افتتاح فاز نخست کارخانه نوآوری و صنایع خلاق شهری


افتتاح فاز نخست کارخانه نوآوری و صنایع خلاق شهری

سرپرست سازمان نوسازی شهر تهران از افتتاح فاز نخست کارخانه نوآوری و صنایع خلاق شهری در محل کارخانه سیمان ری در آبان خبر داد.

به گزارش گروه شهری خبرگزاری فارس، سید مهدی هدایت درباره افتتاح فاز نخست کارخانه نوآوری و صنایع خلاق شهری اظهارداشت: فاز نخست کارخانه سیمان ری در آبان ماه افتتاح و به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه کارخانه سیمان ری اولین کارخانه سیمان کشور با خط تولید ۱۰۰ تنی بوده است، افزود: کاربری اصلی این پروژه موزه صنعت سیمان است. همچنین در راستای حمایت از اشتغال و فعالیت‌های دانش بنیان، قرار شده بخشی از آن هم به فضاهای اشتراکی و استارت‌آپ‌ها اختصاص پیدا کند.

سرپرست سازمان نوسازی شهر تهران با بیان اینکه این پروژه بزرگ، مجموعا در ۳ هکتار عرصه به سازمان نوسازی شهر تهران واگذار شد، ادامه داد: هفتم آبان ماه که روز افتتاح فاز نخست پروژه است، موزه دیزل ژنراتور در این محل راه‌اندازی می‌شود.

وی بیان کرد: نمایش دو دستگاه دیزل بسیار قدیمی که هر کدام از آنها با تولید ۲.۵ مگاوات، برق شهرری را تولید می‌کردند، از دیگر بخش‌های این موزه است. اسنادی که از آنجا به دست آمده و تجهیزات و ابزاری که در کارخانه سیمان بوده هم در موزه صنعت سیمان به نمایش عموم گذاشته می‌شود.

هدایت با اشاره به بودجه در نظر گرفته شده برای بازسازی فاز نخست کارخانه سیمان ری یادآور شد: در فاز نخست این طرح تاکنون ۲۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است. همچنین رویکرد گردشگری و برگزاری تورهای گردشگری برای دیدن موضوعات جذاب در این کارخانه قدیمی دنبال می‌شود تا شهروندان برخی از اولین‌ها را در این کارخانه قدیمی ببینند.

سرپرست سازمان نوسازی شهر تهران تاکید کرد: در سیمان ری، روزشماری نصب کرده‌ایم که هفتم آبان ماه، روز افتتاح فاز نخست پروژه را نشان می‌دهد، البته به محض اینکه فاز اول مجموعه به بهره‌برداری برسد، ادامه کار را پیگیری خواهیم کرد.

پایان پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دلنوشته و متن زیبا در مورد امام رضا (ع)