دشمن به دنبال دور کردن اسلام از دل جوانان است/ حقوق شهروندی در ایران می‌تواند به عنوان یک الگو معرفی شود


حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حمید شهریاری در سخنانی در حرم مطهر امام خمینی(ره) گفت: دشمن تمام توان خود را به کار گرفته تا اسلام را از دل جوانان بیرون بکشد.

دشمن به دنبال دور کردن اسلام از دل جوانان است/ حقوق شهروندی در ایران می‌تواند به عنوان یک الگو معرفی شود
به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، میهمانان کنفرانس «وحدت اسلامی» به رسم هر ساله با حضور در مرقد مطهر امام راحل(ره) و تجدید میثاق با آرمان‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی، با یادگار ایشان نیز دیدار کردند.
در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در سخنانی با بیان اینکه امام راحل(ره) ویژگی های اخلاقی زیادی داشتند، گفت: بنیانگذار انقلاب اسلامی اصل ولایت فقیه را نیز بنا نهادند و تا اکنون نیز این اصل توانسته است سربلند بیرون بیاید.
وی تأکید کرد: باید توجه داشت که انحصاری بودن ولایت فقیه مخصوص امام و پیشوای جامعه اسلامی است. باید توجه داشت در اسلام در جایی که احکامی برای یک موضوع وجود ندارد، ولی فقیه ورود می‌کند.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به زمانی که حضرت علی علیه‌السلام را به عنوان خلیفه چهارم انتخاب کردند، گفت: حضرت امیر در برخی امور روش خلفای قبلی را در پیش می‌گیرند چون عقیده داشتند که تغییر آن ممکن است باعث نزاع و درگیری شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین شهریاری اظهار داشت: بر اساس نظریه «امام» ولی فقیه می‌تواند بر موارد حساسی‌‌که به وجود می‌آید ورود کند.
وی در بخش دیگری از این مراسم با اشاره به راهبرد دشمنان در قبال جمهوری اسلامی و جهان اسلام، تصریح کرد: دشمن تمام سعی خود را می‌کند تا اسلام را از دل جوانان بیرون بکشد.
وی با برشمردن برخی از ویژگی‌های امام خمینی(ره) عنوان داشت: امام راحل کارکشته ولایت و عرفان بودند و این خصلت با آمیختن با نظریه ولایت فقیه نشان از درایت امام داشت.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با تشریح اهمیت اصل ولایت فقیه، بیان داشت: این اصل یک نظریه اثربخش سیاسی است و کارآمدی خود را در این سالها به خوبی نشان داده است و به نوعی در مقابل فرهنگ لیبرالی قرار گرفته است.
وی با ارجاع به یکی بیانات مقام معظم رهبری، اظهار داشت: ما‌ دارای یک نظام کارآمد جهانی هستیم و ‌طبق فرمایشات امروز رهبری ما توانستیم در برابر غولهای استکبار جهانی ایستادگی کنیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین شهریاری در پایان تأکید کرد: ما معتقدیم که نظام جمهوری اسلامی ایران الگوی مقاومی است که حقوق شهروندی را رعایت می‌کند. ما معتقد هستیم که الگوی ما می‌تواند معرفی شود.
وی در پایان ضمن اشاره به اغتشاشات اخیر گفت: ما از ناملایمات مثل همیشه گذر خواهیم کرد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خواص آب هویج که از آن بی‌خبرید