عادل الجبیر: عربستان نفت را سیاسی نمی کند


عادل الجبیر: عربستان نفت را سیاسی نمی کند

اقتصادنیوز: وزیر مشاور در امور خارجی عربستان سعودی گفت: عربستان نفت را سیاسی نمی کند و آن را به عنوان سلاح نمی بیند، هدف ریاض تحقق ثبات در بازارهای نفت است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، «عادل الجبیر» وزیر مشاور در امور خارجه عربستان سعودی با بیان اینکه فروش سلاح به این کشور در راستای منافع آمریکا و امنیت و ثبات منطقه است، افزود: حضور نیروهای آمریکایی در منطقه از دهه ها پیش و در راستای حمایت از ثبات و امنیت منطقه و ایالات متحده بوده است.

تصمیم جدید اوپک، سیاست بایدن را تغییر داد/ بازنگری در روابط آمریکا و عربستان

الجزیره گزارش داد، وی افزود: عربستان نفت را سیاسی نمی کند و آن را به عنوان سلاح نمی بیند، هدف ریاض تحقق ثبات در بازارهای نفت است و تصمیم به کاهش تولید با اجماع ۲۲ کشور صورت گرفته و بازارهای جهانی نیز واکنش مثبت به این تصمیم نشان داده است.

بیانیه قانون‌گذاران آمریکایی در پی تصمیم جدید اوپک‌پلاس

الجبیر ادامه داد: عربستان تصمیم سازمان ملل پس از شروع بحران میان روسیه و اوکراین را تایید می کند و ریاض مخالف سلطه بر اراضی با قوه قهریه بوده و تماس خود را با اوکراین و روسیه حفظ کرده است.

وزیر مشاور در امور خارجی عربستان سعودی عنوان کرد: ما به دنبال راهی برای جلب موافقت روسیه و اوکراین برای شروع مذاکرات هستیم و بر این باوریم که تشدید اوضاع به نفع اروپا و جهان نیست.

این مقام سعودی تصریح کرد: ما امیدواریم که بازارها ثبات بیشتری داشته باشد، اما دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در حال بررسی تحریم کامل آلومینیوم روسیه است که برای مدت های طولانی از تحریم معاف بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو