نوشتن کتابهای دینی سختی های زیادی دارد


نوشتن کتابهای دینی سختی های زیادی دارد

خرامان با بیان اینکه مجموعه « پیامبر مهربانی » بعد از ۱۰ سال منتشر شد، گفت: نوشتن کتاب در حوزه دینی و دفاع مقدس خیلی سخت است چون متولی زیادی دارد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، حامد علامتی امروز بیستم مهر در آیین رونمایی از مجموعه پیامبر مهربانی که در سالن کنفرانس مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون برگزار شد، گفت: کتاب بین مردم ایران، مقدس و ارزشمند است به ‌ویژه گنجینه اسلام که برای تولید کتاب می‌تواند منبع ارزشمندی باشد.

مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به اهمیت خاص کتاب، بیان کرد: کتاب در این میان کتاب کودک و نوجوان اهمیت ویژه‌ تری دارد. فرهنگ خواندن، نوشتن و گفت‌وگو کردن باعث رشد و تعالی جامعه می‌شود.

وی ماموریت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را پرورش دانست و افزود: ما در این زمینه می‌توانیم با کمک اهالی قلم کارهای زیادی انجام دهیم و نقش مهم و موثری در رشد فرهنگی آینده‌سازان این مرز و بوم داشته باشیم. برای همراهی کانون پرورش فکری حضور نویسندگان لازم است و ما حمایت های لازم را انجام می دهیم.

علامتی لازمه تولید محصولات خوب و کیفی کانون را همراهی نویسندگان دانست و افزود: ما باید محصولاتی تولید ‌کنیم که به ‌روز و متناسب با ذائقه مخاطب باشد. بنده به ‌تازگی در کانون مشغول به کار شده‌ام اما از اینکه انتشار این مجموعه 10 سال زمان برده است، عذرخواهی می‌کنم.

نوشتن کتابهای دینی سختی های زیادی دارد

بر اساس این گزارش، «فاطمه طارمی» مدیرکل انتشارات کانون ضمن ابراز خوشحالی از رونمایی مجموعه پیامبر مهربانی همزمان با هفته وحدت، عنوان کرد: اداره کل انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان امسال 150هزار جلد کتاب در قالب 20 عنوان کتاب به بازار ارائه کرده است. 300 عنوان کتاب نیز مراحل تجدید چاپ را گذراندند.درخواست‌های قابل توجهی از نویسندگان برای تجدید چاپ آثارشان بوده است . ما این مساله را پیگیری می‌کنیم .

«علی‌الله سلیمی» در این مراسم با بیان اینکه رونمایی از کتاب جنبه جشن تولد برای کتاب را داراست، گفت:کتاب پیامبر مهربانی که آقای خرامان نوشته یک مجموعه سه جلدی است . من خوش‌شانس بودم که از خواننده‌های اول این کتاب بودم.

این نویسنده و منتقد با اشاره به ویژگی های خاص کتاب پیامبر مهربانی، اظهار داشت:اغلب دانسته‌های ما درباره پیامبر اکرم در قالب روایت‌های تاریخی است که امروزه خیلی جزو علاقه‌مندی‌ها محسوب نمی‌شود. خرامان از نویسندگان خوش ذوق در حوزه ادبیات کودک و نوجوان است که از پس این کار برآمده است. وی در این مجموعه، زندگی پیامبر را به سه برهه تقسیم کرده است.وی توضیحات کوتاهی بعد از واژه های سخت آورده است که این مساله برای نوجوان خوب و جذاب است.مجموعه «پیامبر مهربانی‌ها» یک تاریخ فشرده را روایت می‌کند و این امتیاز و ویژگی مثبت کتاب است.

نوشتن کتابهای دینی سختی های زیادی دارد

بر اساس این گزارش، «تیمور آقامحمدی» در این مراسم نوشتن رمان تاریخی را سخت دانست و افزود: نوشتن داستان دینی که تاریخی هم محسوب می‌شود سخت‌تر از داستان تاریخی است زیرا حساسیت‌های ویژه‌ای دارد که نویسنده باید آنها را درنظر بگیرد. خوشبختانه آقای خرامان از عهده این کار برآمده است.

این نویسنده و منتقد با بیان اینکه داستان دینی را به دو بخش تقسیم می‌کنم، تصریح کرد: بخش اول داستان‌هایی است که به ماجراهای تاریخی دینی می‌پردازد و شخصیت‌های آن افراد دینی هستند. بخش دوم شباهت ظاهری به دسته اول ندارد و شخصیت‌های آن یک تجربه خاص دینی را پشت سر گذاشته‌اند. رمان «پیامبر مهربانی‌ها» جزو دسته نخست محسوب می‌شود

بر اساس این گزارش،«مصطفی خرامان»ضمن تشکر از افرادی که برای رونمایی از کتابش در این جلسه حاضر شدند، عنوان کرد: از آقایان سلیمی و آقامحمدی که نظرات و نکاتی درباره مجموعه پیامبر مهربانی بیان کردند سپاسگزارم.

این نویسنده نام آشنای عرصه کودک و نوجوان با اشاره به طرح رمان نوجوان، بیان کرد:در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان طرحی راه‌اندازی شده به نام رمان نوجوان. حمیدرضا شاه‌آبادی این طرح را هدایت می‌کرد. شروع کتاب‌ها حدود 10 سال پیش بود. من 10 سال درگیر مجموعه پیامبر مهربانی بودم تا به انتشار برسد. این مدت زمان طوالانی برای یک نویسنده عذاب‌آور است.

نوشتن کتابهای دینی سختی های زیادی دارد

نویسنده کتابهایی همچون چتر شکسته، عروس دریا، هفت دقیقه به شلیک، ابوذر غفاری و پسری از کلب با بیان اینکه نوشتن کتابهای دینی سختی های زیادی دارد،خاطر نشان کرد: در مجموعه پیامبر مهربانی شخصیتی حضور دارد به نام خالدبن ‌ولید که بعد از صلح حدیبیه مسلمان می‌شود. زمانی پیش یک ناشر رفتم و گفت اگر خالد در داستان باشد کتاب را چاپ نمی‌کنیم. ما بلد هستیم درباره موضوع‌های دیگر هم کتاب بنویسیم اما نوشتن کتاب در حوزه دینی و دفاع مقدس خیلی سخت است چون متولی زیادی دارد.

خرامان با بیان اینکه مجموعه پیامبر مهربانی بعد از ده سال منتشر شد، گفت: به لطف خدا و مرحمت پیامبر اکرم (ص) موفق شدیم بعد از 10 سال این مجموعه کتاب را منتشر کنیم و امیدوارم جزو صالحات و باقیات من و کسانی که در کانون نسبت به انتشار این مجموعه تلاش کردند ، باشد.

گفتنی است، «پسری از کلب»، «مردی از ربذه» و «شاهزاده‌ای از ایران» کتاب‌های مجموعه رمان «پیامبر مهربانی‌ها» نوشته مصطفی خرامان با تصویرگری محمدعلی عدیلی است که همزمان با ایام ولادت حضرت محمد(ص) و هفته وحدت در هفته ملی کودک از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر و رونمایی شد.

نوشتن کتابهای دینی سختی های زیادی دارد

نمایشگاهی در مرکز آفرینش‌ های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب از ساعت 9 تا 18 در هفته ملی کودک در حال برگزاری است. در این نمایشگاه برنامه های مختلف، متنوع و جذابی برای کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شده است. کارگاه تصویرگری، میز بازی بندک، میز بازی سازه هندسی، میز بازی‌ های رومیزی سیمرغ، اجرای مسابقه جدول کلمات متقاطع، لغات انگلیسی، نقاشی برای کودکان، اجرای تئاتر و نقالی، دیدار با نویسندگان، تصویرگران و شاعران، معرفی کتاب، آشنایی با مراحل تولید کتاب، قصه گویی، آموزش فیلم برداری و ساخت انیمیشن، نمایش عروسک های نمدی، شعرخوانی و ارایه محصولات کانون از جمله برنامه های این نمایشگاه است.

لازم به ذکر است، برنامه ‌های هفته ملی کودک با شعار «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» از ۱۶ تا ۲۲ مهر در مرکز آفرینش‌ های فرهنگی هنری کانون واقع در خیابان حجاب تهران و دیگر مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور برگزار می ‌شود.

پایان پیام/31

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در