اختتامیه جشنواره قصه‌گویی لرستان برگزار شد


اختتامیه جشنواره قصه‌گویی لرستان برگزار شد

آیین اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان  بیست و چهارمین جشنواره قصه‌گویی لرستان با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

اختتامیه جشنواره قصه‌گویی لرستان برگزار شد
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در لرستان، آیین اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان بیست و چهارمین جشنواره قصه‌گویی لرستان، همزمان با پنجمین روز از هفته ملی کودک با حضور کریم خورشیدوند، مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان، محمدباقر احمدی چگنی، فرماندار خرم‌آباد، سیدسجاد راستخانه، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، محمدجواد محمدی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان در سالن آمفی تئاتر اداره کل کانون پرورش فکری استان لرستان چهارشنبه (20 مهرماه) برگزار شد.

محمدی ضمن تبریک هفته وحدت و هفته ملی کودک گفت: هرچه برای کودکان و نوجوانان برنامه‌ریزی داشته باشیم، سرمایه‌گذاری برای آینده نظام جمهوری اسلامی است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیان اینکه در هفته ملی کودک بیش از ۱۶۲ برنامه برای کودکان و نوجوانان در سراسر استان پیش‌بینی شده است، افزود: در روزهای باقی‌مانده نیز اجرای برنامه‌های متنوع کانون در سراسر استان ادامه خواهد داشت.

اختتامیه جشنواره قصه‌گویی لرستان برگزار شد
محمدی با اشاره به اینکه هرساله کودکان، نوجوانان و بزرگترها پای کار جشنواره قصه‌گویی کانون بوده‌اند و استقبال خوبی از این جشنواره داشته‌اند، گفت: در روند ۵-۴ سال گذشته از ۷ قصه‌گو شروع کردیم و امسال ۲۸۳ اثر به دبیرخانه جشنواره رسید.

مدیرکل کانون لرستان ادامه داد: از ۲۸۳ اثر، ۳۲ نفر به رقابت پرداختند که در نهایت ۱۰ نفر به رقابت منطقه‌ای راه پیدا می‌کنند و رقابت بین‌المللی نیز در شب یلدا انجام خواهد گرفت.

وی به اهمیت نقل داستان‌های کهن ازسوی بزرگتر‌ها اشاره کرد و افزود: امروز داستان‌هایی از سوی والدین نقل شد که درحال فراموشی هستند و باید این داستان‌ها حفظ شوند.

خورشیدوند در این مراسم از کانون پرورش فکری به‌عنوان محل کشف و پرورش استعدادها یاد کرد و افزود: نسبت به کودکانمان در استان امکانات کمی داریم و به آن‌ها کمتر توجه کرده‌ایم.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان با بیان اینکه امکانات محدود لرستان و رشد استعدادهای کودکان و نوجوانان در زمینه‌های مختلف می‌طلبد که جلسه‌ای با حضور مدیرکل کانون داشته باشیم، بیان کرد: این جلسه می‌تواند برای رفع مشکلات و نواقعی که وجود دارد راهگشا باشد.

خورشیدوند افزود: انقلاب را دهه ۹۰ی‌ها به اوج می‌رسانند و اگر بتوانیم استعدادهای کودکان و نوجوانانمان را پرورش دهیم از جمع‌های این‌چنینی دکتر حسابی‌ها و سردار سلیمانی‌ها به وجود خواهد آمد.

در پایان برگزیدگان به شرح ذیل از سوی هیات داوران اعلام شدند:
بخش بزرگسال ملی
مقام اول، زهرا اکبری‌نژاد
مقام دوم، فاطمه عمادی‌پور
مقام سوم، نرگس قیطاس‌وند

بخش نوجوانان (ملی)
مقام اول، آیدا فلاح
مقام دوم، زهرا یادگاریان
مقام سوم مهدی قدیانی

بخش پدربزرگ‌ها
علی‌مراد آقاجانی

بخش آیینی سنتی
مقام اول، آوا عارف‌کیا
مقام دوم، کیمیا بیرانوند
مقام سوم، آرشیدا آشتابو

به گزارش ایبنا؛ مرحله استانی بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با حضور جمعی از کودکان و نوجوانان، هنرمندان و علاقه‌مندان به هنر قصه‌گویی، چهارشنبه آغاز به کار کرده بود که در این جشنواره راه‌یافتگان به این مرحله در قالب‌های بخش ملی، آیین سنتی، نوجوانان و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها در گروه‌های سنی ۱۲ سال تا۱۸ سال و بزرگسال به رقابت پرداختند و 10 قصه‌گو از سوی هیات داوران شامل: بهزادپاکدل، مسعود سپه‌وندی، زهراعادلی و گلشن حسنوند انتخاب و برای رقابت در مرحله منطقه‌ای معرفی شدند.

اختتامیه جشنواره قصه‌گویی لرستان برگزار شد
اختتامیه جشنواره قصه‌گویی لرستان برگزار شد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه رسانه کودک

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط