بالا بردن فهم رسانه ای جامعه باعث کاهش عوارض اجتماعی حوادث می شود


بالا بردن فهم رسانه ای جامعه باعث کاهش عوارض اجتماعی حوادث می شود

رکنا: استاندار قزوین گفت: مباحث اجتماعی واقعی ترین فاکتورهای زیستی هستند که نمی توان آنها را نادیده گرفت و باید مبتنی بر واقعیت ها برنامه ریزی کنیم تا این حوادث در آینده رخ ندهد.

به گزارش رکنا ازقزوین؛ محمد مهدی اعلایی در جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان قزوین که روز چهارشنبه برگزارش شد افزود: وقتی دنبال دانش بنیان کردن کارها هستیم، برگزاری رویداد استارت آپی در حوزه آسیب های اجتماعی مهم است و می تواند مفید باشد.
وی اضافه کرد: یکی از مشکلات اجتماعی که این روزها با آن روبرو شدیم اعتراضات و اغتشاشات بود که نیازمند عارضه یابی توسط کارشناسان اجتماعی است و توصیه می کنیم دستگاههای اجرایی با بهره گیری از محققان و کارشناسان برای تحلیل این وقایع و ریشه های آسیب ورود کنند و به آن بپردازند.

استاندار تصریح کرد: کسانی که در این حوادث بازداشت شدند سوژه های خوبی برای بررسی مسایل اجتماعی هستند و از اعضای کارگروه فرهنگی استان انتظار داریم به ابعاد مختلف آن بپردازند و دادگستری و ادارات فرهنگی برای جمع آوری اطلاعات تحقیقی و پژوهشی اقدام کنند.

وی گفت: باید بررسی کنیم چه تعداد از بازداشت شدگان دارای سابقه کیفری، چند درصد فرزند طلاق و یا دارای اختلال روانی هستند و چند درصد بر اساس جو رسانه های خارجی و یا احساسات وارد اعتراضات شدند و پس از جمع آوری اطلاعات لازم و آسیب شناسی، برای روشنگری و اطلاع رسانی به تصمیم گیران اقدام کنیم.

وی بیان کرد: تصریح کرد: در فضای کنونی اثرگذاری رسانه ای تاثیر خود را نشان داده و تحلیل کار رسانه آسانتر شده و مردم تاثیر کارهای برون مرزی و درون مرزی را می بینند و اگر اقدامات مناسبی انجام دهیم می توانیم آسیب ها را کاهش دهیم.

استاندار قزوین یادآورشد: در زمینه بالا بردن فهم رسانه ای و تجزیه و تحلیل رسانه ای نیازمند کار بیشتری هستیم تا عوارض اجتماعی ناشی از حوادث کمتر شود.

اعلایی افزود: از مدیران امور اجتماعی استانداری انتظار دارم با دستگاههای قضایی و امنیتی همکاری بیشتری داشته باشند و کارها را به صورت کارشناسی رصد کنند زیرا امروز بسیاری از بازداشت شدگان توجیه شده اند و واقعیتها را درک کرده اند و این ره آورد می تواند فرصتی برای تبیین واقعیتها باشد.

لیلا بیگدلی/قزوین

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استقبال هیات آفریقای جنوبی از رای جدید لاهه درباره غزه