رونمایی مدل آرم سرفیس پرو 9 به‌معنی پایان دوران سرفیس پرو ایکس است


رونمایی مدل آرم سرفیس پرو 9 به‌معنی پایان دوران سرفیس پرو ایکس است

سرفیس پرو ۹ مایکروسافت کانفیگی با پردازنده‌ی مبتنی‌بر آرم دارد. با رونمایی این لپ تاپِ تبدیل‌پذیر، سرفیس پرو ایکس دیگر جایی در لاین‌آپ مایکروسافت ندارد.

مایکروسافت در جریان برگزاری رویداد جدیدش اعلام کرد لپ تاپ تبدیل‌پذیر سرفیس پرو ۹ در کانفیگ‌های مختلف افزون‌بر پردازنده‌ی اینتل از پردازنده‌ی مبتنی‌بر معماری آرم نیز استفاده می‌کند. با اضافه شدن پردازنده‌ی آرم به سرفیس پرو ۹، عملا باید دوران محصولات سری سرفیس پرو ایکس را تمام‌‌شده بدانیم.

۱۰ سال پیش مایکروسافت به رؤیای تولید سرفیس تبدیل‌پذیر تحقق بخشید و محصولی ساخت که می‌شد از آن به‌عنوان لپ تاپ و تبلت استفاده کرد. سرفیس پرو ۹ که ادامه‌دهنده‌ی مسیر ۱۰ سال پیش است، برای اولین بار در تاریخ محصولات خانواده‌ی سرفیس پرو، پردازنده‌ی آرم (SQ3) دارد. مدل SQ3 سرفیس پرو ۹ تنها مدل این لپ تاپ است که از شبکه‌ی 5G پشتیبانی می‌کند.

کارشناس ورج می‌گوید به هنگام کار با مدل SQ3 سرفیس پرو ۹ متوجه شده است این لپ تاپ عملکرد بسیار خوبی دارد. سرفیس پرو ایکسی که مایکروسافت در بازار عرضه کرده، از پردازنده‌ی SQ2 استفاده می‌کند. SQ2 نسبت‌به مدل اول پیشرفت‌های قابل توجهی تجربه کرده بود. مایکروسافت تراشه‌ی SQ3 را در همکاری با کوالکام بر پایه‌ی Snapdragon 8cx Gen 3 تولید کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟