رویکرد وحدت نشانه حقانیت جمهوری اسلامی است


رویکرد وحدت نشانه حقانیت جمهوری اسلامی است

ساری - نماینده ولی فقیه در مازندران داشتن رویکرد وحدت جمهوری اسلامی ایران را نشانه حقانیت آن دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی ظهر چهارشنبه در نشست وحدت آفرین علمای شیعه و سنی، حضور در همایش بزرگ اربعین حسینی را نشان‌دهنده محبت همه دوستداران اهل بیت (ع) از شیعه و سنی دانست و با بیان اینکه وحدت از جمله نعمت‌های بزرگ خداوند است، افزود: بر ما فرض است که این نعمت‌ها را حفظ کنیم، دوری از تفرقه‌گرایان و آشوب‌گران را با نگاهی وحدت‌گرا باید سرلوحه امور باشد.

آیت الله محمدی لائینی ضمن تبریک سالروز خجسته میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع)، تصریح کرد: اجتماع بزرگ امروز با حضور امت پیامبر از مذاهب مختلف با روح اخوت و برادری جای خرسندی دارد.

نماینده ولی فقیه با اشاره به اغتشاشات اخیر گفت: دشمن نمی‌خواهد که ما ایرانی قوی داشته باشیم، دشمن نه جمهوری اسلامی و نه ایران قوی هیچکدام را نمی‌خواهد.

این مسئول ادامه داد: امروز در کنار امت فرهیخته پژوهشی هستیم امتی که در سطح جهانی کارآمدی خود را نشان دادند و اعتماد مذاهب مختلف را توانستند جلب کنند.

وی همچنین عنوان کرد: وحدت و رحمت و به دنبال آن‌ها حرمت، سه اصل اعتقادی، اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی است، اولین اصل دین ما توحید است، خدا واحد است و همه ما بنده یک خدا هستیم، خداوند به صفت رحمت رحمانیت و رحمت بیش از همه بها داده است.

آیت الله محمدی لائینی همچنین تاکید کرد: دین همه بشریت یک دین و آن هم اسلام که دین رحمت است، اصل وحدت و رحمت از اصول بنیادین هستند و ما امت واحده هستیم که در پرتو آن اصل حرمت ظاهر می‌شود و غیر آن به دور از آئین دین اسلام است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه حفظ حرمت در کنار وحدت و رحمت از اصول مسلم دین اسلام است؛ گفت: بسیاری از علمای سنت نسبت به کسانی که با برخورد تکفیری نسبت به کشتن انسان‌های بیگناه اقدام کردند معترض هستند چرا که آنان نمی‌خواهند ما وحدت و حرمت داشته باشیم، سیاست تفرقه یک سیاست استعماری و استکباری است.

این مسئول با بیان اینکه اصل دین حفظ وحدت‌ها است، اعلام کرد: هفته وحدت باید به سال وحدت بی انجامد خواص امت باید به وحدت پایبند باشند تا عامه مردم نیز این را بیاموزند.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس ما مظهر وحدت اجتماعی است چرا که ۱۱ هزار شهید اهل سنت دارد؛ اذعان داشت: شیعه و سنتی علاوه بر نگاه تعاملی باید در در حوزه اجتماعی یعنی رفع مسائل اشتراک داشته باشند، یکی از نشانه‌های حقانیت جمهوری اسلامی داشتن رویکرد وحدتی از همان ابتدای امر است.

آیت الله محمدی لائینی با اشاره به دورهمی علمای شیعه و سنتی همه ساله در هفته وحدت، گفت: متأسفانه گاه سیاست‌های شیطانی بر سیاست‌های درست دینی غلبه می‌کند و امروز به‌جای اینکه سلاح‌ها به سمت دشمن غاصب نشانه برود کشورهای مسلمان به جان یکدیگر افتادند و مسلمان‌کشی پیامد آن است.

این مسئول ضمن تقدیر از برپایی نشست وحدت آفرین علمای شیعه و سنتی در دانشگاه جامعه المصطفی اذعان داشت: امیدواریم فارغ التحصیلان دستاورد وحدت را به‌عنوان بزرگترین دستاورد خود از این مرکز کسب کنند و پاسدار وحدت و حرمت باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج