مسلمانان موظفند تا از چارچوب عقیدتی و دینی خود مراقبت کنند


آخوند یعقوبی با بیان اینکه مسلمانان باید از چارچوب عقیدتی و دینی خود مراقبت کنند و آن را تقویت نمایند و از تخریب و تکفیر فاصله بگیرند، تصریح کرد: با اینکار تبدیل به یک ید واحد و در واقع امت واحد می‌شوند و مستحکم در مقابل توطئه های دشمنان ایستادگی می‌کنند.

مسلمانان موظفند تا از چارچوب عقیدتی و دینی خود مراقبت کنند
به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب،آخوند خیر الله یعقوبی، مدرس مدرسه علوم دینی قره تپه گلستان در سی و ششمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی ضمن تبریک ولادت پیامبر(ص) و امام جعفر صادق (ع) و با اشاره به آیه « إِنَّ هذِهِ أُمَّتُکُمْ أُمَّةً واحِدَةً» اظهار داشت: مسلمانان علاوه بر وحدت، عبادت و پرستش خدای یگانه باید یک نظمی را در امت اسلامی برای خود به وجود آورند و به آن پایبند باشند.

وی افزود: خداوند متعال همواره بندگان خود را در سایه آیات قرآن عظیم الشان به اتحاد و وحدت فرا می‌خواند و تاکید می‌کند تا مسلمانان تقوای الهی پیشه کنند.

آخوند یعقوبی تصریح کرد: زمانیکه قرآن و اندیشمندان جهان اسلام از وحدت سخن می‌گویند به این معنی است که همواره باید نگاه اخوت و برادری با هر مذهب و دینی وجود داشته باشد و قرار نیست که همه دارای یک اجتهاد و مذهب باشند.

مدرس مدرسه علوم دینی قره تپه گلستان در همین خصوص ادامه داد: مسلمانان می‌توانند با هر مذهبی که دارند پیرامون قران کریم و سنت بایکدیگر وحدت داشته باشند و در واقع معنی اتحاد و امت واحده بر پایه تفاهم و تعاون و تبری از مشرکین و استکبار است.

وی با بیان اینکه آیات زیادی درباره اتحاد و انسجام الهی در قرآن کریم آمده است، تصریح کرد: آیه ای که بیشتر میان دانشمندان و علمای جهان اسلام به آن اشاره می‌شود آیه « وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُوا» اگر ما واژگان این آیه را مدنظر قرار بدهیم، می فهمیم که با اعتصام به خداوند و قرآن کریم از افتراق فاصله می‌گیریم.

آخوند یعقوبی با اشاره به اینکه یکی از ویژگی های وحدت اسلامی این است که انسان ها برادر یکدیگر شوند، تصریح کرد: اگر برادری، وحدت و امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی از بین برود، جای خود را به تفرقه، جنگ، مجادله، افراطی گری و تکفیر می‌دهد.

مدرس مدرسه علوم دینی قره تپه گلستان خاطر نشان کرد: پرداخت زکات، اقامه نماز، دوستی و برادری همه و همه باعث می‌شود تا جامعه اسلامی از بسیاری از گزندها دور بماند.

وی با تاکید بر این نکته که آزار رساندن، تمسخر و تهمت موجب می‌شود تا جامعه اسلامی رو به ضعف و از هم گسیختگی برود، گفت: زنان و مردان مسلمان باید نسبت به هم نوع خود احترام قائل شوند و نباید در مورد مسائل ناچیز با یکدیگر به مجادله بپردازند اگر این مسائل در جوامع اسلامی رعایت شود، شاهد این مسئله هستیم که این جوامع روز به روز بزرگتر و سربلندتر خواهند شد.

وی با بیان اینکه مسلمانان باید از چارچوب عقیدتی و دینی خود مراقبت کنند و آن را تقویت نمایند و از تخریب و تکفیر فاصله بگیرند، تصریح کرد: با اینکار تبدیل به یک ید واحد و در واقع امت واحد می‌شویم و مستحکم در مقابل توطئه های دشمنان ایستادگی می‌کنیم.

آخوند یعقوبی با اشاره به اینکه هر مجتهدی بنا بر اجتهاد خودش می تواند احکام را از قرآن و سنت استنباط کند و قرآن همین را به مسلمانان گوشزد می کند، گفت: در آیه ای از قرآن آمده است« فَإِنْ تَنازَعْتُمْ فِی شَیْ‌ءٍ فَرُدُّوهُ إِلَى اللَّهِ وَ الرَّسُولِ » در واقع اگر در بین شما اختلافات مذهبی پیش آمد آن را با رجوع به قرآن خدا و سنت پیامبر(ص) رفع کنید.

وی با بیان اینکه رسول خدا(ص) می فرماید : "تا زمانی که اختلاف در بین امت اسلامی نباشد ، امت اسلامی رشد خواهد کرد و زمانی که در بین امت اسلامی مسئله ای به عنوان اختلاف به وجود بیاید، خود به خود امت اسلامی ضعیف خواهد شد"، تاکید کرد: ما متاسفانه امروز شاهد این مسئله هستیم که در کشورهای اسلامی چه تعداد مسلمان بی گناه کشته می‌شوند بنابراین باید تلاش کنیم تا به یک صلح جهانی از طرف امت مسلمان برسیم.

آخوند یعقوبی در پایان گفت: امروز با توجه به اوضاعی که در جهان اسلام به وجود آمده است، صهیونیستها و رژیم های استکباری به دنبال این هستند تا از این خلاء به وجود آمده سو استفاده کنند، پس لازم است امت اسلامی به اختلافات خود پایان داده و مشت محکمی بر دهان استکبار جهانی بزند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مزایای مهندسی معکوس در جنگ چیست؟