وحدت مسلمین مؤثرترین وسیله برای از بین بردن امتیازات قومی و نژادی است


متولی آستانه چشتیه شهر احمد آباد ایالت گجرات گفت: اگر ما وحدت داشته باشیم  و گرد یک محور جمع شویم، هیچ کس نمی تواند به ما ضربه بزند. بیایید برای برادران خود در هر نقطه از جهان که باشند، اگر نیازمند و یا در مصیبت هستند، فریاد خود را بلند کنیم.

وحدت مسلمین مؤثرترین وسیله برای از بین بردن امتیازات قومی و نژادی است
به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، سید نصیر الدین چشتی، متولی آستانه چشتیه شهر احمد آباد ایالت گجرات، در وبینار دهم سی و ششمین کنفرانس وحدت اسلامی، اظهار داشت: در دنیای امروز وحدت مسلمین در سایه قرآن، رسول اکرم(ص) و سنت، مؤثرترین وسیله برای از بین بردن امتیازات قومی و نژادی در بین انسانها است.

وی ادامه داد: از امام علی (ع) روایت است که "هو حبل الله المتین"، یعنی قرآن، قوی ترین ریسمان خداوند است که امت را با خدا پیوند می دهد و راه ما را صراط مستقیم می کند.

چشتی گفت: وقتی خداوند رب العالمین و نبی ما رحمة للعالمین است، ما هم امت مسلمه هستیم، پس چرا به این همه فرقه تقسیم شده ایم و هدف اصلی که از لا اله الا الله و محمد رسول الله(ص) شروع شده است را رها کرده ایم؟ رسول خدا (ص) وقتی به دنیا آمدند، بر لبان ایشان «امتی، امتی» یعنی امت من بود و تمام زندگی خود را برای وحدت امت فدا کردند. آن حضرت هر شب برای این امت گناهکار گریه می کردند و اولاد و فرزندان ایشان برای همین امت به شهادت رسیدند؛ اما امروز همان امت، آل و اولاد رسول خدا(ص) را فراموش کرده است.

وی خاطرنشان کرد: امروز ما مهمترین دستور آن حضرت را فراموش کرده ایم، به همین خاطر متفرق شده ایم، نبی اکرم (ص) فرمود: من درمیان شما دو چیز گرانبها را به یادگار می گذارم، کتاب خدا و اهل بیتم. امروز متاسفانه ما به قرآن تمسک جستیم ولی قرآن را نفهمیدیم.

متولی آستانه چشتیه شهر احمد آباد ایالت گجرات تصریح کرد: امروز فتنه دجالی در میان ما در حال گسترش است و برخی از کشورها، مسائلی را در میان ما مطرح کرده و امت مسلمان را به گروه های مختلف تقسیم کرده اند، به گونه ای که ما امروز در کشور و حتی در جهان می بینیم که مثلا اگر در یک جا سیل آمد، کمک کننده اول نگاه می کند که این فرد اهل کدام فرقه و مسلک است؟ کلاه و لباس او چگونه است؟ متأسفانه ما امروز دچار چنین مسائلی شده ایم.

وی ادامه داد:علت این است که تعلیمات اهل بیت(ع) را فراموش کرده ایم و از آموزه های بزرگان دین که باید زندگی را براساس آن عیار می کردیم، دور شده ایم و امت متفرق است. وقتی یک چیز متفرق شود، شکست می خورد و امروز که امت متفرق است، آیا ما وظیفه نداریم که برای وحدت آن تلاش کنیم؟

چشتی تأکید کرد: اگر ما وحدت داشته باشیم و گرد یک محور جمع شویم، هیچ کس نمی تواند به ما ضربه بزند و یا ما را نابود کند. بیایید برای برادران خود در هر نقطه از جهان که باشند،اگر نیازمند و یا در مصیبت هستند، فریاد خود را بلند کنیم؛ چه در فلسطین، چه در عراق، چه در سوریه و ...ما هم امت رسول اکرم (ص)هستیم و نبی اکرم(ص) پیامبر همه ماست. باید رحم داشته باشیم و اگر کسی در مصیبت است، نباید نگاه کنیم به چه مسلکی و چه فرقه ای تعلق دارد، فقط باید ببنیم که از امت رسول خدا(ص) و یا بنده خدا است.

وی خاطرنشان کرد: اگرماکماکان با یکدیگر درگیر باشیم و فتاوی کفر و تکفیری صادر کنیم، خداوند حتما از ما ناراضی و خشمگین خواهد شد.ما حق نداریم، کسی را تکفیر کنیم. این خداوند است که از دل مردم و اینکه چه کسی کافر یا مومن است، خبر دارد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا