(تصاویر) تشییع پیکر مرحوم روستا آزاد در دانشگاه شریف


(تصاویر) تشییع پیکر مرحوم روستا آزاد در دانشگاه شریف

مرحوم رضا روستا آزاد رئیس اسبق دانشگاه صنعتی شریف، روز گذشته پس از یک‌دوره بیماری در بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) درگذشت. مراسم تشییع پیکر وی در میان غم و اندوه خانواده و جمعی از اساتید، دانشجویان و کارکنان این دانشگاه صبح امروز چهارشنبه ۲۰ مهر از مقابل دانشکده مهندسی دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

تشییع پیکر رضا روستا آزاد رئیس اسبق دانشگاه شریف با حضور دانشگاهیان در این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش تسنیم، مراسم تشییع پیکر رضا روستا آزاد، رئیس اسبق دانشگاه صنعتی شریف، در میان غم و اندوه خانواده و جمعی از اساتید، دانشجویان و کارکنان این دانشگاه مقابل دانشکده مهندسی دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

یکی از کارکنان این دانشگاه که روزی از دانشجویان دانشگاه شریف بود درباره ویژگی‌های روستا ازاد گفت: از سال ۸۵ که افتخار آشنایی با وی را داشتم او را مانند پدری دیدم و هرگز در این سال‌ها عصبانیت ایشان را ندیدم.

وی با تاکید بر اینکه به حق می‌توان دکتر روستا آزاد پدر فناوری کشور دانست، افزود: همه کسانی که ایشان را می‌شناختند می‌دانند که امروز چه گلی را از دست دادیم.

جلیلی رئیس دانشگاه صنعتی شریف نیز در این مراسم ضمن تشکر از خانواده روستا آزاد برای موافقت با برگزاری مراسم تشییع وی در دانشگاه با ذکر خاطره‌ای گفت: وقتی قرار شد برای فرصت مطالعاتی به آمریکا بروم تنها توصیه ایشان به من این بود که خودت باش و دکتر روستا آزاد به معنی واقعی در همه شرایط خودش بود.

حجت‌الاسلام رستمی، مسئول نهاد مقام معظم رهبری دانشگاه‌های کشور روستا آزاد را مجاهد تلاش‌گر نامید و گفت: خصال نیک تلاش‌گری و برای خدا کار کردن و نهراسیدن از ملامت ملامت‌گران در مسیر اهداف عالی که برای کشور می‌دید از مهم‌ترین ویژگی‌های وی بود.

سهراب‌پور از روسای پیشین دانشگاه نیز در این مراسم از علاقه خود به روستا آزاد مانند علاقه‌اش به فرزند خود گفت و افزود: در تمام مدت عمرش در کار‌های اجرایی، فناوری و پیشرفت دانشگاه فداکاری کرده است. دکتر برای کشور و دانشگاه یادگاران مهمی از جا گذاشته است و می‌توان گفت زندگی خود را فدای نظام و پیشرفت کشور کرد.

سجاد روستا آزاد فرزند رضا روستا ازاد در این مراسم در سخنان کوتاهی ضمن تشکر از شرکت‌کنندگان در این مراسم از تلاش‌های وی در مسیر علم و پیشرفت کشور گفت.

پس از مداحی و روضه‌خوانی پیکر روستا آزاد روی دستان دانشگاهیان شریف تا سردر این دانشگاه تشییع و پس از اقامه نماز به قطعه نام‌آوران بهشت زهرا (س) منتقل شد.

رضا روستا آزاد رئیس اسبق دانشگاه شریف روز گذشته پس از یک‌دوره بیماری در بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) درگذشت.

عکاس: امین آهویی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دورهمی ترلان پروانه با دوستانش + عکس