دختر کیهانی در مسیر رسیدن به فضا


هواپیمای "بوئینگ ۷۴۷" یا "دختر کیهانی" که اولین موشک بریتانیا را به فضا پرتاب خواهد کرد اخیرا به فرودگاه نیوکوئی کورنوال انگلیس رسیده است.

"دختر کیهانی" در مسیر رسیدن به فضا

به گزارش ایران اکونومیست و به نقل از اسکای، قرار است هواپیمای "بوئینگ ۷۴۷" یا "دختر کیهانی" اولین موشک بریتانیا را به فضا پرتاب کند. طی این پرتاب، موشک "لانچروان" در ارتفاع ۳۵ هزار فوتی بر فراز اقیانوس اطلس پرتاب خواهد شد. سپس قبل از استقرار هفت ماهواره در مدار به سرعت هشت هزار مایل در ساعت خواهد رسید.

هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ که با نام "دختر کیهانی"(Cosmic Girl) نیز شناخته می‌شود، بیش از ۲.۵ میلیون مسافر را در تقریبا ۸۳۰۰ پرواز جابه جا کرده است.

اما اکنون صندلی‌های آن برداشته شده‌ و عرشه بالایی آن نیز به مرکز کنترل برای مهندسین پرتاب تبدیل شده و زیر بال چپ آن نیز به مکانی برای تعبیه یک موشک ۲۱ متری(۶۹ فوت) ایجاد شده است.

این هواپیما توسط شرکت ویرجین اوربیت(Virgin Orbit) اداره می‌شود و قرار است در اوایل ماه آینده از پایگاه فضایی کورنوال، پرتاب شود.

موشک لانچروان(LauncherOne) در ارتفاع ۳۵ هزار فوتی بر فراز اقیانوس اطلس پرتاب خواهد شد. سپس قبل از استقرار هفت ماهواره در مدار به سرعت ۸۰۰۰ مایل در ساعت می‌رسد.

"ملیسا تورپ"(Melissa Thorpe)، رئیس پایگاه فضایی کورنوال گفت که ورود این هواپیما پس از هشت سال کار سخت انجام شده است.

او گفت: ۷۴۷ با تغییراتی که ما بر روی آن اعمال کرده‌ایم اکنون برای رسیدن به فضا آماده است و نمونه کاملی از آن چیزی است که ما در پایگاه فضایی کورنوال برای رسیدن به آن تلاش می‌کنیم. ماموریت Start Me Up به عنوان یک جهش بزرگ برای صنعت فضایی در حال رشد بریتانیا به شمار می‌رود.

"دختر کیهانی" در مسیر رسیدن به فضا

بیشتر ماهواره‌ها در بریتانیا ساخته شده‌اند و این هفته در یک عملیات در پایگاه فضایی بر روی موشک قرار می‌گیرند. ماهواره دیگری که IOD-۳ Amber نام دارد و توسط Horizon Technologies طراحی شده است، بخشی از مجموعه‌ای از ماهواره‌های نظارت بر ماهیگیری غیرقانونی، قاچاق، دزدی دریایی و تروریسم را تشکیل می‌دهد.

"لوسی ادج"(Lucy Edge) مدیر عملیات این برنامه، گفت که بریتانیا سابقه قوی در ساخت ماهواره‌های نوآورانه دارد.

"ویرجین اوربیت" بخشی از "ویرجین گلکتیک"، شرکت ارائه دهنده‌ گردشگری فضایی است. هر دو شرکت متعلق به "ریچارد برانسون" هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس