62 مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در استان سمنان وجود دارد


62 مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در استان سمنان وجود دارد

سمنان- معاون فنی و راه روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان گفت: ۶۲ مجتمع خدماتی، رفاهی بین راهی در استان وجود دارد که ۳۴ باب آن در حال بهره برداری است.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن لشکری ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران به میزبانی راهداری استان سمنان از بهره برداری از دو مجتمع خدماتی رفاهی طی شش ماهه نخست سال جاری در استان خبر داد و بیان کرد: در این طرح‌ها برای بیش از ۵۰ نفر شغل ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه ایجاد آسایش و رفاه بیشتر رانندگان و مسافران، استراحت و همچنین جلوگیری از تصادفات محورهای ساخت این مجتمع‌ها است، ابراز کرد: ۶۲ مجتمع خدماتی، رفاهی بین راهی در استان وجود دارد که از این تعداد ۳۴ مجتمع در حال بهره برداری، ۲۳ باب در حال ساخت و الباقی در حال استعلام هستند.

معاون فنی و راه روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان با اشاره به اینکه جایگاه سوخت، رستوران، واحدهای تجاری و خدماتی، مسجد یا نمازخانه و سرویس‌های بهداشتی عمومی و.. در این مجتمع‌ها وجود دارد، بیان کرد: جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی در احداث مجتمع‌های خدماتی رفاهی یکی از مهمترین اهداف راهداری استان سمنان است.

لشکری بیان کرد: ضوابط و حداقل‌های این سازمان برای صدور موافقت اصولی مجتمع‌های خدماتی رفاهی تسهیل شده و همچنین کمک‌های بلاعوض مانند پرداخت هزینه‌های احداث راه‌های ورود و خروج و نصب تابلوهای راهنما مجتمع‌ها توسط سازمان در نظر گرفته شده که در حال حاضر این کمک‌ها به اغلب سرمایه‌گذارانی که عملیات احداث مجتمع خود را به مراحل نهایی رسانده‌اند، تخصیص پیدا کرده است.

وی افزود: ارتقای کمی و کیفی خدمات بین راهی همواره در دستور کار اداره کل بوده است و کارشناسان در سطح اداره کل و ادارات شهرستان‌ها نظارت لازم بر نحوه عملکرد مجتمع‌داران را در خصوص عملکرد و سرویس‌دهی مجتمع‌های خدماتی رفاهی انجام می‌دهند که از ابتدای سال تاکنون بالغ بر ۱۵۰ بازدید از مجتمع‌های خدماتی-رفاهی بین‌راهی استان انجام شده است.

معاون راهداری استان سمنان گفت: همچنین کمیته‌ای متشکل از ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، میراث فرهنگی، پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی، ستاد اقامه نماز و برخی دستگاه‌های مرتبط دیگر تشکیل شده که به طور مستمر بر نحوه عملکرد و کیفیت ارائه خدمات در این مجتمع‌ها نظارت دارد همچنین در راستای بهبود وضعیت مجتمع‌ها نیز کمیسیون موافقت اصولی استان به طور میانگین هر دو ماه برگزار و طی سال جاری ۱۹ موافقت اصولی تمدید شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا