همایش وحدت اسلامی در بوشهر برگزار شد


بوشهر- همایش وحدت اسلامی با حضور علمای شیعه و اهل سنت در بوشهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، امام جمعه برازجان عصر چهارشنبه در همایش وحدت اسلامی با تشریح موضوع همبستگی و وحدت از دیدگاه قرآن کریم، اظهار داشت: اهل بیت علیهم السلام و علمای اهل سنت و همچنین امامین انقلاب در خصوص وحدت اسلامی نگاه بسیار خوبی دارند.

حجت‌الاسلام حسن مصلح با تأکید بر لزوم دعوت به وحدت با محوریت توحید و پرهیز از تفرقه اظهار داشت: نه تنها مسلمانان بلکه با پیروان سایر ادیان الهی هم برای مقابله با دشمنان دعوت به وحدت داشته باشیم.

همایش وحدت اسلامی در بوشهر برگزار شد

وی افزود: مسلمانان با هم برادرند و باید پیوسته درصدد آشتی و حل اختلاف بین خود باشند؛ همچنان که رهبری الهی یکی از نعمت‌های خداوند است، وحدت، همبستگی، اخوت و برادری در سایه اسلام هم از دیگر برکات الهی و اسلامی است.

لزوم حفظ وحدت

امام جمعه اهل سنت جزیره شمالی گناوه و عضو شورای روحانیت اهل سنت استان بوشهر در بخش دیگری از این همایش در سخنانی بر لزوم حفظ وحدت و تقویت وحدت بین مسلمانان تأکید کرد.

شیخ حمزه کردی اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس قاطبه اهل سنت، مردم بلوچ، کردستان، ترکمن و همه اهل سنت ایران به همراه برادران شیعه خود برای این سرزمین خون داده اند و شهیدانی تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌اند.

همایش وحدت اسلامی در بوشهر برگزار شد

وی گفت: در جریان دفاع مقدس خون جوان شیعه و سنی برای حفظ انقلاب اسلامی کنار هم ریخته شده و هدف دشمن تجزیه ایران و مخالفت با دین و اسلام است و تقویت وحدت بین مسلمانان دشمن را از دستیابی به این هدف شوم باز می‌دارد.

تقویت وحدت برای مقابله با توطئه دشمنان

نماینده ولی فقیه در منطقه دوم نیروی دریایی سپاه استان بوشهر نیز در این همایش به تشریح ابعاد مختلف جنگ نرم دشمنان علیه انقلاب اسلامی پرداخت و اظهار داشت: حفظ و تقویت وحدت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

همایش وحدت اسلامی در بوشهر برگزار شد

حجت‌الاسلام امیدعلی سلیمانی‌نژاد بر لزوم حفظ و تقویت وحدت اسلامی برای مقابله با توطئه‌های پیچیده دشمنان اسلام تأکید کرد.

اجرای تواشیح توسط گروه تواشیح سبحان استان بوشهر، برنامه دیگری بود که در این همایش برگزار شد.

همایش وحدت اسلامی در بوشهر برگزار شد

در پایان این همایش، نماز جماعت وحدت بخش به امامت حجت‌الاسلام محمدرضا اسماعیل پور مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر با حضور علمای اهل سنت و تشیع استان اقامه شد.

همایش وحدت اسلامی در بوشهر برگزار شد

همایش وحدت اسلامی در بوشهر برگزار شد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


توزیع 35 هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان توسط ستاد اجرایی فرم...