اجرای 60 عنوان برنامه در جشنواره ملی زرشک


اجرای 60 عنوان برنامه در جشنواره ملی زرشک

بیرجند- رئیس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: برگزاری ۶۰ عنوان برنامه برای جشنواره ملی زرشک توسط ۱۳ کمیته اجرایی پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی‌جعفری ظهر چهارشنبه در نشست خبری اظهار کرد: بیش از ۶۰ عنوان برنامه در جشنواره ملی زرشک پیش بینی شده است که توسط ۱۲ کمیته مرتبط اجرایی خواهد شد.

رئیس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان‌کرد: نام‌گذاری و المان سازی با موضوع زرشک در برخی شهرستان‌های استان، انجام تبلیغات محیطی در شهرهای بیرجند، زاهدان و مشهد، تشکیل تعاونی محصولات مزیت دار خراسان جنوبی توسط اتاق تعاون و … از جمله برنامه‌های حاشیه‌ای جشنواره زرشک است.

جشنواره زرشک در پنج شهرستان برگزار می‌شود

جعفری با اشاره به برنامه‌های شهرستانی جشنواره زرشک گفت: از فردا ۲۰ مهر تا روز اختتامیه ۲۷ مهر در شهرهای زیرکوه، قاین، سربیشه، بیرجند و درمیان برنامه‌های متعددی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه فردا بیستم مهرماه افتتاحیه جشنواره زرشک در روستای افین شهرستان زیرکوه با حضور مهمانان کشوری برگزار می‌شود، بیان کرد: فردا میزبان معاون وزیر جهاد کشاورزی و گردشگری در خراسان جنوبی خواهیم بود.

رئیس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: افتتاحیه جشنواره از ۸ تا ۱۱ صبح برگزار می‌شود و بعد از آن شروع عملیات اجرایی شهرک بارگاهی زرشک را در ۱۲ هکتار در روستای افین را خواهیم داشت.

جعفری گفت: قابل ذکر است که اگر یک شهرک بارگاهی در منطقه‌ای ایجاد شود بی شک بعد از آن امکانات و شرایط فرآوری محصول زرشک در آنجا ایجاد خواهد شد.

افتتاح مرکز توسعه و ترویج زرشک قاین

وی با بیان اینکه افتتاح مرکز توسعه و ترویج زرشک و عناب در قاین از دیگر برنامه‌های جشنواره زرشک است، اظهار کرد: افتتاحیه جشنواره در روز ۲۷ مهرماه در فرهنگ سرای شهر بیرجند برگزار می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان‌کرد: انتشار فصل نامه علمی- ترویجی با محوریت زرشک، تور بازدید علمی اساتید دانشگاه از مزارع زرشک قاین در روز ۲۲ مهر، برگزاری پنج مورد ورکشاب آموزشی ویژه زرشک کاران و کارگاه تخصصی تولید زرشک ارگانیک ویژه دانشجویان از جمله برنامه‌های کمیته علمی و نوآوری جشنواره زرشک است.

جعفری در زمینه برنامه‌های کمیته اقتصادی و بازار سازی جشنواره نیز گفت: این کمیته نیز برنامه‌هایی چون افتتاح غرفه‌های فروش زرشک در بیرجند، تهران و مشهد، بازدید دانشجویان و دانش آموزان از مزارع و کارخانه‌های فرآوری زرشک، حضور مدیران تعاون روستایی ۱۲ استان در خراسان جنوبی و بازدید از مزارع زرشک و تقدیر از زرشک کاران نمونه را پیگیری می‌کند.

پای زرشک به هیأت دولت باز می‌شود

وی افزود: جهت معرفی این محصول مهم خراسان جنوبی در روز ۲۷ مهرماه پذیرایی از هیئت دولت و نمایندگان مجلس با آب زرشک صورت خواهد گرفت.

رئیس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: آغاز نقاشی دیواری در شهر بیرجند، آغاز مسابقه عکاسی با تلفن همراه از زرشک از روز بیستم مهر، برگزاری شب شعر طنز پیرامون زرشک، ورکشاب نقاشی و تصویر سازی زرشک نیز از برنامه‌های طراحی شده توسط کمیته فرهنگی و هنری جشنواره است.

جعفری ادامه داد: در حوزه کمیته گردشگری نیز تورهای گردشگری از شهرستان‌های زرشک خیر خراسان جنوبی، ورود تور خودروهای کمپرسور و مهم‌تر از همه رویداد غذا و نوشیدنی زرشک در هتل سپهر بیرجند را داریم.

پاسخ به یک سوال در مورد جشنواره زرشک

وی گفت: شاید برخی بپرسند چرا جشنواره ملی زعفران و یا گل نرگس را برگزار نمی‌کنیم که در پاسخ باید گفت در مورد زعفران استان خراسان رضوی و در مورد گل نرگس فارس از ما پیشتازتر است و این محصولات منحصر به خراسان جنوبی نیست.

جعفری یادآور شد: اما زرشک محصول خاص و ویژه خراسان جنوبی است که باید در راستای معرفی و فرآوری آن با همکاری رسانه‌ها و دستگاه‌های متولی کار و تلاش صورت گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مدل کیک جشن الفبا کلاس اول