چندین پیام‌رسان داخلی داریم که هیچکدام سرعت و دقت واتساپ و اینستاگرام را ندارند / بخشی از عدم اقبال مردم از این پیام‌رسان‌ها به بی‌اعتمادی مربوط می‌شود؛ کسانی که نگرانی دارند، قطعا سراغ پیام‌رسان‌های داخلی نمی‌آیند


نماینده مردم جیرفت در مجلس یازدهم درخصوص جایگزینی پیام‌رسان‌های داخلی به جای پلتفرم‌های خارجی، می‌گوید که صحبت جایگزینی نیست ولی این پیام‌رسان‌ها فعال شده‌اند. تقویت کردن پیام‌رسان‌های داخلی در دستور کار قرار گرفته است. البته مشکل پیام...

چندین پیام‌رسان داخلی داریم که هیچکدام سرعت و دقت واتساپ و اینستاگرام را ندارند / بخشی از عدم اقبال مردم از این پیام‌رسان‌ها به بی‌اعتمادی مربوط می‌شود؛ کسانی که نگرانی دارند، قطعا سراغ پیام‌رسان‌های داخلی نمی‌آیند

نماینده مردم جیرفت در مجلس یازدهم درخصوص جایگزینی پیام‌رسان‌های داخلی به جای پلتفرم‌های خارجی، می‌گوید که صحبت جایگزینی نیست ولی این پیام‌رسان‌ها فعال شده‌اند. تقویت کردن پیام‌رسان‌های داخلی در دستور کار قرار گرفته است. البته مشکل پیام رسان‌های داخلی ضعف در ذخایر سرورهای‌شان است. چندین پیام‌رسان داخلی داریم که هیچکدام سرعت و دقت لازم که در واتساپ و اینستاگرام می‌بینیم را ندارند. به عنوان مثال روبیکا را می‌گویند معادل اینستاگرام است ولی اصلا آن امکانات را ندارد. برخی از این پلتفرم‌ها از دولت کمک یارانه‌ای گرفته‌اند اما در این مدت نتوانسته‌اند وظیفه خودشان را انجام دهند که ما در چنین شرایطی دچار مشکل نشویم.

ذبیح‌الله اعظمی در گفت و گو با «انتخاب» در پاسخ به این پرسش که چه زمانی اینترنت به وضعیت عادی و قبل باز می‌گردد، اظهار کرد: «زمانش را نمی‌دانم اما سرعت اینترنت بسیار پایین است. البته پیام‌رسان‌های داخلی و گوگل مشکلی ندارند ولی سرعت قابل قبول نیست. به همین دلیل هم تعدادی از همکارانم در مجلس تذکر داده و برای رفع این مشکلات به ما قول مساعد داده‌اند.»

این نماینده مجلس در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا قرار بر جایگزینی پیام‌رسان‌های داخلی است، گفت: «خیر ولی فعال شده‌اند. وقتی برای استفاده از شبکه‌های اجتماعی خارجی محدودیت‌هایی برقرار شده و نیاز به فیلتر شکن داریم، تقویت کردن پیام‌رسان‌های داخلی در دستور کار قرار گرفته است. البته مشکل پیام رسان‌های داخلی ضعف در ذخایر سرورهای‌شان است. این یکی از مشکلات اصلی است که باید رفع شود تا سرعت نقل و انتقال دیتا را فراهم کنند.»

اعظمی در خصوص اقبال کم مردم به پیام‌رسان‌های بومی، بیان کرد: «یک بخشی هم به کم اعتمادی و بی اعتمادی مربوط می‌شود اما به هر حال مشکلات مردم را رفع می‌کند. خیلی از افراد و خانواده‌ها نیاز دارند که از احوال هم خبردار شوند. کسانی هم که مشکل و نگرانی دارند، قطعا سراغ پیام‌رسان‌های داخلی نمی‌آیند. چندین پیام‌رسان داخلی داریم که هیچکدام سرعت و دقت لازم که در واتساپ و اینستاگرام می‌بینیم را ندارند. به عنوان مثال روبیکا را می‌گویند معادل اینستاگرام است ولی اصلا آن امکانات را ندارد.»

وی ادامه داد: «اینستاگرام در چند سال اخیر بسیار بهبود پیدا کرده و ایراداتش را رفع کرده تا به اینجا رسیده است. پلتفرم‌های داخلی هم حتما باید این مسیر را طی کنند ولی نیاز به زمان و توجه دارند. برخی از این پلتفرم‌ها از دولت کمک یارانه‌ای گرفته‌اند اما در این مدت نتوانسته‌اند وظیفه خودشان را انجام دهند که ما در چنین شرایطی دچار مشکل نشویم.»

اعظمی در خصصو میزان کمکی که به این پلتفرم‌های داخلی شده است، گفت: «متاسفانه اطلاع دقیقی ندار. این را فقط به این دلیل می‌گویم که در مجلس در این خصوص بحث شد که برخی از این پلتفرم‌ها، چند سال پیش از دولت یارانه و کمک گرفته‌اند.»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403