دانشمند آمریکایی: عامل جنگ اوکراین ما بودیم


دانشمند آمریکایی: عامل جنگ اوکراین ما بودیم

دانشمند علوم سیاسی آمریکا ضمن رد شایعات درباره اینکه هدف حمله روسیه فتح اوکراین بوده گفته عامل این جنگ، جهان غرب بوده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جان مرشایمر»، دانشمند علوم سیاسی آمریکا و بنیان‌گذار نظریه رئالیسم تهاجمی در مصاحبه‌ای به واکاوی دلایل و ریشه‌های بروز جنگ اوکراین پرداخت.

مرشایمر در این مصاحبه ضمن رد ادعاهای شایع در رسانه‌های آمریکا مبنی بر اینکه هدف «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه از حمله به اوکراین فتح این کشور و انضمام آن به فدراسیون روسیه است را رد کرده و توضیح داد عامل این جنگ، نادیده گرفتن تهدید موجودیتی علیه روسیه از سوی غرب بوده است.

این استاد دانشگاه آمریکایی گفت: «دیدگاه من از مدت‌ها پیش این بوده که این بحران که اکنون به جنگی واقعی تبدیل شده همه به تلاش‌های غرب برای تبدیل کردن اوکراین به سنگر غرب در مرزهای روسیه مربوط است.»

وی اضافه کرد: «همه چیز از آوریل ۲۰۰۸ شروع شد که در نشست ناتو در بخارست این ائتلاف اعلام کرد که اوکراین و گرجستان در آینده عضو ناتو خواهند شد. روسیه و به ویژه پوتین، در آن زمان این را به صراحت اعلام کردند که انجام این کار عبور از خط قرمز خواهد بود؛ و انجام آن، غیرقابل قبول است و یک تهدید موجودیتی علیه روسیه به شمار می‌رود.»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل