آیت الله مکارم: نخبگان با گفتار خود «اتحاد مسلمانان» را ترویج کنند


آیت الله مکارم: نخبگان با گفتار خود «اتحاد مسلمانان» را ترویج کنند

آیت الله مکارم شیرازی بیان کردند: ترویج تکفیر از خطرناک‌ترین نقشه‌ها و فتنه انگیزی‌های دشمن بوده که هنوز خطر آن به صورت کامل از جامعه اسلامی رفع نشده است؛ توطئه‌ای که هم یکپارچگی امت را هدف قرار داده و هم سعی در مخدوش کردن چهره رحمانی اسلام در جهان دارد.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی به راهکارهایی برای دستیابی به وحدت میان مسلمانان اشاره کردند و گفتند: نخبگان، اندیشمندان، مبلغان، خطیبان و همه کسانی که به نحوی در جهان اسلام تاثیرگذارند نسبت به ایجاد تفرقه در میان مسلمانان حساس باشند و علاوه بر گفتار در رفتار و کردار نیز اتحاد مسلمانان را ترویج نمایند

به گزارش شفقنا، آیت الله مکارم شیرازی با ارسال پیامی که در سی و ششمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی قرائت شد، اظهار داشتند: شعار این اجلاس «اتحاد، صلح و پرهیز از تفرقه و تنازع در جهان اسلام» شعاری دقیق و جامع است که اندیشمندان مسلمان از سراسر جهان با هم فکری، گفت و گو و مشارکت می‌توانند راهکارهای اجرایی و اقدامات عملی در خصوص آن بیابند و در بسط و گسترش آن در کشورهای اسلامی قدم بردارند.

ایشان در ادامه این پیام به راهکارهایی در زمینه دستیابی به وحدت اشاره کردند که عبارتند از ۱ـ اولین و مهم‌ترین وظیفه رهبران و مسئولان کشورهای اسلامی آن است که اهمیت و ضرورت وجود امت واحده را درک کرده و ر راستای تحقق آن گام بردارند و برای بهره‌های اقتصادی و سیاسی راه را بر نفوذ دشمنان امت اسلامی و اجرای دسیسه های آنها بازنگذارند و از استقلال جامعه اسلامی صیانت کنند.

۲ـ نخبگان اندیشمندان، مبلغان، خطیبان و همه کسانی که به نحوی در جهان اسلام تاثیرگذارند نسبت به ایجاد تفرقه در میان مسلمانان حساس باشند و علاوه بر گفتار در رفتار و کردار نیز اتحاد مسلمانان را ترویج نمایند.

۳ـ با جریانات و گروه‌های اندک که در هر سو آتش اختلاف را روشن کرده و برآن می‌دمند، مخالفت گردیده و با بی‌اعتنایی به انزوا کشانده شوند تا با رویگردانی مردم از آنها، فرصت تحریک و آشوب پیدا نکنند.

۴ـ نقشه‌های شوم دشمنان به خصوص در ایجاد تفرقه و نزاع در جهان اسلام شناسایی و معرفی گردد زیرا شناساندن وابستگی این جریانات به بدخواهان و دشمنان مانع ازگرایش جوانان به این گروه‌ها خواهد بود.

آیت الله مکارم شیرازی بیان کردند: ترویج تکفیر از خطرناک‌ترین نقشه‌ها و فتنه انگیزی‌های دشمن بوده که هنوز خطر آن به صورت کامل از جامعه اسلامی رفع نشده است؛ توطئه‌ای که هم یکپارچگی امت را هدف قرار داده و هم سعی در مخدوش کردن چهره رحمانی اسلام در جهان دارد. تبیین ابعاد اجتماعی این انحرافات فکری از وظایف بزرگان و اندیشمندان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جزئیات تازه از مرگ 6 کارگر در آتش سوزی شرق تهران