برگزاری یک هزار برنامه مجازی در کتابخانه‌های عمومی فسا


برگزاری یک هزار برنامه مجازی در کتابخانه‌های عمومی فسا

فسا - رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان فسا گفت: بیش از یک هزار برنامه مجازی در کتابخانه‌های فسا در طول دوران کرونایی اجرایی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین فیروزی، ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: در تابستان سال جاری بیش از ۵۰۰ برنامه آموزشی ترویجی در دو بخش «فعالیت‌های کتاب‌محور» و «فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی» در مجموع ۱۰ کتابخانه فعال در فسا برگزار شد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان فسا اذعان کرد: فعالیت‌های کتاب محور از برگزاری کارگاه‌های تقویتی و مهارتی، آشنایی با مشاغل تا برگزاری محافل ادبی، نشست‌های کتاب خوان، قصه‌گویی مادر و کودک، قصه‌خوانی، جمع‌خوانی، بلند خوانی و مسابقات و … را شامل شد.

فیروزی مطرح کرد: کلاس‌های متعددی از جمله آموزش قرآن، آموزش نقاشی در بخش‌های مختلف، آموزش‌های خوشنویسی، ساخت کاردستی، معرق کاری و … در کتابخانه های عمومی برگزار گردید.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان فسا عنوان کرد: با استفاده از تجربه موفق برگزاری بیش از یک هزار برنامه مجازی در کتابخانه‌های فسا در طول دوران سال‌های کرونایی، کلاس‌های مجازی تابستان ۱۴۰۱ همچنان برای متقاضیان دایر بود.

فیروزی با بیان اینکه در طول اجرا طرح‌های تابستانه کتابخانه‌های عمومی فسا سه هدف مهم دنبال می‌شود اضافه کرد: نخستین هدف استفاده از ظرفیت تابستان برای پر کردن اوقات فراغت، دومین هدف فرهنگ‌سازی در بین خانواده‌ها و سومین هدف جذب اعضا جدید برا کتابخانه‌های عمومی است.

وی ادامه داد: تمامی فعالیت‌های کتاب‌محور و فعالیت‌های فرهنگی- ترویجی- آموزشی در قالب طرح تابستانه به شکلی برنامه‌ریزی شد که امانت کتاب از کتابخانه‌ها افزایش قابل توجهی داشت و کتاب محور اصلی فعالیت‌ها قرار گرفت.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان فسا با بیان اینکه اغلب برنامه‌های طرح تابستانه برای حوزه خانواده و کودک و نوجوان طراحی شده بود افزود: ۴۶۷ برنامه در کتابخانه عمومی نهادی و بیش از ۵۰ برنامه در کتابخانه های مشارکتی طراحی و اجرا شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه 31 فروردین + فیلم