استاندار گلستان: اساسی ترین موضوع کنونی، از هم گسیختگی دنیای اسلام است / رواج ناسیونالیسم عربی یا ایرانی باعث از هم پاشیدگی امت اسلامی شده


فارس: استاندار گلستان با اشاره به حضور اساتید، طلاب و علمای شیعه و سنی در این مراسم گفت: حضور شما اساتید،طلاب، علمای شیعه و سنی در این نشست وحدت آفرین تلفیق زیبایی از وحدت را به نمایش گذاشته است. علی محمد زنگانه ظهر امروز در نشست وحدت آفرین...

استاندار گلستان: اساسی ترین موضوع کنونی، از هم گسیختگی دنیای اسلام است / رواج ناسیونالیسم عربی یا ایرانی باعث از هم پاشیدگی امت اسلامی شده

فارس: استاندار گلستان با اشاره به حضور اساتید، طلاب و علمای شیعه و سنی در این مراسم گفت: حضور شما اساتید،طلاب، علمای شیعه و سنی در این نشست وحدت آفرین تلفیق زیبایی از وحدت را به نمایش گذاشته است.

علی محمد زنگانه ظهر امروز در نشست وحدت آفرین در جامعه المصطفی گرگان اظهار کرد: سیاستمداران استعمارگر به خوبی می دانند اگر هویت یکپارچه جهان اسلام شکل بگیرد راه آنها بر سیطره سیاسی اقتصادی بر کشورهای اسلامی بسته خواهد شد.

وی تصریح کرد:بنابراین تلاش همسو و بلندمدت داشته تا بین مسلمانان اختلاف به وجود آورده و در زیر چتر این اختلافات و استفاده از غفلت توده مردم و بهره برداری از برخی سست عنصران بر کشورهای اسلامی تسلط پیدا کنند.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: امروز بیش از هر روز دیگر آیه «انما المومنون اخوه» جدی تر شده و همه مسلمانان باید با هوشیاری کامل با یکدیگر اخوت و برادری داشته باشند.

وی ادامه داد: متاسفانه ضعف و ذلت برخی از مردم‌مسلمان کشورهای اسلامی در دنیا ناشی از اختلافات بین همه بوده و اگر این اختلافات نبود همه مسلمانان در جهان به عزت و سربلندی می‌رسیدند.

زنگانه گفت: اساسی ترین موضوع کنونی از هم گسیختگی دنیای اسلام بوده که بسیار تلخ است. اینکه فرهنگ ناسیونالیست عربی یا ناسیونالیست ایرانی و غیره رواج پیدا کرده سبب شده تا این احساسات باعث از هم پاشیدگی امت اسلامی شود.

وی بیان کرد: همه امت اسلامی از هر پیرو و مذهب می بایست در کنار هم احساس برادری و برابری کرده و تصور نکنند که وحدت یعنی شیعه سنی شود و با بالعکس سنی شیعه شود بلکه وحدت این است که هر دو طرف احساس کنند که حق اسلامی بر گردن مسلمان دیگر داشته و به یکدیگر احترام بگذارند.

وی بیان کرد: امروز حضور اساتید، طلاب و علمای شیعه و سنی در دانشگاه جامعه المصطفی تلفیق زیبایی از نماد وحدت را به نمایش گذاشته و این نماد وحدت باید در همه حوزه ها تقویت شود.

استعمارگران تمدن مادی از رهگذر تفرقه بین مسلمانان تلاش دارند مانع از زوال سلطه خود شوند

علی عباسی رئیس دانشگاه جامعه المصطفی العالمیه کشور ظهر امروز در نشست وحدت افرین علمای شیعه و سنی در دانشگاه جامعه المصطفی گرگان اظهار کرد: تشکیل تمدن نوین اسلامی در‌جهان یکی از اهداف مهم و امال نظام جمهوری اسلامی بوده و تلاش دارد تا این رحمت جهانی را در دنیا گسترده کند.

وی تصریح کرد:تمدن نوین اسلامی در تعارض با ادیان، بشر و فرق دیگر نبوده بلکه تمدن انسانی و الهی بوده که ارزش های دینی را تبلیغ می کند.

رئیس دانشگاه جامعه المصطفی کشور خاطرنشان کرد: مهمترین شرط برای بنا و تشکیل تمدن نوین اسلامی در جهان ایجاد، حفظ و تقویت اتحاد و برادری بین امت اسلامی بوده که این اتحاد و برادری دشمنان فراوان، دست های پشت پرده و مرموز بسیاری داشته تا امت اسلامی به صورت یکپارچه به اتحاد نرسند.

وی ادامه داد: استعمارگران تمدن مادی تلاش دارند تا جهان را به تسخیر خود در اورده و هرگز رقیب و صدای مخالف را نمی پذیرند و از رهگذر تفرقه و اختلاف بین مسلمانان تلاش می کنند تا مانع زوال سلطه خود شوند.

عباسی گفت: با اتحاد و برادری امت اسلامی دارای قدرت جهانی و منطقه ای شده و امروز این جنجال ها و هیاهوهای اخیر دشمن بخاطر ایجاد اختلاف و جلوگیری از این قدرت است.

وی بیان کرد: دشمن نگران قدرت منطقه ای و جهانی ایران اسلامی و جهان اسلام بوده و منتطر بهانه ای در مسائل مختلف مانند انتخابات، اتفاقات و یا هرحادثه دیگر است تا از ان به نفع خود بهره برداری کرده و مانع این کانون مهم که سبب برافراشته شدن پرچم تمدن نوین اسلامی است شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | ماجرای پخش شدن عکس‌های نعیمه نظام دوست در ویلای کردان؛ غافلگیر شدن خانم بازیگر...