ضرر و زیان سهامداران خرد بورسی باید جبران شود/ سرنوشت نامعلوم جاماندگان از یارانه


ضرر و زیان سهامداران خرد بورسی باید جبران شود/ سرنوشت نامعلوم جاماندگان از یارانه

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه در یک سال گذشته نه تنها اتفاق خاصی در بورس رخ نداده است که در برخی از شاخص‌ها و سهام‌ها حتی افت بیشتری را هم تجربه کرده است.

احسان ارکانی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی افکارنیوز، در ارزیابی خود از شرایط بازار سرمایه در کشور بیان کرد: بازار سرمایه در دو سال قبل لطمه شدیدی خورد و هم اکنون هم شاهد افت شدید شاخص بورس هستیم. یکی از موضوعاتی که قرار بود در دولت فعلی به صورت ویژه روی آن کار شود این بود که ضرر و زیان سهام داران خرد جبران شود.

وی افزود : ساماندهی و اصلاح بازار بورس با هدف ارتقای شاخص بازار و افزایش قیمت سهام برای جبران، باید عملیاتی و مدنظر قرار گیرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: متاسفانه در یک سال گذشته نه تنها اتفاق خاصی در بورس رخ نداده است که در برخی از شاخص‌ها و سهام‌ها حتی افت بیشتری را هم تجربه کرده است. ارزیابی بنده از بازار بورس و مدیریت آن در مقطع فعلی مثبت نیست.

ضرر و زیان سهامداران خرد بورسی باید جبران شود/ سرنوشت نامعلوم جاماندگان از یارانه

این نماینده مجلس تصریح کرد:در شعار و گفتار اعلام می‌شود که عزم کافی برای ساماندهی بازار بورس وجود دارد و برنامه ویژه ای داریم و فلان اقدامات را انجام دادیم، اما آنچه در عمل شاهدیم و از برآیند نظرات فعالان بازار بورس القا می‌شود این است که وضعیت واقعی بازار سرمایه مطلوب نیست.

ارکانی در ادامه درباره جاماندگان یارانه بگیر گفت: درباره جاماندگان یارانه اعلام شد برای اینکه در حق کسی ظلم نشود آنان اطلاعات خود را در سامانه درج کنند.

وی تاکید کرد: اعلام شد که جاماندگان یارانه بروند ثبت نام کنند و امیدواریم که راستی آزمایی کامل انجام شود و سپس به آنان یارانه پرداخت می شود. بنده مطلع هستم علی رغم اینکه جاماندگان ثبت نام و درج اطلاعات کردند، اما تا الان یارانه به آنان داده نشده است.

وی ادامه داد: متولی این کار وزارت رفاه است و اما در اصل دولت باید خودش این کار را انجام دهد. مجلس و کمیسیون بودجه پیگیری می‌کنند تا مشخص شود که دولت چرا در این زمینه تعلل کرده است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: وزارت کار بلاتکلیف است و متولی خاصی ندارد و بی وزیر بودن این وزارتخانه هم در این زمینه بی تأثیر نیست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟