ادعای آمریکا درباره تلاش برای عادی سازی روابط ایروان و باکو


ادعای آمریکا درباره تلاش برای عادی سازی روابط ایروان و باکو

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا مدعی شد که این کشور در راستای عادی سازی روابط میان ایروان و باکو تلاش می کند!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه «حتگ»، «ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با ادعای ادامه تلاش واشنگتن در راستای عادی سازی روابط میان ایروان و باکو اعلام کرد: آنچه می توانید در هفته‌ ها و ماه‌ های آینده شاهد آن باشید، تداوم تعامل آمریکاست.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در این باره ادامه داد: ما همچنان درگیر این موضوع خواهیم بود. من نمی توانم نتیجه خاصی را قول بدهم، اما می توانم قول بدهم که این یک اولویت برای ما باقی خواهد ماند. « فیل ریکر » (Phil Reeker) مشاور ارشد ما در وزارت خارجه آمریکا، در تماس روزانه با افراد و مقامات در هر دو کشور بوده است. بنابراین، ما همچنان درگیر این موضوع خواهیم بود!

از سوی دیگر، «مولود چاووش اوغلو»، وزیر خارجه ترکیه دیروز سه‌ شنبه اعلام کرد که ارمنستان و جمهوری آذربایجان درباره مسائل اصلی توافق صلح، به توافق رسیدند.

چاووش اوغلو در گفتگویی تلویزیونی در این‌ باره گفت: توافقی بر سر مسائل و محورهای اصلی به دست آمده که مشتمل بر ۵ بند است. به‌ رسمیت‌ شناختن تمامیت ارضی یکدیگر و تعیین حدود مرزی از جمله این بندهاست. مسئله اکنون اجرای آنهاست.

در تازه‌ ترین دور درگیری‌های نظامی بین باکو و ایروان، ۲۳ شهریور نیروهای مرزی ارمنستان و جمهوری آذربایجان با هم درگیر شدند. به گفته نخست وزیر ارمنستان، در این درگیری‌ ها حداقل ۱۰۵ سرباز ارمنی کشته شدند. وزارت دفاع جمهوری آذربایجان نیز اعلام کرد که ۵۰ نظامی این کشور در این درگیری‌ ها کشته شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انفجار حین مهار آتش در مغازه نقاشی خودرو در رشت