دانش نانو در کشور به شکل تخصصی توسعه یافت


دانش نانو در کشور به شکل تخصصی توسعه یافت

در حال حاضر ۶۴۷ نفر از اعضای شبکه نانو از ۱۹ استان کشور عضو ۱۴ کارگروه تخصصی شبکه نانوفناوری هستند و تجربیات و دانش خود را عرضه کرده‌اند.

به اشتراک گذاری تجربیات و دانش با سایر کارشناسان در قالب برگزاری کارگاه‌های آموزشی، نشست‌های تخصصی، تشکیل شبکه اجتماعی تخصصی و یا مکتوب کردن این تجربیات در قالب انتشار مقاله و کتاب، از جمله فعالیت‌های کارگروه‌های تخصصی شبکه آزمایشگاهی فناوری نانو است.

این کارگروه‌ها برای به اشتراک گذاشتن تجربیات و تخصص‌های خود اقداماتی، چون برگزاری ۱۲ کارگاه آموزشی عمومی و خصوصی و تخصصی در سطوح مختلف، برگزاری مقایسات بین آزمایشگاهی برای کارگروه اندازه ذرات، عضویت کارشناسان در کمیته‌های فنی متناظر استاندارد مواد مرجع، برق و الکترونیک، کیفیت آب و تجهیزات آزمایشگاهی و انتشار ۱۴ مقاله تخصصی دستگاهی و ۳ مقاله تخصصی حوزه استاندارد، ایمنی و کالیبراسیون را عملیاتی کرده است.

تقویت گفتمان توسعه فناوری نانو، ارتقای مشارکت همه گروه‌های ذی‌نفع در نظام توسعه فناوری نانو و کشف، پرورش و جهت‌دهی به استعداد‌های موجود در مسیر اولویت‌های کشور مهم‌ترین اهدافی است که این کارگروه‌ها ذیل ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دنبال می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن