به عقیده معاون نخست وزیر صربستان علت حادثه در خط لوله نفت دروژبا خرابکاری بوده است


به عقیده معاون نخست وزیر صربستان علت حادثه در خط لوله نفت  دروژبا  خرابکاری بوده است

علت حادثه در خط لوله نفت دروژبا خرابکاری بوده است. این مطلب را امروز چهارشنبه زورانا میخایلوویچ، معاون نخست وزیرو وزیر معدن و انرژی صربستان جمهوری اعلام کرد.

به گزارش اسپوتنیک وی گفت: ما باید بدانیم که یک جنگ جهانی انرژی در جهان در جریان است، ما هنوز در یک جنگ جهانی آنطور که ما تصور می کنیم با سلاح اتمی نیستیم اما این یک جنگ جهانی انرژی است. آنچه در مورد خط لوله نفت دروژبا که طولانی ترین خط لوله نفت جهان به طول حدود 4 هزار کیلومتر و تنها نفت روسیه از آن می گذرد، رخ می دهد، ادامه آن چیزی است که در خط لوله گاز نورد استریم رخ داده است. اول فکر می کردیم بحث تعمیر و نگهداری است، می گفتند خرابی رخ داده و بعد معلوم شد که اینطور نیست، بلکه خرابکاری است. این یک جنگ جهانی انرژی است، زیرا ما در مورد زیرساخت های حیاتی صحبت می کنیم، اگر زیرساخت حمل و نقل و انرژی وجود نداشته باشد، اقتصاد و صنعت وجود ندارد و همیشه قدم بعدی یک جنگ جهانی است".
پیش از این، رهبری صربستان و مجارستان درباره ساخت یک خط لوله نفتی به طول 128 کیلومتر توافق کردند که طی دو سال صربستان را به خط لوله نفت دروژبا در خاک مجارستان متصل می کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی بهاره رهنما و الهام پاوه نژاد با پوشش نامتعارف//تولیدی