350 میلیون بیمار مبتلا به التهاب مفاصل در جهان


350 میلیون بیمار مبتلا به التهاب مفاصل در جهان

حدود ۳۵۰ میلیون نفر در سراسر جهان به آرتریت (التهاب مفصلی) مبتلا هستند و در ایالات متحده نیز از هر چهار نفر یک نفر از این بیماری رنج می‌برد.

هر ساله در تاریخ ۱۲ اکتبر "روز جهانی آرتریت" به منظور افزایش آگاهی در مورد این بیماری گرامی داشته می‌شود.

بر اساس یک گزارش، حدود ۳۵۰ میلیون نفر در سراسر جهان به آرتریت (التهاب مفصلی) مبتلا هستند و در ایالات متحده نیز از هر چهار نفر یک نفر از این بیماری رنج می‌برد.

هدف از گرامیداشت روز جهانی آرتریت افزایش آگاهی در مورد انواع، علل و تأثیرات این بیماری و اقداماتی است که می‌توان برای پیشگیری از آن انجام داد.

اگرچه آرتریت یک بیماری شایع است، اما اکثر افراد هنوز اطلاعات کافی در مورد این بیماری ندارند و به اشتباه آن را با عارضه‌ای (آرتروز) که فقط افراد مسن و سالمند را تحت تاثیر قرار می‌دهد، مرتبط می‌دانند. آرتروز در واقع یک عارضه غیرالتهابی در مفاصل است که طی آن غضروف مفاصل در نتیجه آسیب دیدگی، افزایش سن و کشیدگی یا پارگی طولانی مدت، تخریب می‌شود.

در روز جهانی آرتریت، این برداشت‌های نادرست و غیرتخصصی در مورد این عارضه به چالش کشیده می‌شود و مردم به درستی درباره بیماری فوق آموزش می‌بینند چرا که آموزش و آگاهی صحیح به مفهوم کمک به پیشگیری یا درمان بهتر و موثرتر است.

شعار امسال روز جهانی آرتریت تحت عنوان "راه‌حل در دستان شماست؛ اقدام کنید" تعیین شده است و هدف آن کمک به افراد برای درک مسئولیت نسبت به افزایش آگاهی‌شان در مورد این بیماری و انجام اقدامات پیشگیرانه است، زیرا با داشتن آگاهی صحیح در مورد انواع آرتریت و اقدامات پیشگیرانه این بیماری می‌توان از درد و ناراحتی ناشی از آن خلاص شد.
آرتریت چیست؟

به آرتریت، التهاب مفصل نیز گفته می‌شود. آرتریت یک بیماری تخریبی پیش رونده در غضروف مفاصل است و انواع مختلفی دارد که همگی باعث درد، تورم و سفتی مفاصل و بافت‌های همبند اطراف مفاصل می‌شوند. از علائم این بیماری نیز می‌توان سفتی مفاصل، تورم، درد و کاهش حرکت را نام برد.

متخصصان می‌گویند: در حال حاضر بیش از ۱۰۰ نوع آرتریت شناخته شده است که شایعترین انواع آن‌ها اوستئوآرتریت، آرتریت روماتوئید و نقرس هستند. در واقع هر نوع التهاب مفصلی شکلی از آرتریت محسوب می‌شود.

همچنین به گفته متخصصان، ورزش کردن به طور منظم، غذای سالم خوردن، کنترل سطح قند خون و ترک سیگار از جمله اقدامات پیشگیرانه این بیماری هستند.

موسسه آرتریت و روماتیسم بین‌المللی (ARI) پس از درک اهمیت آموزش افراد در مورد این بیماری، بزرگداشت روز جهانی آرتریت را بنیان گذاشت. این روز جهانی برای اولین بار در سال ۱۹۹۶ میلادی گرامی داشته شد.

به گزارش byjusexamprep، آرتریت بر کیفیت زندگی بیماران تأثیر می‌گذارد و گاهی اوقات نیز افراد مبتلا به دلیل سفتیِ مفاصل، حتی قادر به حرکت و انجام فعالیت‌های ضروری و روزمره خود نیستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج