پایان تعمیرات پارس جنوبی تا آخر مهر


پایان تعمیرات پارس جنوبی تا آخر مهر

کارگران و مهندسان ایرانی با تمام ظرفیت در دو جبهه تولید گاز و تعمیرات و آماده‌سازی تجهیزات در پارس جنوبی در ساحل و فراساحل در حال فعالیت و تلاش بی‌وقفه هستند تا میدان گازی پارس جنوبی و تأسیسات مربوطه، جهت تولید حداکثری گاز در زمستان آماده شود.

پایان تعمیرات پارس جنوبی تا آخر مهر

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایران اکونومیست، بررسی‌های میدانی از عسلویه نشان می‌دهد که کارگران در بخش های مختلف ساحلی و فراساحلی درحال کار هستند و همزمان با تولید روزانه گاز، کار تعمیرات و اورهال تجهیزات با تمام ظرفیت در حال انجام است.

درحال حاضر بیش از 95 درصد مجموع پروژه‌های تعمیراتی و اورهالی سکوها، خطوط لوله و تجهیزات در بخش فراساحل پارس جنوبی انجام شده و تا میانه هفته آینده و پیش از رسیدن به پایان مهرماه، اورهال و تعمیرات بخش فراساحل پارس جنوبی تکمیل شده و این میدان بزرگ گازی، در بخش فراساحل آماده تولید حداکثری خواهد شد.

همچنین در بخش پالایشگاهی و تجهیزات خشکی،‌کار تعمیرات، اورهال و آماده‌سازی توسط کارگران و مهندسان ایرانی در حال انجام شد و تعمیرات تجهیزات ثابت، امروز از مرز 90 درصد عبور کرده و تا پایان مهرماه، تکمیل خواهد شد.

احمد زمانی، مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران در این خصوص گفت: تعمیرات اساسی تجهیزات ثابت ما در پالایشگاه‌ها رو به اتمام است و در تجهیزات دوار نیز نسبت به پارسال که مشکلاتی داشتیم کاهش یافته است و امسال با کمترین دغدغه عرضه انتقال گاز را انجام خواهیم داد.

پیش‌بینی می شود رکورد تولید 705 میلیون مترمکعبی گاز در یک روز از مخزن مشترک پارس جنوبی که در زمستان سال 1400 به ثبت رسیده، امسال شکسته شود. جواد اوجی، وزیر نفت در این خصوص به گفت: 'زمستان سال گذشته با ثبت رکورد برداشت روزانه 705 میلیون مترمکعب گاز از پارس جنوبی، بالاترین برداشت از این میدان را به ثبت رساندیم و در سال جاری نیز با به مدار بهره برداری آمدن فاز 11، تکمیل پالایشگاه‌ فاز 14، تعمیر و بازسازی خط لوله فاز 16، تعمیر و بازسازی سکوی 13A، تعمیر و اسیدکاری چاه‌های موجود و حفاری چاه‌های جدید، رکورد تولید از پارس جنوبی بار دیگر شکسته می‌شود.'

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی