جهاد تبیین عامل مصونیت جوانان در برابر فریب فتنه‌گران است


جهاد تبیین عامل مصونیت جوانان در برابر فریب فتنه‌گران است

اردبیل- معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی کشور بر ضرورت تلاش برای تحقق جهاد تبیین در جامعه تاکید کرد و گفت: تبیین عامل مؤثر در مصونیت جوانان در مقابل فریب فتنه گران است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا عزت زمانی ظهر چهارشنبه در نشست مشترک با رؤسای ادارات تبلیغات اسلامی استان اردبیل و مسئولین فرهنگی ادارات، با تبریک هفته وحدت و سالروز ولادت حضرت پیامبر اکرم (ص)، هدف از سفرهای استانی را ایجاد ارتباط مستقیم و مشاهده عینی مسائل تبلیغی و فرهنگی در مناطق مختلف عنوان و اظهار کرد: ما اکنون در شرایطی قرار داریم که حضور همه جانبه و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی در میدان و تحقق وظیفه‌ای که رهبر برعهده سازمان تبلیغات اسلامی قرار داده که همان تبیین اسلام ناب است بیش از پیش ضرورت پیدا کرده است.

وی گفت: اصلی ترین و جدی ترین رسالت سازمان تبلیغات اسلامی تحقق جهاد تبیین است و در این میان ایجاد زمینه و بستر برای گفتگو کردن و بیان نظرات و پیشنهادات برای شناخت شرایط محیط اطراف و یافتن نقص‌های موجود و تلاش برای رفع آنها ضروری است.

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی تاکید کرد: امروز امر به جهاد تبیین توسط امام جامعه صورت گرفته و مردم و همه مسئولین مورد خطاب قرار گرفتند باور ما این است که در رأس همه این مخاطبین، سازمان تبلیغات اسلامی با همه حیثیت، هویت، دارایی و ظرفیتش در خط مقدم جهاد تبیین قرار گرفته و با جدیت در تحقق منویات رهبری تلاش می‌کند.

حجت الاسلام عزت زمانی خاطر نشان کرد: همانگونه که اگر در یک موقعیت زمانی امر به جهاد نظامی باشد نیروهای نظامی پیشران و راهبر بوده و ما به عنوان دستگاه تبلیغ و تبیین در پشتیبانی و حمایت از این نیروها قرار می‌گیریم لذا اکنون امر به جهاد تبیین شده و در طول سالیان متمادی که سازمان تبلیغات اسلامی به مسئله تبیین می‌پردازد در شرایط کنونی باید با تمام ظرفیت و طراحی مناسب برنامه‌ها و نظامات مشارکتی در تحقق تبیین اسلام ناب اسلامی تلاش کنیم.

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه منحصر دانستن جهاد تبیین به فعالیت‌های سازمانی عقلانی نبوده و همگان به میزان دایره اثر خود در این جهاد نقش دارند، افزود: در جهاد تبیین اولاً باید بر این امر باور داشته باشیم که تنها یک دستگاه تبلیغی ملاک عمل نیست و همه آحاد جامعه وظیفه تبیین گری دارند، ثانیاً باید نتیجه گیری و میزان اثرگذاری فعالیت‌های تبلیغی و تبیینی بررسی و بازخورد مشخص شود.

حجت الاسلام عزت زمانی گفت: مشاهده اثر و نتیجه تبلیغ از وظایف دستگاه تبیین گر است و در این خصوص مبلغ و کنشگر فرهنگی در عرصه جهاد تبیین باید به میان مردم رفته و در بطن جامعه میزان مقبولیت تبلیغ را بررسی و نواقص را جبران کند.

جهاد تبیین عامل مصونیت جوانان در برابر فریب فتنه‌گران است

وی دستاوردهای کنونی انقلاب اسلامی را نسبت به دهه اخیر بی نظیر و شایان توجه برشمرد و افزود: ما اکنون در شرایطی قرار داریم که بهترین و نمونه ترین دستاوردهای خود را در عرصه‌هایی به دست آورد که در چند دهه اخیر به دست نیامده بود که این دستاوردها در نگاه دلسوزان انقلاب، عامل اصلی حرکت به سمت قله انقلاب و پیشرفت کشور بوده و در نگاه معاندان، ابزاری برای حفظ نظام به دور از توجه به منافع مردم است که با این حربه در صدد بدبین کردن مردم نسبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.

ضرورت مصونیت بخشی به نوجوانان در مقابل فریب فتنه گران

حجت الاسلام عزت زمانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مسائل اخیر جامعه و با بیان اینکه غالباً افرادی که فریب فتنه گران را خوردند نوجوانان بودند، توجه ویژه به این موضوع را مهم دانست و گفت: این نسل کسانی هستند که بناست این انقلاب را در آینده در دست بگیرند؛ این نسل متفاوتی است که بهتر می فهمد و حرف زور را نمی‌پذیرد.

وی افزود: مهم‌ترین مسئله ما یاد گرفتن تعامل با این نسل است. در نظامات فرهنگی ما هم همین طور است باید ببینیم کارهایی که در فضای فرهنگی انجام می‌دهیم برای او جذاب است. جنس رفتار این نسل با ما متفاوت است و باید ادبیات و طرز فکر آنها را درک کنیم.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی بر ضرورت تولید محتوای فرهنگی در بین افراد علی الخصوص جوانان تاکید کرد و افزود: باید در تولیدات محتوایی، حقیقت انقلاب اسلامی را به جوانان معرفی کرده و انتقال دهیم. به این صورت است که جوانان موفق می‌شوند هویت خود را شناخته، تقویت کرده و جلوه‌های ظهور و بروز انقلاب اسلامی را مشاهده کنند لذا برای رسیدن به این هدف باید این جنس از تولیدات محتوایی بیشتر شود.

جهاد تبیین عامل مصونیت جوانان در برابر فریب فتنه‌گران است

وی توجه به کارکرد اجتماعی مساجد در حل مشکلات جامعه را مهم‌ترین راهبرد در مردمی کردن فعالیت‌ها عنوان کرد و گفت: در شرایطی که ورود اداری و سازمانی به مساجد باعث تغییر نظامات این اماکن مقدس شده و کارکرد مردمی و اجتماعی در مساجد کمرنگ شده، لذا باید تدابیری اندیشیده شود تا مساجد همچنان پرچم حکمرانی امور جامعه را به دست گرفته و زمینه حل مسائل و مشکلات مردم با مداخله مسجد حل شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ضرورت نظارت بیشتر بر واردات آیفون