حماس بستن حرم ابراهیمی توسط صهیونیست‌ها را محکوم کرد


حماس بستن حرم ابراهیمی توسط صهیونیست‌ها را محکوم کرد

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین اقدام صهیونیست‌ها در بستن حرم ابراهیمی در الخلیل را محکوم کرد.

فوزی برهوم خواستار حمایت از حرم ابراهیمی و جرم انگاری اشغالگری و نقض‌های شهرک نشینان صهیونیست افراطی شد.

به گزارش خبرگزاری شهاب، سخنگوی حماس گفت: ما بار دیگر بستن حرم ابراهیمی بر روی نمازگزاران فلسطینی در الجلیل و فراهم کردن زمینه هتک حرمت این مکان مقدس توسط شهرک نشینان را محکوم می‌کنیم و آن را نقض آشکار آزادی عبادت و حق مسلمانان برای برپایی نماز در مسجدشان می‌دانیم.

برهوم تاکید کرد: طبق تایید یونسکو در سال ۲۰۱۷، حرم ابراهیمی یک موقوفه کاملا اسلامی است و یهودی‌ها هیچ حقی در آن ندارند و به همین دلیل از ملت فلسطین و گروه‌های آن می‌خواهیم که در مقابل این نقض‌ها بایستند. همچنین از نهاد‌های بین المللی و حقوق بشری می‌خواهیم که این اقدامات را محکوم و جرم انگاری کرده و از حق و حقوق ملت ما در سرزمین و میهن خودشان حمایت کنند.

صهیونیست‌ها به بهانه اعیاد یهودی اقدام به بستن حرم ابراهیمی بر روی نمازگزاران فلسطینی کرده اند و با این اقدام مقدمات ورود شهرک نشینان تندرو به این مکان مقدس را فراهم کردند تا با جشن و پایکوبی به آن هتک حرمت کنند.

پیش از این نیز رسانه‌های فلسطینی از تداوم درگیری فلسطینی‌ها با نظامیان رژیم صهیونیستی طی شب گذشته و صبح امروز در مناطق مختلف کرانه باختری رود اردن خبر دادند.

وزارت بهداشت فلسطین چهارشنبه اعلام کرد که اسامه محمود عدوی جوان ۱۸ ساله از ساکنان اردوگاه العروب در جنوب کرانه باختری که از ناحیه شکم مورد اصابت گلوله نظامیان صهیونیست قرار گرفته بود در بیمارستان به شهادت رسید.

امروز جوانان اردوگاه العروب در شمال الخلیل در همبستگی با ساکنان اردوگاه محاصره شده شعفاط در شرق قدس اقدام به برگزاری تظاهرات کردند که نظامیان اشغالگر آنان را هدف قرار دادند و درگیری‌های شدیدی در مناطق مختلف اردوگاه العروب میان جوانان فلسطینی و نظامیان صهیونیست آغاز شد.

امروز یک کودک شیرخوار فلسطینی نیز در یورش نظامیان اشغالگر به شهرک کفرعقب شهر قدس به شهادت رسید، این نوزاد فلسطینی در یورش نظامیان صهیونیست براثر شلیک گاز اشک آور دچار خفگی شد.

اردوگاه فلسطینی شعفاط از چهار روز پیش در واکنش به عملیات‌های جوانان فلسطینی، به طور کامل در محاصره اشغالگران صهیونیست است. در این اردوگاه که در شمال شرق شهر قدس قرار دارد، بیش از ۱۰۰ هزار فلسطینی زندگی می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای عکس ناجور نعیمه نظام دوست در ویلای کردان ! / فتوشاپ نیست خودم بودم + فیلم