اتریوم به زیر هزار دلار سقوط می کند؟!


اتریوم به زیر هزار دلار سقوط می کند؟!

کارشناسان فایندر پیش بینی می کنند که اتریوم در سال جاری به قیمت ۹۶۳ دلار سقوط کنند، اما بر این باورند که سال ۲۰۲۲ را با قیمت هزار و ۳۷۷ دلار به پایان برساند.

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ بر اساس نظرسنجی اخیری که وب سایت فایندر Finder منتشر کرده، ۴۶ درصد از حدود ۵۵ متخصص فین‌تک و ارزهای دیجیتال معتقدند که اتریوم پس از آپدیت مرج کمتر از حد ارزش‌گذاری شده است.

در حالی که کمتر از سه ماه تا سال ۲۰۲۲ باقی مانده است، اعضای هیات مدیره Finder پیش‌بینی می‌کنند که اتریوم امسال به ۹۶۳ دلار در هر واحد کاهش می‌یابد و همچنین انتظار دارند اتریوم سال جاری را با قیمت ۱۳۷۷ دلار در هر واحد به پایان برساند.

۴۶ درصد از کارشناسان فایندر بر این باورند که اتریوم کمتر از حد ارزش‌گذاری شده، در حالی که ۳۱ درصد از آنها فکر می‌کنند که قیمت این رمزارز منصفانه است.

در تاریخ ۱۱ اکتبر ۲۰۲۲، Finder.com، وب‌سایت مقایسه محصول و قیمت، نظرسنجی جدیدی در مورد پیش‌بینی قیمت دومین دارایی ارز دیجیتال پیشرو منتشر کرده است.

بر اساس آخرین گزارش پیش‌بینی ارائه شده توسط فایندر، ارزش اتریوم تا پایان سال جاری ممکن است به ۶۷۵ دلار نیز برسد. در آخرین نظرسنجی فایندر در مورد اتریوم از ۵۵ متخصص فین‌تک و کریپتو استفاده می‌کند که نتایج متفاوتی را در مورد ارزش آتی اتر پیش‌بینی می‌کنند.

به عنوان مثال، ۴۶ درصد از شرکت‌کنندگان در آخرین نظرسنجی معتقدند که اتریوم کمتر از حد ارزش‌گذاری شده است، اما امسال به ۹۶۳ دلار در هر واحد کاهش می‌یابد.

اعضای این پنل همچنین معتقدند که اتریوم پس از رسیدن به ۹۶۳ دلار، با قیمت ۱۳۷۷ دلار به ازای هر واحد، سال ۲۰۲۲ را به پایان خواهد رساند.

۳۱ درصد از کارشناسان مورد بررسی فکر می‌کنند اتریوم در حال حاضر قیمت مناسبی دارد و ۲۳ درصد از اعضای پنل فایندر فکر می‌کنند که اتریوم قیمت بالایی دارد.

شرکت‌کنندگان در این پنل انتظار دارند که اتریوم تا سال ۲۰۲۵ به ۵ هزار و ۱۵۴ دلار و تا سال ۲۰۳۰ به ۱۱ هزار و ۷۲۷ دلار برسد.

جوزف راچینسکی، تکنولوژیست تامسون رویترز، پیش‌بینی می‌کند که اتریوم تا پایان سال ۲۰۲۲ به ۱۷۰۰ دلار برسد.

راچینسکی در آخرین گزارش پیش‌بینی فایندر متذکر شد: " ارزش [اتریوم] کاهش یافته است، اگرچه می‌توان استدلال کرد، اتریوم در واقع اکنون ارزشمندتر و امن‌تر است. این روایت همچنین در مورد اثرات زیست محیطی بسیار بهتر است و مصرف برق را تا بیش از ۹۹ درصد کاهش می‌دهد."

ایو لانگ چامپ، رئیس تحقیقات بانک SEBA یکی از شرکت‌کنندگان در این جلسه است که اعتقاد دارد اتریوم در حال حاضر قیمت مناسبی دارد.

لانگ چمپ نوشت: "اکوسیستم اتریوم در حال یک سری ارتقا است. همه برای هدایت شبکه اتریوم به سمت مقیاس‌پذیری، سرعت تراکنش و کارایی هزینه بیشتر در نظر گرفته شده‌اند. پس از تکمیل آپدیت، مرج اتریوم را به عنوان یک لایه تسویه حساب جهانی و مناسب برای ساخت برنامه‌های غیرمتمرکز قدرتمند راه اندازی می‌کند.

اعضای هیات مدیره می‌گویند در حالی که اتریوم امتیازاتی را از بوروکرات‌ها و فعالان محیط زیست کسب کرده، این امتیازها یک مبادله برای تمرکززدایی کمتر بوده است.

جرمی بریتون، مدیر مالی شرکت بازرگانی بوستون، در این نظرسنجی توضیح داد که حتی اگر اتریوم امتیازهایی را از دولت‌ها و طرفداران محیط زیست کسب کرده، این پروتکل " فاقد تمرکززدایی است که ارز دیجیتال برای آن در نظر گرفته شده است."

تامی هونان، رئیس مشارکت‌های استراتژیک Swyftx نیز نظر مشابهی دارد. هونان می‌گوید تمرکز اعتبارسنجی در شبکه اتریوم نگران‌کننده است و می‌تواند به بیت‌کوین امتیاز بدهد.

هونان توضیح داد: " آمار اولیه در مورد تمرکز استیکینگ اعتباردهنده‌ها کاملا نگران‌کننده است، با توجه به اینکه ۵ مورد یا بیشتر از آن در ایالات متحده حدود ۶۴ درصد از اتریوم استیک شده در سطح جهان را تشکیل می‌دهند."

وی گفت: " اگرچه من معتقدم که این موضوع در طول زمان برابر خواهد شد، اما به این معنی است که آپدیت مرج به تمرکز بیشتر اتریوم کمک کرده که به نظر می‌رسد به نفع ماکسیمالیست‌های بیت‌کوین است."

با این حال، ۵۶ درصد از اعضای پنل فایندر فکر نمی‌کنند که بلاکچین توسط یک بازیکن انحصاری شود و همچنین ۲۲ درصد بر این باورند که احتمالا یک بازیکن می‌تواند شبکه اتریوم را در انحصار خود درآورد. ۲۲ درصد پاسخ دادند که در مورد اینکه آیا اتریوم توسط نهادهای متمرکز در آینده اداره می‌شود یا خیر، «مطمئن نیستند».

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)