خودروی ایرانی به ارمنستان رفت


خودروی ایرانی به ارمنستان رفت

رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: ارمنستان سفارش گذاری ۲۰۰ دستگاه خودرو ایران داشته است و امسال حجم مبادلات ما با ارمنستان به یک میلیارد دلار می‎رسد.

به گزارش تجارت‌نیوز، رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: ارمنستان سفارش گذاری ۲۰۰ دستگاه خودرو از ایران داشته است که این خودروها به تدریج در حال ارسال هستند. هیأت هفت نفره پارلمانی ارمنستان به ریاست رئیس گروه دوستی ایران و ارمنستان پارلمان این کشور با حضور در تهران با وزیر صمت و رئیس سازمان توسعه تجارت دیدار و گفتگو کرد.

به نقل از ایلنا، رضا فاطمی امین وزیر صمت در ادامه این دیدار با استقبال از ایجاد توسعه تجارت با ارمنستان گفت: آماده توسعه تجارت با ارمنستان، ایجاد خط تولید لوازم خانگی در ارمنستان و همکاری‌های خودرویی با این کشور هستیم.
همچنین در این دیدار علیرضا پیمان پاک رئیس سازمان توسعه تجارت نیز به اقدامات انجام شده دو کشور برای کاهش عوارض جاده‌ای اشاره کرد و گفت: بزودی شاهد تغییراتی در این زمینه خواهیم بود.

وی با اشاره به انعقاد تفاهمنامه‌های همکاری شرکت‌های ایرانی و ارمنی جهت حضور مشترک در بازار روسیه و توزیع کالا گفت: مرکز تجاری ایران در ایروان آماده بهره برداری است و طی ۲ هفته آینده افتتاح می‌شود.پیمان پاک با اشاره به ایجاد اتاق تهاتر میان ۲ کشور افزود: لیست کالاها به تأیید هر دو طرف رسیده و شرکت کارگزار نیز مشخص شده و متن نهایی قرارداد در حال آماده شدن برای امضاست.

رئیس سازمان توسعه تجارت در ادامه بیان کرد: ارمنستان سفارش گذاری ۲۰۰ دستگاه خودرو ایران داشته است، که این خودروها به تدریج در حال ارسال هستند.رئیس گروه دوستی ایران و ارمنستان پارلمان در این دیدار با بیان اینکه حجم مبادلات تجارتی ایران و ارمنستان در ۸ ماه گذشته میلادی ۴۳ درصد نسبت به سال ۲۰۲۱ رشد داشته است گفت: سال گذشته حجم مبادلات ما با ایران ۷۰۰ میلیون دلار بود و امسال با توجه به رشد ۴۳ درصدی از یک میلیارد دلار عبور کرده است.

گئورگ بابویان ضمن اعلام آمادگی ارمنستان برای برطرف سازی هرگونه موانع توسعه تجارت با ایران گفت: خوشحالیم که این علاقه در طرف ایرانی نیز وجود دارد و امیدواریم با کاهش و اصلاح جاده‌ای جهت ترانزیت کالا، تبادلات تجاری ایران و ارمنستان افزایش پیدا کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟