کانون‌های دانشجویی همیاران سلامت در ارتقا سلامت نقش موثری دارند


کانون‌های دانشجویی همیاران سلامت در ارتقا سلامت نقش موثری دارند

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: به دلیل تأثیرپذیری بسیار دانشجویان از یکدیگر، ارتباط شبکه‌ای کانون‌های دانشجویی همیاران سلامت تأثیر بسیار زیادی در ارتقاء سلامت خواهد داشت.

دادا‌ش‌پور رئیس سازمان امور دانشجویان در ابتدای برگزاری در همایش سراسری کانون‌های دانشجویی همیاران سلامت، ضمن سپاسگزاری از میزبانی دانشگاه شیراز و قدردانی از همیاران سلامت، گفت: در سال‌های گذشته، به‌ویژه دودهه اخیر، بحث تأسیس نهاد‌های دانشجویی اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است، به‌طوری که معاونت دانشجویی توانست نهاد‌های بسیاری را در دانشگاه‌ها تأسیس کند.

وی اظهار کرد: براساس گزارش‌های دریافت‌شده، حداقل ۲۰ هزار تشکل، اعم از کانون‌ها، انجمن‌ها و... تأسیس شده است که ۹۹ درصد از آن‌ها تشکل‌های فرهنگی _ اجتماعی هستند که کانون‌های دانشجویی همیاران سلامت نیز جزء این گروه است.

وی ادامه داد: از این ۲۰ هزار تشکل دانشجویی، ۴۸۸ مورد آن، کانون همیاران سلامت را در برمی‌گیرد که به‌عبارتی ۴ درصد از کل تشکل‌ها را شامل شده است که این عدد، رقم قابل توجهی است و اهمیت این حوزه را نشان می‌دهد.

معاون وزیر علوم اظهار کرد: اولین خواسته ما از مراکز مشاوره و سلامت روان این است که کانون‌های دانشجویی همیاران سلامت را گسترش دهند. همچنین امیدوار هستیم شاهد فعال‌شدن بیش‌از پیش کانون‌های دانشجویی همیاران سلامت باشیم.

رئیس سازمان امور دانشجویان با یادآوری نقش مؤثر همیاران سلامت، خواستار هم‌پیوندی و اتصال بیش‌تر کانون‌های دانشجویی همیاران سلامت با مراکز مشاوره و روان‌درمانی و مراکز بهداشت شد و گفت: مؤلفه‌های تشویقی و ترغیبی باید برای دانشجویان همیار سلامت ترتیب داده شود و در این زمینه شناسایی و تقدیر از کانون‌های دانشجویی همیاران سلامت و گزینش همیاران فعال و برتر لازم و ضروری است.

وی با بیان اینکه این گردهمایی می‌تواند به فهم مشکلات مشترک دانشجویان، به‌ویژه در سطح منطقه، کمک شایانی داشته باشد، اظهار کرد: به‌دلیل تأثیرپذیری بسیار دانشجویان از یکدیگر، ارتباط شبکه‌ای کانون‌های دانشجویی همیاران سلامت تأثیر بسیار زیادی در ارتقای سلامت خواهد داشت.

داداش‌پور افزود: مهم‌ترین مسئولیت این است که یک فرد بتواند همنوع خود را کمک کند. دانشجویان عزیز اگر بتوانند با نوآوری در این زمینه، تجارب ارزشمند خود را به یکدیگر منتقل کنند، بسیار اثرگذار خواهد بود.

وی در پایان با اظهار اینکه اگر سخن و عمل یک فرد، یکسان نباشد؛ اثرگذاری نخواهد داشت؛ خطاب به همیاران سلامت گفت: تاجایی که امکان دارد از سخن بدون پشتوانه بپرهیزید تا مؤثرتر شوید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود همه آهنگ های ارسان ار