تیراندازی به خودروی سفارت جمهوری آذربایجان در واشنگتن


 تیراندازی به خودروی سفارت جمهوری آذربایجان در واشنگتن

دفتر مطبوعاتی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان در بیانیه‌ای اعلام کرد که به یک خودروی متعلق به سفارت جمهوری آذربایجان در آمریکا در شهر واشنگتن دی‌سی، پایتخت این کشور تیراندازی شد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری تاس، در این بیانیه آمده است: یک خودروی خدماتی سفارت جمهوری آذربایجان در واشنگتن دی‌سی هدف تیراندازی قرار گرفت. هیئت دیپلماتیک ما بلافاصله به آژانس‌های مربوطه آمریکا در مورد این حادثه اطلاع داد و تصاویر دوربین نیز بر این اساس ارائه شد. کاردار آمریکا در کشور به وزارت امور خارجه دعوت شد، نگرانی و نارضایتی جدی از این پرونده ابراز و درخواست تامین امنیت نمایندگی دیپلماتیک آذربایجان مطرح شد.

وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان تاکید کرد: اخیراً ماهیت سیستماتیک حملات اعضای تندرو جوامع ارمنی در کشورهای خارجی، از جمله حملات و اقدامات خرابکارانه علیه سفارتخانه‌های ما در واشنگتن، پاریس، بیروت و سایر شهرها، سیستماتیک بوده است. نگرانی جدی است.

این وزارتخانه افزوده است: تضمین امنیت هیات‌های ما در کشورهای خارجی بر اساس کنوانسیون بین‌المللی، مسئولیت دیپلماتیک کشور میزبان است و در این راستا بار دیگر بر لزوم انجام تحقیقات مناسب در مورد هر موضوعی و تضمین امنیت سفارتخانه‌ها و دیپلمات‌های خود در سطح مناسب تاکید می‌کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود نوحه ضربت خوردن امام علی