91 درصد از سعودی‌ها به صورت آنلاین خرید می‌کنند


91 درصد از سعودی‌ها به صورت آنلاین خرید می‌کنند

یک گزارش اقتصادی بین‌المللی حاکی از افزایش علاقه سعودی‌ها به خرید از طریق تجارت الکترونیک است، و انتظار می‌رود این رشد در آینده افزایش یابد. به گزارش خلیج آنلاین، سومین گزارش سالانه شرکت دیجیتال «Checkout» که توسط روزنامه سعودی «الوطن»...

یک گزارش اقتصادی بین‌المللی حاکی از افزایش علاقه سعودی‌ها به خرید از طریق تجارت الکترونیک است، و انتظار می‌رود این رشد در آینده افزایش یابد.

91 درصد از سعودی‌ها به صورت آنلاین خرید می‌کنند

به گزارش خلیج آنلاین، سومین گزارش سالانه شرکت دیجیتال «Checkout» که توسط روزنامه سعودی «الوطن» منتشر شد، حاکی از آن است که ۹۱ درصد از مصرف کنندگان سعودی به صورت آنلاین خرید می‌کنند و ۱۴ درصد از آنها حداقل یک بار در روز این کار را انجام می‌دهند.

این گزارش پیش‌بینی می‌کند که به دلیل رشد قابل توجه این بخش، در دسترس بودن پلتفرم‌هایی که پرداخت از طریق آن‌ها آسان است، احتمالا تجارت الکترونیک در سال آینده در سعودی ۷۸ درصد رونق خواهد گرفت.

این گزارش همچنین نشان می‍دهد که پرداخت عربستان در پادشاهی در سال گذشته ۲۷ درصد کاهش یافته و پرداخت از طریق کیف پول‌های دیجیتال که ۲۶ درصد رشد داشته است.

در عربستان سعودی بیش از ۱۲۶۰۰۰ فروشگاه اینترنتی به عنوان "معروف" ثبت شده‌اند و ۳۵۰۰۰ آنها دارای سوابق تجاری و سند کار آزاد هستند.

به طور متوسط هر ​​​​کاربر در عربستان سعودی ۲۴۸ دلار در اینترنت خرج می‌کند و انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۵ به ۲۵۲ دلار برسد.

مجموع درآمد تجارت دیجیتال در سعودی از همه دسته‌بندی‌های محصول ۷ میلیارد دلار است که انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۵ به ۸.۶ میلیارد دلار برسد.

عربستان سعودی ۴۵ درصد از حجم تجارت الکترونیک در خاورمیانه و جهان عرب را به خود اختصاص داده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان