ورود اتوبوس‌های جدید شهرداری تبریز به ناوگان حمل و نقل عمومی


ورود اتوبوس‌های جدید شهرداری تبریز به ناوگان حمل و نقل عمومی

تبریز- با حضور معاون هماهنگی و عمرانی استاندار آذربایجان شرقی، ۱۵۶ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس که به ناوگان حمل‌ و نقل عمومی شهر اضافه شده بود، مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، یعقوب هوشیار، شهردار تبریز در این رابطه گفت: همزمان با هفته وحدت و میلاد باسعادت پیامبر اکرم اسلام (ص) ۱۵۶ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر اضافه شد.

وی با اشاره به اهمیت ناوگان حمل و نقل عمومی شهر برای مدیریت شهرها افزود: شهر تبریز با حدود ۲ میلیون نفر جمعیت نیازمند اضافه شدن اتوبوس‌های جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی درون‌شهری است.

هوشیار با اشاره به عقد قرارداد خرید ۱۰۰ دستگاه اتوبوس جدید با ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار اظهار داشت: طبق تعهد خودروسازان باید تا پایان سال این اتوبوس‌ها تولید، پلاک گذاری و به ناوگان شرکت واحد اتوبوس‌رانی تبریز و حومه تحویل داده شود.

شهردار تبریز در این خصوص ادامه داد: ۳۰ دستگاه اتوبوس از ۱۰۰ دستگاه اتوبوس مذکور در مرحله پلاک گذاری و آماده تحویل است و به زودی به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه می‌شود. برای خرید این اتوبوس‌ها مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی گفت: شهریور ماه سال‌جاری نیز ۳۰ دستگاه اتوبوس دیگر توسط پتروشیمی با هزینه ۱۳۵ میلیارد تومان برای استفاده در ناوگان تحویل گرفته شده است.

هوشیار در ادامه همچنین افزود: ۱۹ دستگاه اتوبوس خریداری شده قبلی با ۸۶ میلیارد تومان هزینه به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه شده و جابجایی مسافر را آغاز کرده‌اند.

شهردار تبریز به اضافه شدن ۱۷ دستگاه مینی‌بوس جدید با ۲۴ میلیارد تومان هزینه خبر داد و گفت: این مینی بوس‌ها بزودی در سطح شهر راه اندازی می‌شود.

هوشیار افزود: ۵۴ دستگاه اتوبوس از طریق آزادسازی سرویس‌های پالایشگاه و پتروشیمی تبریز با ارزش ۱۹۰ میلیارد تومان به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر جهت ارائه خدمات بهتر به شهروندان بازگشت داده شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟