کشته شدن 20 تروریست الشباب در سومالی


کشته شدن 20 تروریست الشباب در سومالی

در جریان مقابله نیروهای ارتش سومالی با عناصر تکفیری گروهک «الشباب»، ۲۰ نفر از تروریست ها کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت اطلاع رسانی، فرهنگ و گردشگری سومالی با صدور بیانیه ای اعلام کرد که ارتش این کشور صبح امروز چهارشنبه با حمله عناصر گروهک تروریستی- تکفیری الشباب مقابله کردند.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، حادثه در منطقه یاسومان واقع در هیران رخ داد و بر اثر آن ۲۰ تروریست کشته شدند.

در ادامه بیانیه صادره از سوی وزارت اطلاع‌رسانی، فرهنگ و گردشگری سومالی در این خصوص آمده است که در جریان عملیات ارتش این کشور، ۳ نیروی نظامی هم کشته شد.

اولیل مهر ماه بود که دولت سومالی از کشته شدن ۳۰ تروریست گروهک الشباب در استان «جلجدود» این کشور و زخمی شدن ۵۵ تروریست دیگر خبر داد.

بر همین اساس یک مقام دولتی در سومالی اعلام کرده بود که عناصر گروهک الشباب ۴ حمله تروریستی در منطقه «طیسقی» که اخیراً از اشغال تروریست ها آزاد شده است، انجام دادند.

گفتنی است که گروهک تروریستی الشباب که کنترل برخی از روستاها و شهرک ها در جنوب سومالی را در دست دارد، به طور مکرر با بمب گذاری، نیروهای امنیتی و غیرنظامیان را در موگادیشو و شهرهای بزرگ این کشور آفریقائی هدف قرار می دهد.

الشباب یک گروهک مسلح تروریستی وابسته به شبکه القاعده است و بسیاری از عملیات های تروریستی که منجر به جان باختن صدها نفر در آفریقا شده را پایه ریزی کرده است. الشباب بارها به نظامیان دولتی و نیروهای صلح بان اتحادیه آفریقا در موگادیشو پایتخت سومالی یورش برده و چند عملیات خونبار را هم در سایر نقاط آفریقا اجرا کرده است.

قابل ذکر است، به دلیل تهدید ۱۵ ساله جنبش تروریستی الشباب، یک میلیون سومالیایی مناطق خود را به مقصد شهرهای بزرگ، به ویژه پایتخت موگادیشو ترک کردند و اغلب آنها در کمپ های غیررسمی مقیم شده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی