پاداش ویژه‌ای برای گلزنان ایران به آمریکا و انگلیس


پاداش ویژه‌ای برای گلزنان ایران به آمریکا و انگلیس

پارسینه: اوایل این هفته بود که اعلام شده پاداش ویژه دولت برای صعود ملی‌پوشان به جام‌جهانی آماده است.

پاداش ویژه‌ای برای گلزنان ایران به آمریکا و انگلیس

صعود شیرین و مقتدرانه تیم ملی به جام‌جهانی بعد از پیروزی ملی‌پوشان در ورزشگاه آزادی مقابل عراق اتفاق افتاد. در پایان این بازی محمد مخبر معاون رئیس‌جمهور به‌همراه شهردار تهران و وزیر ورزش در رختکن ملی‌پوشان حاضرشده و قول پاداش ویژه را به ملی‌پوشان دادند. مدتی بعد از این ماجرا علیرضا جهانبخش و و مهدی طارمی در ساختمان ریاست‌جمهوری دیده شدند. این مساله حواشی زیادی برای هر دو بازیکن و تیم ملی ایجاد کرد اما بعد از مدتی خود طارمی در مصاحبه‌ای اعلام کرد به‌همراه جهانبخش نزد مخبر رفتند تا در مورد خودروهایی که بابت پاداش صعود به جام‌جهانی وعده‌اش را داده بودند، صحبت کنند.

خبری که ملی‌پوشان را حسابی خوشحال کرد

اوایل این هفته بود که اعلام شده پاداش ویژه دولت برای صعود ملی‌پوشان به جام‌جهانی آماده است. برخلاف اینکه برخی فکر می‌کردند که قرار است مجوز وارد کردن خودرو برای بازیکنان تیم ملی صادر شود، قرار بر این شده تا به هریک از ملی‌پوشان یک خودروی سانتافه نیوفیس اهدا شود. خودرویی که در بازار مبلغی حدود سه‌ونیم میلیارد تومان قیمت دارد. شاید برخی از خود بازیکنان تیم ملی هم انتظار چنین پاداشی را نداشتند و طبیعی است که از این اتفاق شوکه شده باشند.

فدراسیون باید لیست بدهد

با رسمی شدن خبر اهدای پاداش صعود به ملی‌پوشان از سوی دولت، در فدراسیون فوتبال به تکاپو افتادند تا لیستی را تهیه و تحویل وزارت ورزش دهند. در این مورد خبرهایی از سوی فدراسیون شنیدیم مبنی‌بر اینکه کادرفنی قبلی تیم ملی شامل این پاداش نخواهند شد. البته این موضوع فقط در حد شنیده‌ها بوده است. آنچه مسلم است دراگان اسکوچیچ و دستیاران خارجی‌اش طبق قراردادی که با فدراسیون فوتبال امضا کرده بودند دستمزد و پاداش خود را گرفتند و رفتند. در این‌میان مربیان داخلی که با اسکوچیچ همکار بودند شامل کریم باقری، وحید هاشمیان، علی اصغر قربانعلی‌پور و مهرداد خانبان می‌شدند. یکی از این مربیان گفت که فدراسیون قصد دارد نام آنها را در لیست پاداش‌بگیران قرارندهد، درحالی‌که از روز اولی که اسکوچیچ کارش را شروع کرد در کنارش بودیم و در صعود مقتدرانه تیم ملی به جام‌جهانی نقش مهمی داشتیم و از این لحاظ دریافت این پاداش حق ماست.

کلهر: «وزارت ورزش نظارت مستقیم بر لیست دارد»

سینا کلهر معاونت فرهنگی ورزش همگانی وزارت ورزش این ماموریت را از سوی وزیر ورزش دارد تا لیست پاداش‌ها را از فدراسیون فوتبال تحویل گرفته و نظارت دقیقی روی آن داشته باشد. او اظهار داشت: «من به اردوی تیم ملی در دوحه رفته بودم که ملی‌پوشان در این دیدار پیگر پاداشی شدند که به آنها وعده داده شده بود و من هم در گزارشی رسمی نوشتم این موضوع را پیگیری کرده و روی این گزارش هم دستور خورد که پرداخت و انجام شود. اخیرا هم که نهایی شد اما افرادی که واجد شرایط دریافت این پاداش هستند را فدراسیون فوتبال به ما اعلام خواهد کرد. درواقع در هررشته ورزشی فدراسیون و نهاد مربوطه آن لیست‌های اینچنینی را ارسال می‌کنند. فدراسیون فوتبال هم قرارشده لیست مربوط به دریافت پاداش ویژه را به ما پیشنهاد دهد و وزارت ورزش هم روی آن نظر خواهد داد که این نظر را هم عمدتا معاونت قهرمانی خواهد داد. به‌خاطر اینکه آن بخشی که این پاداش را دریافت می‌کنند فنی هستند و موضوع هم در حقیقت فنی است. از کادرفنی گرفته تا کادر بازیکنان و پزشکی و... همه آنهایی که در این صعود نقش داشتند را معاونت قهرمانی نظارت خواهد کرد.»

لیست پاداش‌بگیران شبهه‌ای ندارد

معاونت فرهنگی وزارت ورزش در پاسخ به این سوال که اگر فدراسیون فوتبال بخواهد در تکمیل لیست سلیقه‌ای عمل کند چه اتفاقی رخ خواهد داد؟ یادآور شد: «تاکید می‌کنم چنانچه لیست ارائه‌شده به وزارت ورزش با شک‌وشبه همراه باشد معاونت تخصصی بر آن نظارت می‌کند و آن مواردی که شاخص‌های مورد نظر را نداشته باشند اصلاح می‌کند. به‌نظر من موضوع خیلی روشن است؛ افرادی پاداش می‌گیرند که در مرحله مقدماتی جام‌جهانی در اردوهای تیم حاضر بودند و کمک کردند تا تیم ملی راهی مرحله نهایی مسابقات شود. این موضوع نه ابهام دارد و نه با پیچیدگی خاصی همراه است. لیست نفراتی که بازی کردند، ذخیره بودند، در کادر فنی و دیگر بخش‌ها بودند و... همه اینها مشخص است. سهم هربخش هم مشخص شده است. هر موردی هم که در لیست دیده شود قطعا معاونت تخصصی با نظارت دقیق آن را کنترل خواهد کرد.»

مربیان نگرانی نداشته باشند

کلهر در واکنش به این موضوع که یکی از مربیان قبل از تیم ملی مدعی شده فدراسیون تمایل ندارد نام چهار دستیار ایرانی اسکوچیچ را در لیست پاداش‌بگیردان قرار دهد، گفت: «مطمئن باشید این اتفاق رخ نخواهد داد. قطعا این حساسیت در وزراتخانه روی این موضوع وجود دارد. اگر کادر فنی تغییرکرده و نفرات قبل جدا شده‌اند دلیل نمی‌شود که آنها را نادیده بگیریم. در حقیقت این پاداش، پاداش صعود به جام‌جهانی است و به افرادی تعلق می‌گیرد که در صعود تیم ملی به جام جهانی ۲۰۲۲ نقش داشتند. حالا به هردلیل اگر کادر عوض‌شده و مربیان جدید آمده‌اند بحثش فرق می‌کند.»

پاداش‌های ویژه برای جام‌جهانی

اودر ادامه با تاکید بر اینکه برای گام بعدی و رقابت‌های جام‌جهانی پاداش‌های ویژه دیگری درنظر داریم، عنوان کرد برای مسابقات نهایی جام‌جهانی پاداش‌ها به چند دسته تقسیم می‌شود. گلزنان این بازی‌ها پاداش ویژه می‌گیرند، هر برد و تساوی تیم ملی پاداش‌های متفاوت خواهد داشت. در صورت صعود از گروه هم پاداش جداگانه‌ای مدنظر داریم. حتی اگر صعود با تساوی و یک برد هم همراه باشد، شرایط پاداش برای دو بازی که امتیاز صعود گرفتیم ویژه خواهد بود. این نکته را هم تاکید کنم که این پاداش‌ها فقط به افرادی تعلق می‌گیرد که همراه تیم ملی در قطر حاضر باشند و نه نفراتی که با تیم ملی در صعود به جام‌جهانی همراه بودند.

پاداش شکست آمریکا و انگلیس ویژه است
معاونت فرهنگی و همگانی وزارت ورزش درخصوص اینکه آیا برد مقابل انگلیس و آمریکا که می‌تواند برای ملت ایران بسیار خوشحال‌کننده باشد، پاداش جداگانه‌ای هم برای ملی‌پوشان درپی خواهد داشت یا نه؟ گفت: «بله الویت اول ما بازی رودرو با تیم‌ها است. هریک از این حریفانی که نام بردید را اگر ببریم پاداش خیلی خوبی درنظر گرفته‌ایم. این را هم بگویم اگر صعود کردیم پاداش ویژه هر سه بازی را با نتیجه برد برای ملی‌پوشان درنظر گرفته و پاداشش را خواهیم داد. درحقیقت برای ایجاد ‌انگیزه نزد ملی‌پوشان و کادرفنی راه‌های مختلفی را رفتیم. این مواردی که گفتم همه قطعی شده و به‌تصویب هم رسیده است فقط چند مورد هست که در جلسه روز شنبه با رئیس فدراسیون فوتبال مورد بررسی قرار خواهیم داد. بار دیگر هم تاکید می‌کنم مربیانی که در کادر صعود به جام‌جهانی حضور داشتند پاداش ویژه‌ای که اخیرا اعلام شد را دریافت خواهند کرد و نگرانی بابت این قضیه نداشته باشند.»

طبق گفته کلهر ملی پوشانی که موفق به گلزنی برابر انگلیس و آمریکا شوند هم پاداش ویژه ای دریافت خواهند کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا