بدهی آموزش و پرورش به سازمان اوقاف


بدهی آموزش و پرورش به سازمان اوقاف

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه برترین مدارس ما از مدارس وقفی بوده‌اند اظهار کرد: واقفین و خیرین برترین معماران تعلیم و تربیت هستند. اگر به نیت واقفین توجه نکنیم، وقف تداوم و افزایش نخواهد یافت. به هیچ عنوان نباید بدبینی برای آن‌ها ایجاد شود.

یوسف نوری در آیین تبادل تفاهم نامه همکاری وزارت آموزش و پرورش و سازمان اوقاف و امور خیریه که در وزارت آموزش و پرورش برگزار شد با بیان اینکه لازم است از نهاد وقف و خدماتش در طول تاریخ قدردانی کنیم گفت: وقف یک اقدام فرهنگی است. اگر به نیت واقفین توجه نکنیم، وقف تداوم و افزایش نخواهد یافت. به هیچ عنوان نباید بدبینی برای آن‌ها ایجاد شود.

وی افزود: تعدادی ازمدارس وقفی به نام شهدا نامگذاری شده بود که خواستیم به نام واقفین برگردد. امور خیریه باید به نیت و به نام شخصی باشد که آن را انجام داده است.

نوری با بیان اینکه برترین مدارس ما از مدارس وقفی بوده‌اند اظهار کرد: واقفین و خیرین برترین معماران تعلیم و تربیت هستند. در توصیه‌های رهبری در گام دوم انقلاب، علم، پژوهش، اخلاق و معنویت مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه مدارس صدرا از جمله مدارس تحولی هستند که آن‌ها را امروز به عنوان مدارسی که در راستای سندتحول بنیادین کار کرده است می‌شناسند گفت: زمینه‌های لازم در حال آماده شدن است تا مدارس صدرا به عنوان الگوی مدارس دیگر بررسی و مدنظر قرار بگیرند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مانعی برای تداوم و توسعه همکاری با سازمان اوقاف نداریم گفت: بدهی‌هایی به سازمان اوقاف داریم که این امکان وجود دارد که از طریق درخواست یا آیین نامه‌ای، در دولت مطرح شود و بتوانیم بخشی از بدهی‌ها را به طرقی تسویه کنیم. هرچه قدر ایفای تعهدات‌مان شفاف و به موقع باشد، از همکاری سازمان اوقاف بیشتر بهره‌مند خواهیم شد.

نوری خطاب به رئیس سازمان اوقاف گفت: تنوع و افزایش حوزه وقف را به آموزش و پرورش بیاورید که نتایج خوبی به همراه خواهد داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آموزش: چگونه گوشی سرقت شده یا گم شده را پیدا کنیم؟