نورافشانی در 26 نقطه پایتخت به مناسبت میلاد پیامبر (ص)


نورافشانی در 26 نقطه پایتخت به مناسبت میلاد پیامبر (ص)

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: پایتخت با اکران‌های فرهنگی، آذین‌بندی، نورآرایی و نورافشانی به استقبال جشن میلاد پیامبر رحمت رفته است.

به گزارش مشرق، رضا صیادی گفت: در هفته وحدت طرح‌های فرهنگی این سازمان با محوریت وحدت مسلمانان، شناخت ویژگی‌های فرهنگی و اخلاقی پیامبر عظیم الشأن اسلام روی سازه‌های فرهنگی و تجاری تبلیغات محیطی سطح شهر تهران به صورت گسترده اکران شده است.

وی با اشاره به رویکرد سازمان زیباسازی در استفاده از پرچم برای آذین‌بندی سطح شهر، افزود: در این روزهای فرخنده در بزرگراه‌ها، شریان‌ها و میادین اصلی پایتخت، چهار هزار پرچم مزین با عناوین سلام بر محمد(ص) پیامبر رحمت و امام صادق(ع) رئیس مذهب شیعه به اهتزاز در آمده است.

صیادی تاکید کرد: در هفت میدان اصلی شهر تهران، نورپردازی و نورآرایی ویژه با استفاده از رشته‌های نوری و احجام نورپردازی شده، قرار داده شده ضمن آنکه با نورافشانی ویژه در ۲۶ نقطه شهر، پایتخت نورباران می‌شود.

کاهش قیمت ۱۱ قلم میوه در میادین میوه و تره‌بار تهران

سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران، بر اساس آخرین نرخنامه سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران در مورد قیمت انواع میوه که از صبح امروز در میادین میوه و تره بار تهران اعمال می‌شود، حاکی از کاهش قیمت ۱۱ قلم میوه است.

در همین راستا، سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران محصولات خود را با کیفیت بالاتر و قیمت پایین‌تری نسبت به سایر مراکز فروش سطح شهر عرضه می‌کند و در ادامه این خبر قیمت انواع میوه در میادین را می‌توانید مشاهده کنید.

قیمت انواع میوه در میادین میوه و تره‌بار به شرح ذیل است: هرکیلوگرم انار ۱۵ هزار و ۷۰۰ تومان، هرکیلوگرم انواع آلو ۱۹ هزار و ۸۰۰ تومان، هرکیلوگرم آناناس طلایی ۶۹ هزار تومان، هرکیلوگرم انجیر زرد ۲۷ هزار تومان، هرکیلوگرم انگور مهری ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان، هرکیلوگرم انگور بی دانه سفید ۲۵ هزار تومان، هرکیلوگرم به ۱۵ هزارتومان، هرکیلوگرم توت فرنگی ۳۵ هزار تومان، هرکیلوگرم سیب زرد لبنان ۱۹ هزار و ۸۰۰ تومان، هرکیلو گرم سیب قرمز لبنان ۱۸ هزار ۸۰۰ تومان، هرکیلوگرم شلیل و شبرنگ ۲۵ هزار تومان، هرکیلوگرم خربزه بذر مشهدی ۹ هزار و ۸۰۰ تومان، هر کیلوگرم خرمالو ۱۷ هزار تومان و هرکیلوگرم هلو انجیری ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان.

فاز نخست کارخانه نوآوری و صنایع خلاق شهری در آبان ماه افتتاح می‌شود

سرپرست سازمان نوسازی شهر تهران از افتتاح فاز نخست کارخانه نوآوری و صنایع خلاق شهری در محل کارخانه سیمان ری در آبان خبر داد و گفت: به محض اینکه فاز نخست مجموعه به بهره‌برداری برسد، ادامه کار را پیگیری خواهیم کرد.

سید مهدی هدایت گفت: فاز نخست کارخانه سیمان ری در آبان افتتاح و به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه کارخانه سیمان ری نخستین کارخانه سیمان کشور با خط تولید ۱۰۰ تنی بوده است، افزود: کاربری اصلی این طرح، موزه صنعت سیمان است همچنین در راستای حمایت از اشتغال و فعالیت‌های دانش بنیان، قرار است بخشی از آن هم به فضاهای اشتراکی و استارت‌آپ‌ها اختصاص یابد.

سرپرست سازمان نوسازی شهر تهران با بیان اینکه این طرح بزرگ، در مجموع در سه هکتار عرصه به سازمان نوسازی شهر تهران واگذار شد، ادامه داد: هفتم آبان که روز افتتاح فاز نخست طرح است، موزه دیزل ژنراتور در این محل راه‌اندازی می‌شود.

وی اضافه کرد: نمایش دو دستگاه دیزل بسیار قدیمی که هر کدام از آنها با تولید ۲.۵ مگاوات، برق شهرری را تولید می‌کردند از دیگر بخش‌های این موزه است. اسنادی که از آنجا به دست آمده و تجهیزات و ابزاری که در کارخانه سیمان بوده است نیز در موزه صنعت سیمان به نمایش عموم گذاشته می‌شود.

هدایت با اشاره به بودجه در نظر گرفته شده برای بازسازی فاز نخست کارخانه سیمان ری یادآور شد: در مرحله نخست این طرح تاکنون ۲۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است همچنین رویکرد گردشگری و برگزاری تورهای گردشگری برای دیدن موضوعات جذاب در این کارخانه قدیمی دنبال می‌شود تا شهروندان برخی از اولین‌ها را در این کارخانه قدیمی ببینند.

سرپرست سازمان نوسازی شهر تهران تاکید کرد: در سیمان ری، روزشماری نصب کرده‌ایم که هفتم آبان ماه، روز افتتاح مرحله نخست طرح را نشان می‌دهد، البته به محض اینکه مرحله اول مجموعه به بهره‌برداری برسد، ادامه کار را پیگیری خواهیم کرد.

اجرای پروژه «راه های امن به مدرسه» در شرق تهران

شهردار منطقه ۱۳ از اجرای ۱۴۹ مورد اقدام ترافیکی در راستای طرح «راه‌های امن به مدرسه» خبر داد.

محمد هادی علی احمدی، با بیان اینکه، با توجه به جمعیت دانش آموزان در محدوده محلات، موضوع جلوگیری و کاهش تصادف های وسایط نقلیه با عابران و تامین ایمنی محیط‌های مجاور مدارس امری ضروری به نظر می‌رسد، افزود: در این راستا، طرح «راه‌های امن به مدرسه» به تعداد ۱۴۹ مورد با نصب علائم هوشمند و هشدار دهنده راهنمایی و رانندگی و ترسیم خط کشی گذر دانش آموزان از خیابان‌ها با توجه به بازگشایی مدارس توسط معاونت حمل و نقل ترافیک اجرایی شد.

به گفته وی، در راستای اهداف شهر دوستدار کودک، ۵۳ معبر برای کودکان و مادران همراه کودک بهسازی و ایمن سازی شده تا خللی در رفت و آمد آنها ایجاد نشود.

شهردار منطقه۱۳ ادامه داد : تعدادی ایستگاه نیز در راستای طرح اتوبوس پیاده مدرسه و ایمن سازی معابر کودکان مناسب‌سازی شده است.

وی به اقدامات صورت گرفته برای تامین فضای امن حاشیه مدارس اشاره کرد و افزود : ۱۷ مورد فضای پارک سرویس، ایمن سازی مسیر خروج از مدرسه تا سرویس ایجاد شد.

علی احمدی، یکی از اقدامات مهم و تاثیر گذار شهرداری منطقه ۱۳ را در راستای نهادینه کردن فرهنگ ترافیک، آموزش دانش‌آموزان مدارس و برگزاری دوره‌های مرتبط با موضوعات حمل و نقل و ترافیک برشمرد که ما حصل آن آموزش و آگاه‌سازی دانش آموزان نسبت به مقررات ایمنی عبور و مرور در راه مدرسه، خیابان ها، وسایل نقلیه و خطرات ناشی از بی‌توجهی به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...