نکونام: کسی را که گفت 5 پنالتی نگرفتند، 6 ماه محروم کنید/ نکونام: برای حضور در بالای جدول باید پیکان را ببریم


نکونام: کسی را که گفت 5 پنالتی نگرفتند، 6 ماه محروم کنید/ نکونام: برای حضور در بالای جدول باید پیکان را ببریم

سرمربی فولاد در کنفرانس مطبوعاتی خود مسائل مختلفی را از تیمش و‌ ورود سیستم کمک داور ویدئویی به زبان آورد.

به گزارش “ورزش سه” جواد نکونام در کنفرانس مطبوعاتی پیش از جدال با پیکان حاضر شد و مسائل مختلفی را در مورد ورود VAR به ایران و‌ شرایط فولاد به زبان آورد.

*تنها راهی که داریم، پیروزی است!
سرمربی فولاد در خصوص جدال با پیکان گفت: فردا با تیمی بازی داریم که سازمان و شکل خوبی بخصوص در دفاع دارند. بازی‌های آن‌ها را دیده‌ایم و با شناخت کافی به مصاف آن‌ها می‌رویم. تیم ما فردا و به مانند سایر بازی‌ها، با تمرکز بالا وارد زمین مسابقه خواهد شد و باید فعل خواستن را صرف کرد. باید بازی را ببریم، باید توان بیشتری را بگذاریم تا به موفقیت برسیم. تنها راهی که فردا داریم این است که بازی را ببریم و به بالای جدول برسیم.

*فولاد هر روز کیفیت بالایی که دارد؛ نشان می‌دهد
او در ادامه گفت: با بازی‌هایی که انجام داده‌ایم، تیم شرایط خوبی دارد و رو به رشد است. در ابتدای فصل هستیم و برای تمام تیم‌ها، راه زیادی مانده است. ولی زمانی‌که نگاه کلی به تیممان می‌اندازیم، همه بازیکنان پیشرفت خوبی داشته اند و کیفیت فولاد هر روز این را نشان می‌دهد.

*وقت مفید فوتبال در ایران ۵۰ دقیقه است!
نکونام درباره قضاوت بیژن حیدری در مسابقه فردا نیز گفت: آقای حیدری فوق‌العاده هستند. هر زمانی‌که داورانی بوده‌اند که به فوتبال کمک کرده‌اند و نه به تیمی خاصی، ما موافق هستیم. بازی‌هایی بوده که ما در اینجا مساوی کرده‌ایم و حتی باخته‌ایم، ولی داوری طوری بوده که جریان بازی ادامه داشته است. در فوتبال ما، نباید وقت مفید بازی از ۸۰ یا ۷۰ دقیقه به ۵۰ دقیقه برسد. اگر الان نگاه کنید و تایمرها را روشن کنید، بازی‌های خیلی کمی داریم که جریان مفید بازی ۷۰ دقیقه باشد. فوتبال ما باید درست شود و همه موظف هستیم که به این موضوع کمک کنیم.

نکونام: کسی را که گفت 5 پنالتی نگرفتند، 6 ماه محروم کنید/ نکونام: برای حضور در بالای جدول باید پیکان را ببریم

*با VAR وقت مفید فوتبال ۳۰ دقیقه می‌شود
نکونام درخصوص اینکه فوتبال ایران تا چه زمانی باید منتظر VAR باشد که مسائل داوری روی مسائل فنی سایه بیندازد، گفت: مشکل فقط VAR نیست. مگر زمان قدیم این همه امکانات بود؟ هدست بود که داوران صحبت کنند؟ یا داوران تست آمادگی جسمانی داشتند؟ نه اینگونه نیست. ما جزو مردم هستیم. ما کشوری هستیم که همه عصبی هستند. هر کسی به اندازه خودش از مشکلاتی که دارد، رنج می‌برد. من از نکته دیگری عصبانی هستم، داور یک اشتباه می کند، تحملش را ندارم. من سالها در اروپا زندگی کرده‌ام و می‌دانم. شما یک بوق ماشین در اروپا نمی شنوید مگر اینکه اتفاق خاصی رخ دهد. در اینجا برای سلام، خداحافظی، تصادف و هر چیزی از بوق استفاده می‌کنیم. خصلت مردم است به‌خاطر مشکلاتی که در کشور دارند، این مشکلات به‌وجود می‌آید و به VAR ربطی ندارد. کشورهای عربی یک سال است که از کمک داور ویدیویی استفاده می کنند. سال قبل که ما در لیگ قهرمانان آسیا بازی کردیم مگر VAR بود؟ مشکلات داوری هم وجود داشت. این یک قسمت موضوع است، یک قسمت مربیان هستند، قسمت دیگر بازیکنان هستند و همه دست به دست می‌دهند. VAR بیاید وقت مفید فوتبال ما ۳۰ دقیقه می‌شود و این بدتر است. فوتبال ما از پایه ایراد دارد و باید پایه‌ای فوتبال را درست کنیم. تا وقتی هم فدراسیون فوتبال دست به کار نشود اتفاقی نمی‌افتد. کمترین امکانات در تیم‌های ملی برای پایه‌هاست. در حالی‌که همان بچه‌ها هشت سال بعد بزرگسال می‌شوند.

*کسی را که گفت پنج پنالتی نگرفتند؛ 6 ماه محروم کنید!
سرمربی فولاد ادامه داد: یک دقیقه بعد بازی می‌گویند پنج پنالتی برای ما گرفته نشد. من می‌گویم اگر در یک بازی پنج پنالتی با حتی سه پنالتی نگیرند، می‌تواند اتفاقی افتاده باشد که فوتبال را به چالش بکشد. این که می‌گویند پنج پنالتی گرفته نشده، 6 ماه محروم کنند، همه چیز درست می‌شود. هفته قبل مقابل مس کرمان دو صحنه آفساید اشتباه گرفتند اما اصلا حرفی نزدیم. اطلاع رسانی کردیم اما اعتراض اصلی من به خوابیدن مسابقه بود. باید به فوتبال کمک کنیم. این که بگوییم ۶،۷ پنالتی گرفته نشده عجیب است. نهایت در یک مسابقه یک یا دو صحنه داوری وجود دارد.
*دو گلر داریم که برای فولاد وزنه‌اند
وی در پایان به دفاع از گردان پرداخت و گفت: بازی قبل مصدومیتی برای کنت پیش آمد و خودمان هم ناراحت شدیم. سعی کردیم با تزریق مسکن او را به این بازی برسانیم. کنت می‌توانست در نیمه دوم بازی با استقلال حاضر شود اما من روی سلامتی بازیکنان تیمم ریسک نمی‌کنم و تعویضش کردم. شهاب گردان اول فصل مصدومیت داشت و بعد از آن هم دور از شرایط مسابقه بود که این موضوع را متوجه شدیم. شهاب فصل قبل گلر بسیار خوبی برای فولاد بود. روی صحنه‌ای که گل خوردیم به بچه‌ها گفته بودم تنها راهی که می‌توانند گل بزنند ضربات ایستگاهی است که چنین اتفاقی هم رخ داد. همان لحظه اشتباه رخ داد اما ما به توانایی‌های گردان اطمینان داریم. او برای فولاد وزنه است و تجربه خوبی دارد. برای مسابقه فردا هم کنت را داریم و هر دو دروازه‌بان‌های ما شرایط خوبی دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...