کتاب «خانه دار مبارز» در مشهد رونمایی شد


کتاب «خانه دار مبارز» در مشهد رونمایی شد

مشهد ـ کتاب «خانه دار مبارز» خاطرات شفاهی اقدس حسینیان از مبارزان و فعالان انقلاب اسلامی در حسینیه هنر مشهد رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «خانه دار مبارز» روایتگر مبارزات خانم حسینیان در دوران قبل از انقلاب در حسینیه هنر مشهد رونمایی شد. این کتاب توسط دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و انتشارات راهیار منتشر شده است.

حسینیان از ۱۳ سالگی با مبانی انقلاب آشنا و از ۱۵ سالگی وارد مبارزات شد

در این مراسم ناظمیان، عضو تیم شهید مهدی فرودی درباره خانم حسینیان راوی کتاب اظهار کرد: حسینیان از ۱۳ سالگی با مبانی انقلاب آشنا و از ۱۵ سالگی وارد مبارزات شد، یک نوجوان دارای موقعیت شناسی بسیار بالا که انحرافات را به خوبی می‌شناخت.

عضو تیم شهید مهدی فرودی تصریح کرد: اقدس حسینیان در حین اینکه کیان خانواده را حفظ می‌کرد، در روستاها که کار کردن سخت بود بشدت فعالیت داشت و شناسایی منافقین که در آنجا فعالیت داشتند و لانه کرده بودند را بر عهده داشت.

وی گفت: به تمام جوانان توصیه می‌کنم حتماً کتاب خانه دار مبارز را بخوانند و انتظارم از دفتر جبهه انقلاب اسلامی این است که تألیف این کتاب‌ها ادامه پیدا کند.

در فضای رسانه‌ای امروز جنگ روایت‌ها در جریان است

در این مراسم مرضیه ذاکری، محقق و تدوینگر کتاب خانه دار مبارز نیز به ضرورت‌های پرداختن به این موضوعات در حوزه تاریخ شفاهی انقلاب اشاره کرد و گفت: بنا بر دیدگاه رهبر انقلاب در فضای رسانه‌ای امروز جنگ روایت‌ها در جریان است و ما در این دوره به این روایت‌ها نیاز داریم و گرنه دشمن روایت‌های خود را به ما غالب می‌کند.

نادره شاملو، استاد دانشگاه فردوسی مشهد نیز در این مراسم در بیان سخنانی به اهمیت نقش زنان در روند تاریخ معاصر ایران و پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد.

در پایان مراسم از خانم اقدس حسینیان و گردآورندگان کتاب قدردانی و تجلیل شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس