واکنش تند حماس به بستن حرم ابراهیمی توسط صهیونیست‌ها


واکنش تند حماس به بستن حرم ابراهیمی توسط صهیونیست‌ها

اقتصادنیوز: فوزی برهوم، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس در سخنانی به بستن حرم ابراهیمی در الخلیل توسط صهیونیست‌ها واکنش نشان داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «فوزی برهوم» سخنگوی حماس خواستار حمایت از حرم ابراهیمی و جرم انگاری اشغالگری و نقض‌های شهرک نشینان صهیونیست افراطی شد.

عربستان: چین شریکی قابل اعتماد است
پایگاه خبری العهد گزارش داد، وی گفت: ما بار دیگر بستن حرم ابراهیمی بر روی نمازگزاران فلسطینی در الجلیل و فراهم کردن زمینه هتک حرمت این مکان مقدس توسط شهرک نشینان را محکوم می‌کنیم و آن را نقض آشکار آزادی عبادت و حق مسلمانان برای برپایی نماز در مسجدشان می دانیم.
برهوم تاکید کرد: طبق تایید یونسکو در سال 2017، حرم ابراهیمی یک موقوفه کاملا اسلامی است و یهودی‌ها هیچ حقی در آن ندارند و به همین دلیل از ملت فلسطین و گروه های آن می‌خواهیم که در مقابل این نقض‌ها بایستند. همچنین از نهادهای بین المللی و حقوق بشری می خواهیم که این اقدامات را محکوم و جرم انگاری کرده و از حق و حقوق ملت ما در سرزمین و میهن خودشان حمایت کنند.
صهیونیست‌ها به بهانه اعیاد یهودی اقدام به بستن حرم ابراهیمی بر روی نمازگزاران فلسطینی کرده اند و با این اقدام مقدمات ورود شهرک نشینان تندرو به این مکان مقدس را فراهم کردند تا با جشن و پایکوبی به آن هتک حرمت کنند.
پیش از این نیز رسانه‌های فلسطینی از تداوم درگیری فلسطینی ها با نظامیان رژیم صهیونیستی طی شب گذشته و صبح امروز در مناطق مختلف کرانه باختری رود اردن خبر دادند.
شهرک "حواره" در جنوب شهر نابلس و شهر "عناتا" در منطقه قدس شاهد درگیری شهروندان فلسطینی با صهیونیستها بود و از طریق بلندگوهای مساجد برای مقابله با شهرک نشینان صهیونیست فراخوان داده شد.
درگیری هایی نیز بین جوانان فلسطینی و نظامیان صهیونیست در منطقه "راس الجوره" و شهرک "قیزون" در نزدیک شهر الخلیل روی داد.
درگیری های دیگری هم در منطقه الزعیم در منطقه قدس بین جوانان فلسطینی و نظامیان رژیم صهیونیستی روی داد.
شهرک العیزریه نیز در همبستگی با اردوگاه فلسطینی شعفاط در شمال شرقی شهر قدس که از سه روز پیش در محاصره نظامیان صهیونیست قرار دارد، اعتصاب کرد.
درپی عملیات موفقیت آمیز یک مبارز فلسطینی در تیراندازی به نظامیان صهیونیست در ایست و بازرسی رژیم صهیونیستی در وروی اردوگاه شعفاط که به کشته شدن یک نظامی و زخمی شدن دستکم سه نظامی دیگر صهیونیست منجر شد، ارتش این رژیم از سه روز پیش اردوگاه شعفاط را به محاصره خود درآورده است. نظامیان صهیونیست با گذشت سه روز هنوز نتوانسته اند این مبارز فلسطینی را بازداشت کنند.
تمرکز درگیری های شب گذشته تا صبح امروز نیز در ورودی اردوگاه شعفاط بود و فلسطینی ها با نظامیان صهیونیست درگیر شدند.
سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد که مبارزان جهاد اسلامی و گردان های شهدای الاقصی شاخه نظامی جنبش فتح توانستند یک محل تجمع خوردوهای ارتش رژیم صهیونیستی را زیر آتش خود بگیرند. این سرایا همچنین از مقابله با نیروهای رژیم صهیونیستی هنگام یورش بامداد امروز آنها به شهرک "جبع" خبر دادند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط