تغییر زمان جشنواره فیلم کوتاه تهران ممکن نیست


تغییر زمان جشنواره فیلم کوتاه تهران ممکن نیست

دبیر جشنواره فیلم کوتاه تهران گفت: جا به جایی زمان جشنواره فیلم کوتاه به معنای تلاقی زمانی با جشنواره‌ها دیگری است.

جمعی از فیلمسازان منتخب سی و نهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران با مهدی آذرپندار دبیر این جشنواره دیدار کردند و دغدغه‌های خود را پیرامون برگزاری این جشنواره در شرایط فعلی بیان نمودند.

در این جلسه که چند ساعت به طول انجامید، فیلمسازان دغدغه‌های خود را پیرامون برگزاری جشنواره در شرایط فعلی طرح کردند و بیان داشتند که با توجه به اتفاقات اجتماعی چند هفته اخیر فضا برای شرکت در این رویداد مساعد نیست.

فیلمسازان منتخب حاضر در جلسه خطاب به دبیر جشنواره اعلام کردند اگرچه ما به لحاظ قانونی نمی‌توانیم فیلم‌ها را از برنامه جشنواره خارج کنیم، اما از دبیر سی و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، می‌خواهیم برگزاری این رویداد به تعویق بیفتد.

مهدی آذرپندار پس از شنیدن نقطه نظرات فیلمسازان منتخب جشنواره فیلم کوتاه تهران گفت: این جشنواره سی و هشت دوره بدون تعطیلی و جا به جایی برگزار شده است و ما میراث‌دار خانواده بزرگ فیلم کوتاه کشور و این سی و هشت دوره هستیم و وظیفه داریم جشنواره را در موعد مقرر برگزار کنیم، کما اینکه در فراز و فرود‌های مختلف سالیان قبل نیز این جشنواره و جشنواره‌های حقیقت و فجر برگزار شده است؛ چرا که این جشنواره‌ها تجلی حضور فیلم‌هایی است که از اعتقاد فیلمسازان‌شان نشأت می‌گیرد و بسیاری از این آثار حال و هوای همین جامعه را منتقل می‌کنند.

وی افزود: جا به جایی زمان جشنواره به معنای تلاقی زمانی با جشنواره‌ها و رویداد‌های دیگری است که در واقع ممکن است به عدم برگزاری جشنواره منجر شود. ضمن اینکه کسی از آینده‌ی این اتفاقات و شدت و ضعف آن نیز خبر ندارد.

آذرپندار در پایان تاکید کرد که با توجه به جمیع جهات و به دلایلی که گفته شد تغییر زمان جشنواره ممکن نیست.

گفتنی است در این جلسه وحید حسینی نامی، سعید کشاورز، حامد اصلانی، علی پاک‌نیا و فردین انصاری به نمایندگی از طرف فیلمسازان منتخبی که مخالف برگزاری جشنواره در این تاریخ بودند، حضور داشتند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در