مراکز استان‌ها در هفته ملی کودک برنامه‌های متنوعی برگزار کردند


مراکز استان‌ها در هفته ملی کودک برنامه‌های متنوعی برگزار کردند

همزمان با روز جهانی و هفته ملی کودک مراکز کانون در استان‌های بوشهر، قزوین، لرستان، گیلان و آذربایجان غربی برنامه‌های متنوعی اجرا کردند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در ادامه فعالیت مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در هفته ملی کودک برنامه‌های پنج استان دیگر را مرور می‌کنیم.

پرواز بادبادک‌ها در کانون استان بوشهر

در استان بوشهر به مناسبت هفته ملی کودک، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز عالیشهر با همکاری شهرداری و شرکت عمران شهر جدید عالیشهر اقدام به برگزاری ویژه برنامه هفته ملی کودک و جشن پرواز بادبادک‌ها کرد.

این برنامه در پارک ابریشم عالیشهر برگزار شد و کودکان و نوجوانان و خانواده‌ها بادبادک‌های خود را به پرواز درآوردند.

مراکز استان‌ها در هفته ملی کودک برنامه‌های متنوعی برگزار کردند

از دیگر قسمت‌های مختلف این برنامه علاوه بر پرواز بادبادک‌ها می‌توان به ایستگاه بازی، ایستگاه نقاشی، اجرای قصه‌گویی، اجرای موسیقی و بازی‌های گروهی و... اشاره کرد.

سمیه رسولی مدیرکل کانون پرورش فکری استان، در خصوص برگزاری این برنامه گفت: عالیشهر از شهرهای جدیدی است که دارای فرهنگ پذیری بالایی‌ست و خانواده‌های فرهنگ دوست زیادی را در خود جای داده است. از زمان آغاز فعالیت کانون پرورش فکری در این شهر تا به امروز اگر چه مدت زیادی نمی‌گذرد، اما از سمت خانواده‌ها استقبال خوبی از کارهای فرهنگی هنری صورت گرفته است، بر همین اساس با برنامه‌ریزی که از قبل صورت گرفته بود به برگزاری ویژه‌برنامه پرواز بادبادک‌ها در این شهر اقدام شد.

مراکز استان‌ها در هفته ملی کودک برنامه‌های متنوعی برگزار کردند

در این ویژه‌برنامه جمعی از مسئولان از جمله مدیرکل کانون پرورش فکری استان، شهردار عالیشهر و مسئولان شهری حضور داشتند.

همچنین نشست تخصصی «روان‌شناسی بازی در دنیای کودک» ویژه بانوان شاغل در دستگاه‌های اجرایی برگزار شد.

مراکز استان‌ها در هفته ملی کودک برنامه‌های متنوعی برگزار کردند

این دوره در راستای آشنایی با مهارت‌های فرزندپروری در دومین روز از هفته ملی کودک از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر و با همکاری اداره کل امور زنان و خانواده استانداری و مرکز آموزش و پژوهش توسعه و آینده‌نگری استان بوشهر در سالن آفرینش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بوشهر برگزار شد.

جشن بزرگ روز جهانی کودک در کانون استان قزوین

در کانون استان قزوین به مناسبت هفته ملی کودک، ثبت‌نام عضویت در مراکز فرهنگی و هنری کانون استان قزوین از ۱۶ تا ۲۲ مهر ۱۴۰۱ رایگان است.

این طرح در راستای گرامی‌داشت هفته ملی کودک و برخورداری بیشتر کودکان و نوجوانان از برنامه‌های کانون اجرا می‌شود.

اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین با برخورداری از ۲۲ مرکز فرهنگی و هنری ثابت، سیار و پستی برای کودکان و نوجوانان سراسر استان فعالیت‌های فرهنگی، ادبی و هنری اجرا می‌کند.

همچنین در روز ۱۶ مهر ۱۴۰۰ به همت کانون استان قزوین جشن بزرگ روز جهانی و آغاز هفته ملی کودک در مدرسه ابتدایی کابل البرز برگزار شد.

در این مراسم بیش از ۸۰۰ دانش‌آموز از ۵ مدرسه ابتدایی قزوین به تماشای برنامه‌های متنوع کانون به مناسبت روز جهانی کودک نشستند.

مراکز استان‌ها در هفته ملی کودک برنامه‌های متنوعی برگزار کردند

نقی سیاهکالی‌مرادی مدیرکل و معاونان آموزش و پرورش استان و جمعی از مسئولان استانی در کنار سیدعلی‌اکبر موسوی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این برنامه حضور داشتند.

تلاوت قرآن کریم، سرود جمهوری اسلامی، اجرای مجری‌عروسک، برنامه ورزشی‌نمایشی، اجرای نمایش آموزنده و نشاط‌انگیز مدرسه جنگل، هم‌خوانی سرود کودکان صلح و خوانش بیانیه حقوق کودک از برنامه‌های این مراسم بود.

آیین گشایش مرحله استانی بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون نیز در روز ۱۸ مهر ۱۴۰۱ در سالن نمایش مرکز فرهنگی و هنری مجتمع کانون قزوین برگزار شد.

مراکز استان‌ها در هفته ملی کودک برنامه‌های متنوعی برگزار کردند

این برنامه با حضور سیدعلی اکبرموسوی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، شرکت‌کنندگان مرحله استانی جشنواره، اعضا، مربیان و شماری از دانش‌آموزان و علاقه‌مندان به هنر قصه‌گویی برگزار شد.

نمایش تیزر هفته ملی کودک و جشنواره استانی قصه‌گویی، اجرای بخش‌های نمایشی متنوع و اجرای چند قصه‌گویی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

برگزاری نشست «حقوق کودک بر والدین» در کانون استان لرستان

همزمان با آغاز روز جهانی و هفته ملی کودک در مراکز کانون استان لرستان جشن‌ها و ویژه‌برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با شعار «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» آغاز شد.

جشن آغاز هفته ملی کودک در مرکز کوهدشت با همکاری انتشارات پیشوک اجرا و در این ویژه‌برنامه فعالیت‌هایی مانند: بلندخوانی کتاب، قصه‌گویی، بازی و سرگرمی و اهدای سه جلد کتاب به هرکدام از اعضای شرکت کننده در جشن اجرا شد.

مراکز استان‌ها در هفته ملی کودک برنامه‌های متنوعی برگزار کردند

در پلدختر نیز به مناسبت هفته ملی کودک، اعضای مرکز با حجت‌الاسلام موسوی امام جمعه شهرستان دیدار کردند. همچنین 250 دانش‌آموز و عضو مرکز کانون شهرستان پلدختر در جشن شادی و بازی حضور داشتند.

معرفی کانون، قصه‌گویی، شعرخوانی، نقاشی و اهدای بسته‌های فرهنگی به حضار از طرف مرکز از جمله فعالیت‌های این مرکز در این روز بود.

مراکز استان‌ها در هفته ملی کودک برنامه‌های متنوعی برگزار کردند

مراکز ثابت و سیار خرم‌آباد نیز برنامه‌های متنوعی را اجرا کردند. در مرکز شماره دو خرم‌آباد با حضور دانش‌آموزان، ایستگاه نقاشی و سفالگری و قصه‌گویی برگزار شد و شرکت‌کنندگان در پایان با مربیان و معلمان خود عکس یادگاری گرفتند.

اعضای مرکزشماره پنج خرم‌آباد هم با کمک مربیان ماسک‌های مقوایی ساختند و در برنامه‌های ایستگاه نقاشی و ادبی شرکت کردند.

در برنامه‌ای دیگر در بروجرد برگزاری جشن بزرگ روز جهانی کودک با مشارکت مدرسه الغدیر در مرکز شماره سه کانون پرورش فکری برگزار شد. دراین مراسم برنامه‌های خوانش سرود، مسابقه، بازی، اجرای نمایش طنز و تهیه کیک بزرگ روز کودک و تقسیم بین شرکت‌کنندگان انجام شد.

در خرم‌آباد هم از سوی مرکز شماره دو کانون و اداره کل استان، ویژه برنامه شاد و مفرحی با دعوت از دانش‌آموزان مدرسه خلاقیت برگزار شد.

مراکز استان‌ها در هفته ملی کودک برنامه‌های متنوعی برگزار کردند

در این ویژه‌برنامه که با حضور بیش از 140 دانش‌آموز برگزار شد، نمایش شاد با عنوان «قلعه مرغی» به کارگردانی مسلم صالحی و نویسندگی علی مرادیانی به روی صحنه رفت و در ادامه نمایش فیلم‌های کانون، مسابقه، دکلمه شعر توسط کودکان، قصه‌گویی، معرفی کانون، اهدای جایزه و... اجرا شد.

همچنین در مرکز شماره یک خرم‌آباد با دعوت از مدارس، برنامه‌های معرفی کانون، معرفی شخصیت پیامبر اکرم(ص)، کارگاه ادبی نوشتن خلاق، کارگاه نقاشی با موضوع کودک، بازی و سرگرمی و قصه‌گویی اجرا شد.

مراکز استان‌ها در هفته ملی کودک برنامه‌های متنوعی برگزار کردند

مراکز سیار کانون استان نیز با حضور در روستاها و مناطق کم‌برخوردار برنامه‌های شادی برای کودکان و نوجوانان اجرا کردند.

در پلدختر نیز به مناسبت هفته ملی کودک نشستی با موضوع «حقوق کودک بر والدین»، با حضور والدین اعضاء برگزار شد و در مرکز نورآباد مربیان مرکز لحظات شادی با اجرای برنامه‌های متنوع برای اعضای مرکز و دانش آموزان رقم زدند.

برگزای «جشن کودکانه‌ها» در کانون استان گیلان

در کانون استان گیلان ویژه‌برنامه‌های روز جهانی و هفته ملی کودک در تعاملی سازنده با دستگاه‌ها و گروه‌های مردم‌نهاد فعال در این حوزه با شعار «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» برگزار شد و مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری در مرکز استان و شهرستان‌ها نیز با بهره‌گیری از این بستر مناسب، به برنامه‌ریزی و اجرای ویژه‌برنامه‌های کودک محور پرداختند.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیاهکل نیز به مناسبت هفته ملی کودک و تقارن آن با هفته وحدت و نیروی انتظامی «جشن کودکانه‌ها» را با مشارکت دستگاه‌های دست‌اندرکار این عرصه در سالن اجتماعات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان برگزار کرد.

مراکز استان‌ها در هفته ملی کودک برنامه‌های متنوعی برگزار کردند

طی این آیین که با هدف ایجاد فضایی شاد و نشاط‌بخش برای آینده‌سازان و جلب‌نظر جامعه به اهمیت این نسل برگزار شد، جمعی از مسئولان استان و شهرستان، کودکان و خانواده‌ها حضور داشتند.

هم‌خوانی سرود «سلام‌فرمانده»، اجرای سرود «همیار پلیس»، «خوانش‌شعر و متن ادبی»، «برگزاری مسابقه حضوری»، «هنرنمایی مجریان» و اهدای بسته‌های فرهنگی به کودکان، از جمله برنامه‌های این روز به‌شمار می‌رفت.

سیدجلیل میرعظیمی سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در این برنامه با تبریک هفته ملی‌کودک، وحدت و نیروی انتظامی برنامه‌های هفته ملی کودک را تمرین همگرایی برای جلب نظر جامعه به نسل کودک دانست.

میرعظیمی در ادامه به اهمیت کار فرهنگی و ارتباط ناگسستنی آن با احساس ذهنی و حسی امنیت پرداخت و فرهنگ‌سازی در جامعه را نیازمند فعالیت‌های بنیادی با محوریت نسل کودک و نوجوان ارزیابی‌کرد.

اشاره به برنامه‌های هفته ملی کودک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و کانون زبان گیلان بخش دیگر صحبت‌های میرعظیمی بود.

وی در پایان از عضویت رایگان کودکان در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری و تعیین سطح رایگان و تخفیف ۲۰ درصدی ثبت‌نام کانون زبان استان در این ایام خبر داد.

مراکز استان‌ها در هفته ملی کودک برنامه‌های متنوعی برگزار کردند

در برنامه‌ای دیگر هم‌زمان با هفته ملی کودک و برای فرصت‌سازی برای تمامی کودکان ایران اسلامی و ایجاد بسترهای مناسب برای بهره‌گیری آینده‌سازان از فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی و علمی این نهاد فرهنگی «امیرحسین» یادگار شهید محمد اتابه، از شهدای گرانقدر مدافع‌ حرم، عضو افتخاری مرکز فرهنگی هنری مجتمع کانون رشت شد.

وی که صبح روز دوشنبه، ۱۸ مهر ۱۴۰۱ به همراه مادر و همسر بزرگوار شهید اتابه در اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان حضور یافته ‌بود، از علاقه‌مندی خود به فعالیت‌های فکری و علمی صحبت‌کرد.

مراکز استان‌ها در هفته ملی کودک برنامه‌های متنوعی برگزار کردند

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان با قدردانی از حضور ارزش‌مند خانواده شهید و عضویت فرزند مدافع حرم حضرت زینب(س) در کانون، رسالت این نهاد در پاس‌داشت یادگاران و دست‌آوردهای شهیدان را خاطرنشان‌کرد و تجلیل از خانواده معظم آنان را لازم و ضروری دانست.

در آستانه هفته ملی کودک نیز مربیان مرکز فرهنگی هنری ثابت و کتاب‌خانه پستی شهرستان لنگرود، کتاب‌خانه‌های سیار شهری و روستایی رشت و رستم‌آباد، کارشناسان و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان با همراهی آموزش و پرورش و جمعیت هلال احمر اطاقور شهرستان لنگرود، میهمان کودکان دانش‌آموز مدرسه شهید مرتضی غلامرضائی شدند و یک رویداد فرهنگی را با کودکان اطاقوری خاطره‌ کردند.

طی این حرکت فرهنگی که با حضور سرپرست معاونت فرهنگی و کارشناسان کانون گیلان، معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان، رئیس این دستگاه فرهنگی در اطاقور و هم‌چنین رئیس جمعیت پیش‌دبستانی و دانش‌آموزی جمعیت هلال‌احمر صورت ‌گرفت، جمعی از دانش‌آموزان، اولیای تربیتی و خانواده‌ها حضور داشتند.

اجرای فعالیت‌های هدف‌مند و نشاط‌بخش با شعار «حال خوش کودکی، رنگ خوش‌زندگی»، بخش مهمی از برنامه‌های این روز را دربرگرفت و با خوانش شعر از سوی حمیرا خدابنده، کارشناس مسئول آفرینش‌های ادبی کانون و معرفی برنامه‌های بخش مکاتبه‌ای این مجموعه به حاضران همراه ‌شد.

عیادت از کودکان بیمار در کانون استان آذربایجان غربی

در آغاز هفته ملی کودک مدیرکل کانون استان آذربایجان غربی در برنامه «سحریز خیر» سیمای مرکز استان به تشریح برنامه‌های هفته ملی کودک پرداخت.

زهرا آب‌سوران در این برنامه زنده تلویزیونی با اشاره به شعار هفته ملی کودک با عنوان «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» گفت: برنامه‌های هفته ملی کودک در سال ۱۴۰۱ از ۱۶ تا ۲۲ مهر و برای مخاطبان کودک و نوجوان و مربیان و اولیای تربیتی سراسر کشور برگزار می‌شود.

مراکز استان‌ها در هفته ملی کودک برنامه‌های متنوعی برگزار کردند

آب‌سوران، جلب توجه افکار عمومی نسبت به اهمیت دوران کودکی، ویژگی‌ها، نیازها و خواسته‌های کودکان امروز را هدف کلی سیاست‌گذاری‌های ستاد اجرایی هفته ملی کودک در سراسر کشور عنوان کرد و هم‌گرایی و هم‌افزایی فعالیت‌های دستگاه‌ها و نهادهای متولی کودک در سراسر کشور، ارتقای سطح دانش و آگاهی فعالان حوزه‌ی کودک به ویژه کارشناسان و مربیان کانون پرورش فکری را معطوف کردن توجه مسئولان و جامعه به مسایل و نیازهای قشر کودک به ویژه کودکان با نیازهای ویژه و معرفی کانون و ظرفیت‌های آن به جامعه به ویژه خانواده‌ها و اولیای تربیتی را از اهداف دیگر ستاد مرکزی هفته ملی کودک در کشور بیان کرد.

مراکز استان‌ها در هفته ملی کودک برنامه‌های متنوعی برگزار کردند

مدیرکل کانون استان برگزاری مرحله استانی بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی را طی روزهای ۱۷ و ۱۸ مهر از شاخص‌ترین برنامه‌های کانون آذربایجان‌غربی در هفته ملی کودک بر شمرد و افزود: بازدید رایگان از موزه کودک ارومیه، اجرای ویژه‌برنامه با عنوان «کودک، وحدت، همدلی»، برپایی نمایشگاه موفقیت‌های بین‌المللی اعضای کانون با عنوان «کودک، کانون، آینده»، اجرای برنامه فرهنگی در مدارس با عنوان «کودک، مهارت، زندگی»، برگزاری عصر شعر با عنوان «نغمه‌های کودکی»، اجرای طرح ادبی با عنوان «کودکان، طعم شیرین زندگی» عنوان‌های برخی از برنامه‌های هفته ملی کودک در مراکز کانون استان است.

مراکز استان‌ها در هفته ملی کودک برنامه‌های متنوعی برگزار کردند

مدیرکل کانون استان آذربایجان غربی نیز در سومین روز از هفته ملی کودک از کودکان بیمار عیادت کرد. زهرا آب‌سوران با حضور در بخش کودکان بیمارستان شهید مطهری ارومیه ضمن آرزوی سلامتی، هفته ملی کودک را به آن‌ها تبریک گفت.

ویژه‌برنامه‌های هفته ملی کودک از ۱۶ تا ۲۲ مهر ۱۴۰۱ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون واقع در خیابان حجاب تهران و دیگر مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور برگزار می‌شود.


به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در ادامه فعالیت مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در هفته ملی کودک برنامه‌های پنج استان دیگر را مرور می‌کنیم.

پرواز بادبادک‌ها در کانون استان بوشهر

در استان بوشهر به مناسبت هفته ملی کودک، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز عالیشهر با همکاری شهرداری و شرکت عمران شهر جدید عالیشهر اقدام به برگزاری ویژه برنامه هفته ملی کودک و جشن پرواز بادبادک‌ها کرد.

این برنامه در پارک ابریشم عالیشهر برگزار شد و کودکان و نوجوانان و خانواده‌ها بادبادک‌های خود را به پرواز درآوردند.

مراکز استان‌ها در هفته ملی کودک برنامه‌های متنوعی برگزار کردند

از دیگر قسمت‌های مختلف این برنامه علاوه بر پرواز بادبادک‌ها می‌توان به ایستگاه بازی، ایستگاه نقاشی، اجرای قصه‌گویی، اجرای موسیقی و بازی‌های گروهی و... اشاره کرد.

سمیه رسولی مدیرکل کانون پرورش فکری استان، در خصوص برگزاری این برنامه گفت: عالیشهر از شهرهای جدیدی است که دارای فرهنگ پذیری بالایی‌ست و خانواده‌های فرهنگ دوست زیادی را در خود جای داده است. از زمان آغاز فعالیت کانون پرورش فکری در این شهر تا به امروز اگر چه مدت زیادی نمی‌گذرد، اما از سمت خانواده‌ها استقبال خوبی از کارهای فرهنگی هنری صورت گرفته است، بر همین اساس با برنامه‌ریزی که از قبل صورت گرفته بود به برگزاری ویژه‌برنامه پرواز بادبادک‌ها در این شهر اقدام شد.

مراکز استان‌ها در هفته ملی کودک برنامه‌های متنوعی برگزار کردند

در این ویژه‌برنامه جمعی از مسئولان از جمله مدیرکل کانون پرورش فکری استان، شهردار عالیشهر و مسئولان شهری حضور داشتند.

همچنین نشست تخصصی «روان‌شناسی بازی در دنیای کودک» ویژه بانوان شاغل در دستگاه‌های اجرایی برگزار شد.

مراکز استان‌ها در هفته ملی کودک برنامه‌های متنوعی برگزار کردند

این دوره در راستای آشنایی با مهارت‌های فرزندپروری در دومین روز از هفته ملی کودک از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر و با همکاری اداره کل امور زنان و خانواده استانداری و مرکز آموزش و پژوهش توسعه و آینده‌نگری استان بوشهر در سالن آفرینش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بوشهر برگزار شد.

جشن بزرگ روز جهانی کودک در کانون استان قزوین

در کانون استان قزوین به مناسبت هفته ملی کودک، ثبت‌نام عضویت در مراکز فرهنگی و هنری کانون استان قزوین از ۱۶ تا ۲۲ مهر ۱۴۰۱ رایگان است.

این طرح در راستای گرامی‌داشت هفته ملی کودک و برخورداری بیشتر کودکان و نوجوانان از برنامه‌های کانون اجرا می‌شود.

اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین با برخورداری از ۲۲ مرکز فرهنگی و هنری ثابت، سیار و پستی برای کودکان و نوجوانان سراسر استان فعالیت‌های فرهنگی، ادبی و هنری اجرا می‌کند.

همچنین در روز ۱۶ مهر ۱۴۰۰ به همت کانون استان قزوین جشن بزرگ روز جهانی و آغاز هفته ملی کودک در مدرسه ابتدایی کابل البرز برگزار شد.

در این مراسم بیش از ۸۰۰ دانش‌آموز از ۵ مدرسه ابتدایی قزوین به تماشای برنامه‌های متنوع کانون به مناسبت روز جهانی کودک نشستند.

مراکز استان‌ها در هفته ملی کودک برنامه‌های متنوعی برگزار کردند

نقی سیاهکالی‌مرادی مدیرکل و معاونان آموزش و پرورش استان و جمعی از مسئولان استانی در کنار سیدعلی‌اکبر موسوی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این برنامه حضور داشتند.

تلاوت قرآن کریم، سرود جمهوری اسلامی، اجرای مجری‌عروسک، برنامه ورزشی‌نمایشی، اجرای نمایش آموزنده و نشاط‌انگیز مدرسه جنگل، هم‌خوانی سرود کودکان صلح و خوانش بیانیه حقوق کودک از برنامه‌های این مراسم بود.

آیین گشایش مرحله استانی بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون نیز در روز ۱۸ مهر ۱۴۰۱ در سالن نمایش مرکز فرهنگی و هنری مجتمع کانون قزوین برگزار شد.

مراکز استان‌ها در هفته ملی کودک برنامه‌های متنوعی برگزار کردند

این برنامه با حضور سیدعلی اکبرموسوی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، شرکت‌کنندگان مرحله استانی جشنواره، اعضا، مربیان و شماری از دانش‌آموزان و علاقه‌مندان به هنر قصه‌گویی برگزار شد.

نمایش تیزر هفته ملی کودک و جشنواره استانی قصه‌گویی، اجرای بخش‌های نمایشی متنوع و اجرای چند قصه‌گویی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

برگزاری نشست «حقوق کودک بر والدین» در کانون استان لرستان

همزمان با آغاز روز جهانی و هفته ملی کودک در مراکز کانون استان لرستان جشن‌ها و ویژه‌برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با شعار «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» آغاز شد.

جشن آغاز هفته ملی کودک در مرکز کوهدشت با همکاری انتشارات پیشوک اجرا و در این ویژه‌برنامه فعالیت‌هایی مانند: بلندخوانی کتاب، قصه‌گویی، بازی و سرگرمی و اهدای سه جلد کتاب به هرکدام از اعضای شرکت کننده در جشن اجرا شد.

مراکز استان‌ها در هفته ملی کودک برنامه‌های متنوعی برگزار کردند

در پلدختر نیز به مناسبت هفته ملی کودک، اعضای مرکز با حجت‌الاسلام موسوی امام جمعه شهرستان دیدار کردند. همچنین 250 دانش‌آموز و عضو مرکز کانون شهرستان پلدختر در جشن شادی و بازی حضور داشتند.

معرفی کانون، قصه‌گویی، شعرخوانی، نقاشی و اهدای بسته‌های فرهنگی به حضار از طرف مرکز از جمله فعالیت‌های این مرکز در این روز بود.

مراکز استان‌ها در هفته ملی کودک برنامه‌های متنوعی برگزار کردند

مراکز ثابت و سیار خرم‌آباد نیز برنامه‌های متنوعی را اجرا کردند. در مرکز شماره دو خرم‌آباد با حضور دانش‌آموزان، ایستگاه نقاشی و سفالگری و قصه‌گویی برگزار شد و شرکت‌کنندگان در پایان با مربیان و معلمان خود عکس یادگاری گرفتند.

اعضای مرکزشماره پنج خرم‌آباد هم با کمک مربیان ماسک‌های مقوایی ساختند و در برنامه‌های ایستگاه نقاشی و ادبی شرکت کردند.

در برنامه‌ای دیگر در بروجرد برگزاری جشن بزرگ روز جهانی کودک با مشارکت مدرسه الغدیر در مرکز شماره سه کانون پرورش فکری برگزار شد. دراین مراسم برنامه‌های خوانش سرود، مسابقه، بازی، اجرای نمایش طنز و تهیه کیک بزرگ روز کودک و تقسیم بین شرکت‌کنندگان انجام شد.

در خرم‌آباد هم از سوی مرکز شماره دو کانون و اداره کل استان، ویژه برنامه شاد و مفرحی با دعوت از دانش‌آموزان مدرسه خلاقیت برگزار شد.

مراکز استان‌ها در هفته ملی کودک برنامه‌های متنوعی برگزار کردند

در این ویژه‌برنامه که با حضور بیش از 140 دانش‌آموز برگزار شد، نمایش شاد با عنوان «قلعه مرغی» به کارگردانی مسلم صالحی و نویسندگی علی مرادیانی به روی صحنه رفت و در ادامه نمایش فیلم‌های کانون، مسابقه، دکلمه شعر توسط کودکان، قصه‌گویی، معرفی کانون، اهدای جایزه و... اجرا شد.

همچنین در مرکز شماره یک خرم‌آباد با دعوت از مدارس، برنامه‌های معرفی کانون، معرفی شخصیت پیامبر اکرم(ص)، کارگاه ادبی نوشتن خلاق، کارگاه نقاشی با موضوع کودک، بازی و سرگرمی و قصه‌گویی اجرا شد.

مراکز استان‌ها در هفته ملی کودک برنامه‌های متنوعی برگزار کردند

مراکز سیار کانون استان نیز با حضور در روستاها و مناطق کم‌برخوردار برنامه‌های شادی برای کودکان و نوجوانان اجرا کردند.

در پلدختر نیز به مناسبت هفته ملی کودک نشستی با موضوع «حقوق کودک بر والدین»، با حضور والدین اعضاء برگزار شد و در مرکز نورآباد مربیان مرکز لحظات شادی با اجرای برنامه‌های متنوع برای اعضای مرکز و دانش آموزان رقم زدند.

برگزای «جشن کودکانه‌ها» در کانون استان گیلان

در کانون استان گیلان ویژه‌برنامه‌های روز جهانی و هفته ملی کودک در تعاملی سازنده با دستگاه‌ها و گروه‌های مردم‌نهاد فعال در این حوزه با شعار «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» برگزار شد و مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری در مرکز استان و شهرستان‌ها نیز با بهره‌گیری از این بستر مناسب، به برنامه‌ریزی و اجرای ویژه‌برنامه‌های کودک محور پرداختند.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیاهکل نیز به مناسبت هفته ملی کودک و تقارن آن با هفته وحدت و نیروی انتظامی «جشن کودکانه‌ها» را با مشارکت دستگاه‌های دست‌اندرکار این عرصه در سالن اجتماعات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان برگزار کرد.

مراکز استان‌ها در هفته ملی کودک برنامه‌های متنوعی برگزار کردند

طی این آیین که با هدف ایجاد فضایی شاد و نشاط‌بخش برای آینده‌سازان و جلب‌نظر جامعه به اهمیت این نسل برگزار شد، جمعی از مسئولان استان و شهرستان، کودکان و خانواده‌ها حضور داشتند.

هم‌خوانی سرود «سلام‌فرمانده»، اجرای سرود «همیار پلیس»، «خوانش‌شعر و متن ادبی»، «برگزاری مسابقه حضوری»، «هنرنمایی مجریان» و اهدای بسته‌های فرهنگی به کودکان، از جمله برنامه‌های این روز به‌شمار می‌رفت.

سیدجلیل میرعظیمی سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در این برنامه با تبریک هفته ملی‌کودک، وحدت و نیروی انتظامی برنامه‌های هفته ملی کودک را تمرین همگرایی برای جلب نظر جامعه به نسل کودک دانست.

میرعظیمی در ادامه به اهمیت کار فرهنگی و ارتباط ناگسستنی آن با احساس ذهنی و حسی امنیت پرداخت و فرهنگ‌سازی در جامعه را نیازمند فعالیت‌های بنیادی با محوریت نسل کودک و نوجوان ارزیابی‌کرد.

اشاره به برنامه‌های هفته ملی کودک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و کانون زبان گیلان بخش دیگر صحبت‌های میرعظیمی بود.

وی در پایان از عضویت رایگان کودکان در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری و تعیین سطح رایگان و تخفیف ۲۰ درصدی ثبت‌نام کانون زبان استان در این ایام خبر داد.

مراکز استان‌ها در هفته ملی کودک برنامه‌های متنوعی برگزار کردند

در برنامه‌ای دیگر هم‌زمان با هفته ملی کودک و برای فرصت‌سازی برای تمامی کودکان ایران اسلامی و ایجاد بسترهای مناسب برای بهره‌گیری آینده‌سازان از فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی و علمی این نهاد فرهنگی «امیرحسین» یادگار شهید محمد اتابه، از شهدای گرانقدر مدافع‌ حرم، عضو افتخاری مرکز فرهنگی هنری مجتمع کانون رشت شد.

وی که صبح روز دوشنبه، ۱۸ مهر ۱۴۰۱ به همراه مادر و همسر بزرگوار شهید اتابه در اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان حضور یافته ‌بود، از علاقه‌مندی خود به فعالیت‌های فکری و علمی صحبت‌کرد.

مراکز استان‌ها در هفته ملی کودک برنامه‌های متنوعی برگزار کردند

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان با قدردانی از حضور ارزش‌مند خانواده شهید و عضویت فرزند مدافع حرم حضرت زینب(س) در کانون، رسالت این نهاد در پاس‌داشت یادگاران و دست‌آوردهای شهیدان را خاطرنشان‌کرد و تجلیل از خانواده معظم آنان را لازم و ضروری دانست.

در آستانه هفته ملی کودک نیز مربیان مرکز فرهنگی هنری ثابت و کتاب‌خانه پستی شهرستان لنگرود، کتاب‌خانه‌های سیار شهری و روستایی رشت و رستم‌آباد، کارشناسان و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان با همراهی آموزش و پرورش و جمعیت هلال احمر اطاقور شهرستان لنگرود، میهمان کودکان دانش‌آموز مدرسه شهید مرتضی غلامرضائی شدند و یک رویداد فرهنگی را با کودکان اطاقوری خاطره‌ کردند.

طی این حرکت فرهنگی که با حضور سرپرست معاونت فرهنگی و کارشناسان کانون گیلان، معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان، رئیس این دستگاه فرهنگی در اطاقور و هم‌چنین رئیس جمعیت پیش‌دبستانی و دانش‌آموزی جمعیت هلال‌احمر صورت ‌گرفت، جمعی از دانش‌آموزان، اولیای تربیتی و خانواده‌ها حضور داشتند.

اجرای فعالیت‌های هدف‌مند و نشاط‌بخش با شعار «حال خوش کودکی، رنگ خوش‌زندگی»، بخش مهمی از برنامه‌های این روز را دربرگرفت و با خوانش شعر از سوی حمیرا خدابنده، کارشناس مسئول آفرینش‌های ادبی کانون و معرفی برنامه‌های بخش مکاتبه‌ای این مجموعه به حاضران همراه ‌شد.

عیادت از کودکان بیمار در کانون استان آذربایجان غربی

در آغاز هفته ملی کودک مدیرکل کانون استان آذربایجان غربی در برنامه «سحریز خیر» سیمای مرکز استان به تشریح برنامه‌های هفته ملی کودک پرداخت.

زهرا آب‌سوران در این برنامه زنده تلویزیونی با اشاره به شعار هفته ملی کودک با عنوان «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» گفت: برنامه‌های هفته ملی کودک در سال ۱۴۰۱ از ۱۶ تا ۲۲ مهر و برای مخاطبان کودک و نوجوان و مربیان و اولیای تربیتی سراسر کشور برگزار می‌شود.

مراکز استان‌ها در هفته ملی کودک برنامه‌های متنوعی برگزار کردند

آب‌سوران، جلب توجه افکار عمومی نسبت به اهمیت دوران کودکی، ویژگی‌ها، نیازها و خواسته‌های کودکان امروز را هدف کلی سیاست‌گذاری‌های ستاد اجرایی هفته ملی کودک در سراسر کشور عنوان کرد و هم‌گرایی و هم‌افزایی فعالیت‌های دستگاه‌ها و نهادهای متولی کودک در سراسر کشور، ارتقای سطح دانش و آگاهی فعالان حوزه‌ی کودک به ویژه کارشناسان و مربیان کانون پرورش فکری را معطوف کردن توجه مسئولان و جامعه به مسایل و نیازهای قشر کودک به ویژه کودکان با نیازهای ویژه و معرفی کانون و ظرفیت‌های آن به جامعه به ویژه خانواده‌ها و اولیای تربیتی را از اهداف دیگر ستاد مرکزی هفته ملی کودک در کشور بیان کرد.

مراکز استان‌ها در هفته ملی کودک برنامه‌های متنوعی برگزار کردند

مدیرکل کانون استان برگزاری مرحله استانی بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی را طی روزهای ۱۷ و ۱۸ مهر از شاخص‌ترین برنامه‌های کانون آذربایجان‌غربی در هفته ملی کودک بر شمرد و افزود: بازدید رایگان از موزه کودک ارومیه، اجرای ویژه‌برنامه با عنوان «کودک، وحدت، همدلی»، برپایی نمایشگاه موفقیت‌های بین‌المللی اعضای کانون با عنوان «کودک، کانون، آینده»، اجرای برنامه فرهنگی در مدارس با عنوان «کودک، مهارت، زندگی»، برگزاری عصر شعر با عنوان «نغمه‌های کودکی»، اجرای طرح ادبی با عنوان «کودکان، طعم شیرین زندگی» عنوان‌های برخی از برنامه‌های هفته ملی کودک در مراکز کانون استان است.

مراکز استان‌ها در هفته ملی کودک برنامه‌های متنوعی برگزار کردند

مدیرکل کانون استان آذربایجان غربی نیز در سومین روز از هفته ملی کودک از کودکان بیمار عیادت کرد. زهرا آب‌سوران با حضور در بخش کودکان بیمارستان شهید مطهری ارومیه ضمن آرزوی سلامتی، هفته ملی کودک را به آن‌ها تبریک گفت.

ویژه‌برنامه‌های هفته ملی کودک از ۱۶ تا ۲۲ مهر ۱۴۰۱ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون واقع در خیابان حجاب تهران و دیگر مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور برگزار می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه رسانه کودک

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان