تقاضای اختصاص یارانه خرید با افزایش 3 برابری قیمت پارچه چادر مشکی


تقاضای اختصاص یارانه خرید با  افزایش 3 برابری قیمت پارچه چادر مشکی

کاربران سامانه فارس من با اشاره به گرانی پارچه چادر مشکی از مسئولان خواستند تا در جهت رفاه حال بانوان محجبه، یارانه خرید پارچه چادر مشکی در اختیار این قشر از افراد جامعه قرار گیرد.

تقاضای اختصاص یارانه خرید با  افزایش 3 برابری قیمت پارچه چادر مشکی

به گزارش ایران اکونومیست کاربران سامانه «فارس من» با ثبت پویشی با عنوان «قیمت گران چادر مشکی را کاهش دهید» عنوان کردند که حجاب کامل اسلامی چادر است اما هزینه تامین آن بسیار گران است و خانواده‌هایی که دختران چادری دارند به مراتب مشکلاتشان بیشتر می‌شود.

کاربران سامانه «فارس من» با ثبت این پویش از مسئولان خواستند تا نهادهای مسئول با استفاده از روش های مختلف از جمله کاهش قیمت از طریق یارانه به حفظ حجاب خانم‌های محجبه کمک کنند.

علیرضا حائری، عضو هیات مدیره جامعه متخصصان نساجی و عضو هیات مدیره خانه صنعت و معدن استان تهران درباره وضعیت قیمت پارچه چادر مشکی به خبرنگار فارس، گفت: به همان نسبتی که قیمت ارز افزایش یافته است به همان نسبت شاید هم بیشتر قیمت تمام شده کالاهای تولیدی و وارداتی بیشتر است. یعنی اگر نرخ دلار از 10 هزار تومان به 30 هزار تومان افزایش یافته و به عبارتی قیمت دلار سه برابر شده است قیمت کالای وارداتی نیز حداقل سه برابر افزایش یافته است و هزینه تولید محصول تولید داخلی نیز سه برابر شده است.

وی بیان داشت: اگر قیمت یک متر پارچه چادر مشکی اعلا وارداتی در گذشته 5 دلار بود الان در خارج از کشور قیمت این کالا همان پنج دلار است اما با توجه به افزایش سه برابری قیمت ارز اگر به عنوان مثال قیمت یک قواره پارچه چادر مشکی تا چند سال پیش 200 هزار تومان بود اکنون قیمت آن در داخل کشور به 600 هزار تومان افزایش یافته است. در مجموع با توجه به افزایش قیمت ارز، هزینه حمل و نقل، هزینه‌هی گمرکی، قیمت خرده فروشی و سود انتظاری تاجر نیز افزایش یافته است و تمام این موارد بر قیمت کالا تاثیر گذاشته و مصرف کننده کالای مورد نظر خود را با قیمت بیشتری نسبت به گذشته خریداری می‌کند.

پایان پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا