌آویو، قدرت «بازدارندگی» حزب الله لبنان را یک حقیقت محض توصیف کرد.

این روزنامه با اشاره به اینکه صهیونیست‌ها می‌دانند جنگ علیه حزب الله بهای گزافی دارد، ترس از سید حسن نصرالله را موجه دانست.

دبیرکل حزب الله لبنان چندین بار تاکید کرده بود تا زمانی که لبنان به حقوق قانونی خود نرسد، اجازه استخراج نفت و گاز از میدان کاریش را به رژیم صهیونیستی نمی‌دهد و این را یک «خط قرمز» برای حزب الله عنوان کرد.

جکی هوجی، نویسنده و کارشناس مسائل غرب آسیا در روزنامه صهیونیستی «معاریو» در خصوص این سخنرانی سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان نوشت: «او درباره مذاکره با اسرائیل در خصوص تعیین خطوط مرزی صحبت کرد و هیچ تهدیدی به زبان نیاورد. آیا او یک میانه رو شده است؟ نه. او به سادگی ماموریت خود را با موفقیت به پایان رساند. [نصرالله]می‌تواند بگوید به لطف تهدید‌های من [علیه اسرائیل]تل آویو نرمش نشان داده و بدون حزب‌الله، احزاب راست لبنان نمی‌توانستند حق خود را بگیرند».

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی، یائیر لاپید، نخست وزیر کنونی را به تسلیم شدن درمقابل حزب الله متهم کرد.

پیش از این ولید جنبلاط، رئیس حزب سوسیالیست ترقی‌خواه لبنان درپی عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی در مقابل حزب‌الله در مناقشه میدان گازی کاریش، حزب‌الله را مدافع لبنان خواند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا