قابلیت‌‌های جدید در سامانه تعیین اطلاعات بودجه‌ سامانه تدارکات الکترونیکی دولت


قابلیت‌‌های جدید در سامانه تعیین اطلاعات بودجه‌ سامانه تدارکات الکترونیکی دولت

قابلیت‌های جدید ایجاد شده در بستر سامانه تعیین اطلاعات بودجه در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) رونمایی شد.

قابلیت‌‌های جدید در سامانه تعیین اطلاعات بودجه‌ سامانه تدارکات الکترونیکی دولت

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، امین کلاهدوزان در مراسم رونمایی از قابلیت‌های جدید ایجاد شده در بستر سامانه تعیین اطلاعات بودجه در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) اظهار داشت: شفافیت و ایجاد دسترسی عادلانه موجب می‌شود که از فضاهای تاریک و رانت‌های احتمالی خارج شویم که با ایجاد این سامانه تا حد زیادی کار در این مسیر قرار گرفته است.

سرپرست مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با اشاره به اینکه بحث شفافیت در معاملات هم اولویت دولت به شمار می‌رود و هم الویت نظام، گفت: در حال حاضر در اواسط راه هستیم و هنوز تا جایی که مطلوب ما باشد فاصله داریم و امیدواریم سریع تر بتوانیم کار را پیش ببریم.

کلاهدوزان بیان داشت: قطعا الویت ما در سامانه ستاد این است که بتوانیم داده‌های مورد نیاز را برای تصمیم‌گیران، سیاستگذاران و نهادهای نظارتی فراهم کنیم و مطمئن شویم که به سهم خودمان مرّ قانون و سیاست هایی که در نظام در حوزه های اقتصادی طراحی شده در حال اجراست.

وی با اشاره به متصل شدن بخش‌های بزرگ فضای معاملاتی کشور در این سامانه از جمله قوه قضاییه گفت: هفته گذشته با همکاری قوه قضاییه مزایده اموال تملیکی را در سامانه داشتیم و این کار بسیار بزرگی بود که برای اولین بار در این مقیاس انجام می شد که نتایج خوبی نیز به همراه داشت و در آینده گزارش آن را در اختیار اصحاب رسانه قرار خواهیم داد.

کلاهدوزان گام بعدی در این خصوص را متصل شدن مزایداتی عنوان کرد که در اجرای احکام قوه قضاییه برگزار می‌شود و افزود: در اختیار عموم قرار دادن این موارد باعث ایجاد فرصت های برابر می شود.

سرپرست مرکز توسعه تجارت الکترونیکی ابراز امیدواری کرد تا در آینده این سامانه و دستاوردهای آن به یک یک زیر ساخت فراگیر در کشور تبدیل شود و حتی دستگاه‌هایی که مشمول قانون برای ثبت و متصل شدن به سامانه هم نمی‌شوند بتوانند از ظرفیت های آن به منظور شفافیت در امور استفاده کنند.

کلاهدوزان با اشاره به ابتدای راه بودن این تجربه گفت: هنوز نقص‌ها و مشکلاتی در این مسیر وجود دارد که ما از تمام دستگاه‌های اجرایی و اصحاب رسانه می‌خواهیم که بازخوردهای لازم را به ما بدهند تا بتوانیم در مسیر برطرف کردن اشکالات گام بر داریم.

پایان پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استقبال هیات آفریقای جنوبی از رای جدید لاهه درباره غزه