3 هزار واحد مسکونی در یزد در دست احداث است/17پروژه فعال در 3 نقطه


3 هزار واحد مسکونی در یزد در دست احداث است/17پروژه فعال در 3 نقطه

یزد- رئیس سازمان همیاری شهرداری یزد از احداث ۳ هزار واحد مسکونی توسط این سازمان در سراسر استان یزد خبر داد و گفت: فعالترین پروژه ها در اشکذر، زارچ و مهریز در دست احداث است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا عظیمی زاده روز چهارشنبه در نشست خبری دستگاه های فعال در طرح نهضت ملی مسکن استان یزد با اشاره به اینکه سازمان همیاری شهرداری یزد ۳ هزار واحد مسکونی را در سطح استان در دست اجرا دارد، اظهار داشت: چندین پروژه دیگر نیز در مناطق مختلف استان کلنگ زنی شده و مقدمات کار احداث در دست انجام است.

وی با بیان اینکه باید با همکاری دستگاه های ذیربط، مسائل و موانع پیش روی طرح نهضت ملی مسکن در استان یزد را برطرف کنیم، افزود: نخستین مانع زمین است که اقداماتی برای رفع این مشکل در دست انجام است.

عظیمی زاده ادامه داد: فعالترین پروژه های طرح نهضت ملی مسکن در استان یزد را شامل ۱۷ پروژه در مناطق اشکذر، زارچ و مهریز اعلام کرد و گفت: این پروژه با قوت در حال اجراست.

رئیس سازمان همیاری شهرداری یزد عنوان کرد: مصمم هستیم که این ساختمان ها با شرایط خوب و با کیفیت مناسب تحویل متقاضیان شود.

پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن امسال ۷ برابر شد

مدیر شعب بانک مسکن استان یزد نیز در این نشست با تصویب قانون جهش تولید مسکن، ۲۷ بانک موظف شدند تا ۲۰ درصد از تسهیلات خود را به این امر اختصاص دهند که بانک مسکن، ۶۳ هزار میلیارد تومان در قالب تسهیلات ۳۰۰، ۳۵۰، ۴۰۰، ۴۵۰ میلیون تومانی به متقاضیان طرح ملی مسکن پرداخت کرد.

غفوریان، نرخ تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن را ۱۸ درصد و مدت بازپرداخت آن با دوره ساخت و بازپرداخت را ۲۰ سال اعلام کرد و گفت: دوره ساخت، سه سال پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه پروژه مسکن مهر ۱۰ سال به طور انجامید و این بانک ۵۰۰ میلیارد تومان طی ۱۰ سال به این پروژه اختصاص داد، عنوان کرد: با آغاز طرح نهضت ملی مسکن، تاکنون ۱,۵۰۰ میلیارد تومان انعقاد قرارداد انجام شده است.

غفوریان با بیان اینکه در شش ماهه اول سال گذشته ۲۲۰ میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن پرداخت شده است، افزود: امسال در مدت مشابه، این تسهیلات هفت برابر شده است.

وی از صنایع بزرگ استان یزد درخواست کرد تا با انتقال حساب های خود به بانک عامل ساخت مسکن در استان، این مجموعه را همراهی کنند تا با قدرت هرچه بیشتر، پرداخت تسهیلات را به منظور جهش تولید مسکن در کشور انجام دهیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول