اختلاف در تفکر، نباید مانعی در راه رسیدن به اشتراکات باشد


قائم مقام جامعه محمدیه اسلام آباد اظهار داشت: تمام گروه ها و فرقه های اسلامی در طول تاریخ هر زمان که متحد بودند، به اهداف بلند و مهم خود رسیدند و هر زمان که به تفرقه دچار شدند، همواره از سوی کفار شکست خوردند.

اختلاف در تفکر، نباید مانعی در راه رسیدن به اشتراکات باشد
به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، تنویر احمد علوی، قائم مقام جامعه محمدیه اسلام آباد در وبینار سی و ششمین کنفرانس وحدت اسلامی، اظهار کرد:ایجاد وحدت و اتحاد در میان تمام گروه ها و فرقه های امت اسلامی از مهمترین نیازها و ضرورتهای زمان است و نه تنها نیاز بلکه یک فریضه است، چون تمام گروه ها و فرقه های اسلامی در طول تاریخ هر زمان که متحد بودند، به اهداف بلند پایه و مهم خود رسیدند و هر زمان که به تفرقه دچار شدند، همواره از سوی کفار شکست خوردند.

وی ادامه داد: در کشور پاکستان می بینیم که در مرحله تشکیل کشور، تمام مسالک و گروه های مسلمان با هم متحد شدند و به هدف تشکیل کشور اسلامی پاکستان رسیدند و بعد از آن کشور ما وارد مرحله مهمی شد و آن هم نهضت ختم نبوت (ص) یا عقیده به اینکه رسول اکرم(ص) آخرین رسول خدا است(ص) است، بود.

قائم مقام جامعه محمدیه اسلام آباد افزود: در حرکت و نهضت ختم نبوت می بینیم که علمای بزرگ اهل سنت و شیعه در این حرکت شریک بودند و علی رغم اختلاف مسلکی و اختلاف در فکر و نظر، وقتی تمام این فرقه ها با هم متحد شدند، حرکت نود ساله ختم نبوت که در آن هزاران نفر جان خود را فدا کرده بودند، به برکت اتحاد و وحدت به کامرانی و کامیابی رسید و این مسئله طولانی و قدیمی حل و فصل شد.

احمد علوی خاطر نشان کرد: اتحاد به این معنا نیست که اگر تمام گروه های اسلامی، اختلافات خود را از بین ببرند به وحدت می رسند، چون این اختلافات صدها سال تاریخ دارد و اختلاف در نظر و اندیشه موجود بوده و خواهد بود. اما این اختلاف در تفکر، نباید مانعی در راه رسیدن به مشترکات بین ما باشد.

قائم مقام جامعه محمدیه اسلام آباد گفت: برای از بین بردن فاصله بین مذاهب یک راه حل این است که ما محافل و جلسات مشترک برگزار کنیم که در آن درباره مسائل مشترک صحبت و بحث شود، مجالسی که نکات مشترک را برجسته کند.

وی با بیان این مطلب افزود: بدون شک مشترکات ما خیلی زیاد است که باید در مجالس و محافل علمی آن را برجسته کرده و بر آن تأکید کنیم. به این ترتیب، خیلی از سوء تفاهمات از بین می رود و در نتیجه محبت و دوستی در میان فرقه های مختلف به وجود خواهد آمد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط