سازمان ملل اقدامات غیر انسانی علیه ملت یمن را محکوم کند


سازمان ملل اقدامات غیر انسانی علیه ملت یمن را محکوم کند

رئیس شورای عالی سیاسی یمن گفت که سازمان ملل اقدامات غیر انسانی علیه ملت یمن را محکوم کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن گفت که سازمان ملل اقدامات غیر انسانی علیه ملت یمن را محکوم کند.

وی با تاکید بر اینکه نمی توان هر طرحی که منجر به مصادره حقوق ملت یمن می شود را پذیرفت، افزود: مخالفان حقوق ملت یمن، همان مخالفان آتش بس هستند و دولت صنعا به صلح عادلانه پایبند است.

این در حالی است که پیش از این رئیس شورای عالی سیاسی یمن در دیدار با «هانس گروندبرگ» فرستاده سازمان ملل به یمن و هیئت همراه، تاکید کرده بود که پرداخت حقوق کارمندان دولت و بازنشستگان خواسته اساسی است و اگر این اتفاق رخ ندهد ما با تمدید آتش بس موافقت نخواهیم کرد و موافقت ما با آتش بس بدون بهبود شرایط، به منزله موافقت با ادامه محاصره و جنگ علیه ملت عزیز یمن است، ظلم حاصل از محاصره علیه مردم یمن در مقایسه با خواسته‌های انسانی ساده بسیار بزرگ است.

گفتنی است روز یکشنبه هفته گذشته هانس گروندبرگ نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن از عدم تمدید آتش بس در یمن به دلیل عدم توافق دو طرف این پرونده خبر داد. آتش بس در یمن از دوم آوریل ۲۰۲۲ (۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۱) آغاز شد و به مدت شش ماه در فواصل دو ماهه تمدید شد. هانس گروندبرگ تاکید کرده که تلاش‌ها برای تمدید آتش بس نظامی و انسان دوستانه در یمن که باعث کاهش قابل ملاحظه شدت جنگ شده، ادامه خواهد یافت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر